Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Nieuwe user uit Soest

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 106 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69474 - Nieuwe user uit Soest
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1539 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robdyk 10-6-2018 22:20 Print topicpost
Posts: 8
Hoi Ik ben rob dijkhuizen, en heb vroeger nooit een Honda MB gehad. Nu wel. ben inmiddels wel wat ouder.

Nu 2 jaar geleden een MB50 uit duitsland gehaald.
Originele hm166 cilinder, originele uitlaat originele Keihin 12mm carb.

Heb een paar maanden geleden de keihin erafgehaald, want hij bleef lekken, enkreeg hem niet meer goed afgesteld.
Nu ben ik geen liefhebber van imi carburateurs, maar goed 12mm keihin zijn reteduur en bijna niet meer te vinden.
Toch maar een el-cheapo imitatie 16mm mikuni gekocht.
Zit eigenlijk een iets te grote sproeier in, maar ja hij liep redelijk. ik was er wel tevreden mee.
Sinds vorige week..De brommer start, draait stationair 20 tot 30 sec. goed. Vliegt ineens het toerental omhoog, en slaat dan af.

gaskabel gecontroleerd zit niet vast. Zuigt ook geen valse lucht aan via pakking cilinder/clinderkop of aanzuigrubber.
Waar ik aan zit te denken, is dat de krukas keering lekt.
Ik zie echter geen olie op de grond. Vroeger had ik een motor Yamaha DT400MX met soortgelijk probleem. Beide keerringen en toe was het probleem opgelost.

Of de carburateur (die vrij nieuw is overigens, maar ja het blijft imitatie troep) is de boosdoener of mogelijk een lekke krukas keerring.

Wat zijn jullie 1ste gedachten ?
 

Aprilia RX 50 2003 11-6-2018 0:41 Print reply

Posts: 6081
Mijn eerste gedachte is een lekke krukas keerring achter het vliegwiel. Ook vrij makkelijk te vervangen.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
robdyk 12-6-2018 20:47 Print reply
Posts: 8
Hmm, dacht ik dus ook al. gelukkig zijn die keerringen niet zo duur.
Ik hoef alleen het vliegwiel en de grondplaat los te halen,en dan kan ik bij de keerring ?
 
Aprilia RX 50 2003 13-6-2018 15:18 Print reply

Posts: 6081
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robdyk
Hmm, dacht ik dus ook al. gelukkig zijn die keerringen niet zo duur.
Ik hoef alleen het vliegwiel en de grondplaat los te halen,en dan kan ik bij de keerring ?


Ik heb geen ervaring met de Honda M blokken, maar verder alle brommers kun je er zo bij ja. Even een schroef of iets er een klein stukje in draaien en trekken.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
robdyk 24-6-2018 14:52 Print reply
Posts: 8
De oliekeering aan de onstekingszijde is vervangen.
De oliekeering aan de andere kant
(koppelingskant) is een stuk groter. En ik ben bang dat daarvoor het blok gesplitst moet worden.
Als de koppelingskorf erafhaal zie ik de krukas kogellager zitten. Daarachter zit de oliekeering. Die is er niet zomaar uit te halen.

Pfff wat een werk voor een oliekeeering.

Dit bericht is gewijzigd door robdyk op 24-6-2018 om 14:52 uur.
 
robdyk 25-6-2018 20:59 Print reply
Posts: 8
Het is heel wat werk om de krukas keerring te vervangen, terwijl ik eigenlijk niet eens zeker weet of daarmee het probleem verholpen is.

Ik was wel vergeten een accu te plaatsen, en zoals bekend bij honda mb brommers knallen delampjes eruit als je veel toeren maakt.

Zou daardoor misschien de cdi kapot gegaan zijn ?

Het moet iets met de gasnaald/gasschuif zijn of mogelijk de cdi ?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 26-6-2018 9:36 Print reply

Posts: 6887
Je CDI gaat zo niet stuk, die zit op een andere spoel.
Toeren die omhoog gaan en dan uitvallen klinkt als zonder benzine komen te zitten : eerst arm draaien, dan geen benzine meer. Ik zou even naar de vlotter van de carb kijken. Misschien een heel klein tikkeltje wringen...zeker niet te veel...
 
Rust in pieces
robdyk 27-6-2018 21:49 Print reply
Posts: 8
Ok, ga van het weekend even verder kijken. Het is een imi carburateur, en dat blijft altijd gedonder.

ik heb nog 2 originele keihin 12mm carburateurs.Heb ook 2 keihin revisie setjes besteld. Ga toch maar de originele keihin proberen.
Ik laat het nog weten hoe het gaat...
 
robdyk 1-7-2018 13:29 Print reply
Posts: 8
Vandaag weer verder gegaan. Bleek uiteindelijk zeer veel vuil in de stationair sproeier te zitten. De rest van de carburateur was ook niet ook helemaal lekker schoon.
Goed schoongemaakt met carburateur reiniger, filtertje in benzineslang geplaatst, verse benzine in de tank en hij loopt weer netjes.
Keerring dus voor niks vervangen. Nou ja kan natuurlijk nooit kwaad.
Leermomentje zullen we maar zeggen

Dit bericht is gewijzigd door robdyk op 1-7-2018 om 13:29 uur.
 

Dit topic is 1539 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved