Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Opknappen citta gilera

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 904 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69461 - Opknappen citta gilera
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4984 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

surfing_erik 19-5-2018 10:47 Print topicpost

Posts: 11
Vorige week heb ik een citta aangeschaft, ik heb met opzet een citta gekocht die wel een beetje "liefde"kan gebruiken.

zoals ik in het voorstel topic al zei, ik weet echt helemaal niks van techniek en hoop door middel van dit project dat te gaan oplossen.

Ik ga dan ook beginnen met de kappen er af te halen en eens rustig kijken wat daar allemaal achter zit en wat het doet. Waarschijnlijk gelijk een beetje schoonmaken.




wat wil ik gaan doen:
zorgen dat hij weer goed loopt, nu valt hij na 2 minuten rijden uit. dus eerst uitzoeken waar dat probleem vandaan komt

de kabels vervangen


uiteindelijk het uiterlijk opknappen en proberen hem in redelijk originele staat terug te krijgen.

weet iemand hoe ik er achter kom uit welk jaartal hij komt en wat voor model het is? hij staat geregistreerd op 2005, maar ik kan mij herinneren dat ik ze op de middelbare school in 1996 al zag rijden



Dit bericht is gewijzigd door surfing_erik op 19-5-2018 om 10:54 uur.
 

Aprilia RX 50 2003 22-5-2018 1:03 Print reply

Posts: 6711
Ik zou de tank en de carburateur even goed schoonmaken en er nieuwe benzine (wel 1 op 50 bij mengen natuurlijk) in doen.

In 2005 zijn de kentekens ingevoerd en toen is ook deze brommer op kenteken gekomen. Bouwjaar durf ik dus niks over te zeggen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
surfing_erik 22-5-2018 15:40 Print reply

Posts: 11
dank je wel! en ik hoop van het weekend de tank te kunnen schoonmaken

bij het schoonmaken van de carburateur kwam ik ruimte tegen bij de voorste bouten van de achterbrug.
Ik heb het idee dat er een onderdeel mist omdat de moer niet verder kan aandraaien.

weten jullie hoe ik dit het beste van verhelpen?

voor de duidelijkheid:
https://www.youtube.com/watch?v=hsblQ0JsO5E
 
Aprilia RX 50 2003 22-5-2018 22:40 Print reply

Posts: 6711
Je bedoelt die speling? Daar hoort een afstandsring tussen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
surfing_erik 23-5-2018 6:53 Print reply

Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Je bedoelt die speling? Daar hoort een afstandsring tussen.


is dat een speciale ring? of kan ik bij de gamma gewoon opzoek naar iets wat er tussen past?

 
mini89 23-5-2018 7:13 Print reply

Posts: 495
zijn speciale ringen
 
mini89 23-5-2018 17:52 Print reply

Posts: 495
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 24-5-2018 18:22 Print reply

Posts: 8460
Dat is een Gilera Citta Funny, alleen het voorkapje is niet origineel is maar wel een onderdeel dat Citta specifiek is, geloof ik.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
surfing_erik 3-6-2018 21:38 Print reply

Posts: 11
super bedankt allemaal!

Ik heb het uitvallen van de citta kunnen verhelpen. de carburateur schoon gemaakt, nieuw gaskraantje, luchtfilter vervangen en nieuwe benzine. Dit was blijkbaar genoeg want hij loopt weer prima.

Ik heb 2 vraagjes,

ik zag dat er een sproeier 62 op zat, volgens mij heb ik gelezen dat het vrij groot is, klopt dat?
ik heb er verschillende bij gekregen van maat 38 tot 72. wat gebeurt er als ik dit verander en is dat aan te raden? er zit wel een luchtfiler op met grotere luchttoevoer

2de, ik vind dat hij slecht optrekt, tot 15 a 20 km per uur voelt het of hij weinig kracht heeft. daar heeft hij echt tijd voor nodig. van 20 tot 40 is hij opeens veel krachtiger. ik zou graag willen dat hij over de hele lijn dezelfde kracht heeft. wat kan ik hier aan doen?


 
Aprilia RX 50 2003 3-6-2018 22:51 Print reply

Posts: 6711
Het langzamer optrekken op het begin zal blijven. Dit komt simpelweg door de manier van overbrenging (geen vario of versnellingen).

62 is idd wat groot, maar als hij nu mooi loopt (geen stotter of wegvallen) zou ik deze niet veranderen.
Ga je te groot dan gaat hij stotteren, ga je te klein dan loopt de cilinder warm/vast.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
surfing_erik 4-6-2018 7:14 Print reply

Posts: 11
dan ga ik het inderdaad zo laten.
heeft de grote van de sproeier een effect op het verbruik? of valt dat allemaal mee?
 
Aprilia RX 50 2003 4-6-2018 14:51 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: surfing_erik
dan ga ik het inderdaad zo laten.
heeft de grote van de sproeier een effect op het verbruik? of valt dat allemaal mee?


Het heeft inderdaad effect op het gebruik, draai je er een te kleine in slaat ie vast en hoef je nooit weer te tanken

Er zijn maar 2 sproeiermaat afstellingen en dat zijn de goede en de verkeerde.
Er is maar 1 sproeier waar hij het best mee loopt, hopen te bezuinigen en denken dat hij minder gebruikt resulteert in schade.

Als hij te rijk afgesteld staat zal hij niet lekker lopen en daardoor meer gebruiken natuurlijk.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
surfing_erik 5-6-2018 15:24 Print reply

Posts: 11
hahaha helemaal duidelijk! ik zal plechtig beloven van de sproeier af te blijven, ik ben nog niet toe aan een nieuwe!
 
surfing_erik 11-6-2018 14:20 Print reply

Posts: 11
beste allemaal ik heb een volgende vraag.

dit weekend is er een goed stuk gereden op de citta, samen met een maat die er ook 1 heeft.

na wat wisselen viel mij het volgende op, tijdens het rijden was mijn brommertje velen malen luider, ik rij ook nooit vol gas maar altijd een klein stukje minder. Anders tril ik bijna uit het zadel.

Nou dacht ik dat het normaal was, maar nu ik op een andere citta heb gereden viel het mij op hoeveel rustiger het geluid was en hoeveel minder het trillingen.
weet iemand wat er aan de hand kan zijn, voor de informatie, onze eindsnelheid/poelie was gelijk.
 
Aprilia RX 50 2003 11-6-2018 17:56 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: surfing_erik
beste allemaal ik heb een volgende vraag.

dit weekend is er een goed stuk gereden op de citta, samen met een maat die er ook 1 heeft.

na wat wisselen viel mij het volgende op, tijdens het rijden was mijn brommertje velen malen luider, ik rij ook nooit vol gas maar altijd een klein stukje minder. Anders tril ik bijna uit het zadel.

Nou dacht ik dat het normaal was, maar nu ik op een andere citta heb gereden viel het mij op hoeveel rustiger het geluid was en hoeveel minder het trillingen.
weet iemand wat er aan de hand kan zijn, voor de informatie, onze eindsnelheid/poelie was gelijk.


Wat voor geluid hebben we het over? Motor/uitlaat geluid of trillingen etc.

Het kan zijn dat jij die vulbus (eerdere vraag) mist. Kan ook zijn dat er wat boutjes los zitten bij jou, wat ophang rubbers etc versleten zijn.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
surfing_erik 12-6-2018 18:01 Print reply

Posts: 11
de vulbus is besteld, en ik hoop dat daarmee straks het trillen is verholpen.

het geluid komt vanuit de motor
 

Dit topic is 4984 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved