Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Brommer gaat langzaam???!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 112 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69475 - Brommer gaat langzaam???!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1142 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MissDerbi 11-6-2018 16:56 Print topicpost
Posts: 3
Hoi allemaal,

Ik zit met een probleem: mijn Derbi GPR rijdt nu nog maar 37km/u!!. Ik heb hem 2 maanden geleden laten begrenzen en hij reed toen 60. En hij zakte langzaam af naar de 47, 42 en nu dus 37. Wat ik wel raar vind is dat hij soms wel de 45 nog haalt maar soms gaat hij zelfs nog maar 17. Wanneer ik hem opstart slaat hij ook niet meteen aan. Wat kan het probleem zijn? Alvast bedankt



Dit bericht is gewijzigd door MissDerbi op 11-6-2018 om 17:01 uur.
 

Aprilia RX 50 2003 11-6-2018 17:57 Print reply

Posts: 6062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MissDerbi
Hoi allemaal,

Ik zit met een probleem: mijn Derbi GPR rijdt nu nog maar 37km/u!!. Ik heb hem 2 maanden geleden laten begrenzen en hij reed toen 60. En hij zakte langzaam af naar de 47, 42 en nu dus 37. Wat ik wel raar vind is dat hij soms wel de 45 nog haalt maar soms gaat hij zelfs nog maar 17. Wanneer ik hem opstart slaat hij ook niet meteen aan. Wat kan het probleem zijn? Alvast bedankt



Dit bericht is gewijzigd door MissDerbi op 11-6-2018 om 17:01 uur.


Ik denk dat de carburateur niet afgesteld is en hij dus veel te rijk staat. De bougie slaat dan vet en de uitlaat roet vol.

Stottert hij ook heel erg?
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 11-6-2018 19:44 Print reply

Posts: 6840
Inderdaad eigenlijk zijn alle restricties een probleem om je brommer schoon te houden vanbinnen.
Het weer is ook warmer geweest, dus krijg je minder zuurstof binnen, wat ook al vertragend werkt.
Als je wat groter of zwaarder bent, merk je ook een verschil met een klein jockeytje.
Als je door al die tegenslag niet meer in de powerband geraakt, alweer drukken van de pret.

Ik ben zelf tegen proppen in de uitlaat en beperkte cdi's om die reden.
Met je tandwielverhouding iets doen is beter voor de motor.


 
Rust in pieces
Aprilia RX 50 2003 11-6-2018 21:27 Print reply

Posts: 6062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga

Met je tandwielverhouding iets doen is beter voor de motor.




Dat ga je niet redden bij dit soort brommers, met het kleinste en grootste tandwiel leverbaar ga je nog steeds te hard en beuk je enorme toerentallen.

Een prop werkt hier best goed, mits mooi conisch en goed afgesteld.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
MissDerbi 11-6-2018 23:00 Print reply
Posts: 3


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Ik denk dat de carburateur niet afgesteld is en hij dus veel te rijk staat. De bougie slaat dan vet en de uitlaat roet vol.

Stottert hij ook heel erg?


Hij stottert niet en ik heb mijn carburateur bij het begrenzen van mijn brommer al laten afstellen dus dat zal hem niet zijn denk ik


Dit bericht is gewijzigd door MissDerbi op 11-6-2018 om 23:56 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 12-6-2018 0:11 Print reply

Posts: 6840
Bougiekleur checken ivm carburatie
en/of
andere CDI (stuk ?)
en/of
kleinere prop icm kleiner voortandwiel
en/of
??

Moet toch te doen zijn min of meer legaal te rijden ?


 
Rust in pieces
Aprilia RX 50 2003 12-6-2018 16:24 Print reply

Posts: 6062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Bougiekleur checken ivm carburatie
en/of
andere CDI (stuk ?)
en/of
kleinere prop icm kleiner voortandwiel
en/of
??

Moet toch te doen zijn min of meer legaal te rijden ?




Standaard worden ze ook geleverd met prop. Bij de Derbi blokken weet ik het zo niet, maar de minarelli tegenhangers met ca 11/12 op 47 vertand.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 12-6-2018 18:24 Print reply

Posts: 6840
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Standaard worden ze ook geleverd met prop. Bij de Derbi blokken weet ik het zo niet, maar de minarelli tegenhangers met ca 11/12 op 47 vertand.


Op mijn Yamaha DT AM6 ooit een Gianelli gezet, prop er uit, afgesteld en ik moest de sproeier niet veranderen...dus die AM6 was beperkt op iets anders...ik denk de carburator.
Misschien zit er wat een te grote carb of te snelle uitlaat op die Derbi.
Ja een dikke uitlaat met prop koolt aan, en dezelfde snelheid halen met een dunne uitlaat zonder prop kan zonder aankolen misschien...

 
Rust in pieces
Aprilia RX 50 2003 13-6-2018 15:16 Print reply

Posts: 6062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Op mijn Yamaha DT AM6 ooit een Gianelli gezet, prop er uit, afgesteld en ik moest de sproeier niet veranderen...dus die AM6 was beperkt op iets anders...ik denk de carburator.
Misschien zit er wat een te grote carb of te snelle uitlaat op die Derbi.
Ja een dikke uitlaat met prop koolt aan, en dezelfde snelheid halen met een dunne uitlaat zonder prop kan zonder aankolen misschien...



Die AM6 wordt nergens op beperkt anders dan een prop.
Hoewel Yamaha een ''begrensing'' in de CDI heeft op toerental, maar die zit zo hoog, is meer een veiligheid voor het blok.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 13-6-2018 18:00 Print reply

Posts: 6840
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Die AM6 wordt nergens op beperkt anders dan een prop.
Hoewel Yamaha een ''begrensing'' in de CDI heeft op toerental, maar die zit zo hoog, is meer een veiligheid voor het blok.


Er zat maar een 12mm carb op, zitten ook op Vespa's, TZR heeft een 16mm geloof ik.

 
Rust in pieces
Aprilia RX 50 2003 14-6-2018 15:10 Print reply

Posts: 6062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Er zat maar een 12mm carb op, zitten ook op Vespa's, TZR heeft een 16mm geloof ik.



Maakt met de AM6 brommers niet veel meer uit hoor. 12 of 16 zijn veel AM6 brommers, Derbi heeft 17,5 en toch lopen de AM6'jes vaak harder standaard.

Ik had destijds een 9mm standaard op m'n RX, en toch liep ie harder dan de standaard Derbi. Zit ''tegenwoordig'' meer in de uitlaat dan in de carburateur.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com

Dit topic is 1142 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved