Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - rieju loopt niet goed

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 713 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69480 - rieju loopt niet goed
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1963 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

endurokit 19-6-2018 22:33 Print topicpost
Posts: 2
om te beginnen zal ik ff uitleggen wat ik nu precies heb:
een rieju met 70cc cilinder van DMP, een 16mm dellorto carburateur en de standaard luchtfilter.

HET PROBLEEM:
mijn brommer lekte aan de onderkant van het blok (waarschijnlijk de middenpakking) na hier domweg niet op gelet te hebben was er op een gegeven moment niet veel meer van over (van het blokolie), heb toen mn brommer uit elkaar gehaald en nieuwe pakkingen er in gedaan (kop- en voetpakking) nieuwe keerringen enz enz. na alles weer terug gemonteerd te hebben en het koelsysteem ontlucht te hebben ben ik weer gaan rijden om m af te stellen maar toen begonnen er nog meer problemen, de brommer rijdt niet meer goed in hoge toeren (hapert) en trekt langzaam op komt ook moeilijk op toeren. ik heb de bougie er en aantal keer uitgehaald maar hij was steeds weer vet geslagen. nu ben ik naar de brommerboer geweest en hij denkt dat het een keerring is in mijn blok waardoor nu mijn koppelingsolie bij mijn verbrandingskamer komt maar wat denken jullie hiervan?

 

Aprilia RX 50 2003 19-6-2018 23:22 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: endurokit
om te beginnen zal ik ff uitleggen wat ik nu precies heb:
een rieju met 70cc cilinder van DMP, een 16mm dellorto carburateur en de standaard luchtfilter.

HET PROBLEEM:
mijn brommer lekte aan de onderkant van het blok (waarschijnlijk de middenpakking) na hier domweg niet op gelet te hebben was er op een gegeven moment niet veel meer van over (van het blokolie), heb toen mn brommer uit elkaar gehaald en nieuwe pakkingen er in gedaan (kop- en voetpakking) nieuwe keerringen enz enz. na alles weer terug gemonteerd te hebben en het koelsysteem ontlucht te hebben ben ik weer gaan rijden om m af te stellen maar toen begonnen er nog meer problemen, de brommer rijdt niet meer goed in hoge toeren (hapert) en trekt langzaam op komt ook moeilijk op toeren. ik heb de bougie er en aantal keer uitgehaald maar hij was steeds weer vet geslagen. nu ben ik naar de brommerboer geweest en hij denkt dat het een keerring is in mijn blok waardoor nu mijn koppelingsolie bij mijn verbrandingskamer komt maar wat denken jullie hiervan?



Ik verwacht inderdaad de rechterkrukas keerring. Ik denk dat je die verkeerd om hebt (doen heel vele leken) en/of dat je de dunne O-ring in de vulbus om de krukas bent vergeten.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 20-6-2018 19:59 Print reply

Posts: 8456
Doe maar beide krukaskeerringen, en als je dan toch bezig bent, ook de lagers.
Zonder olie gaan die dingen snel stuk.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 1963 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved