Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda mtx sh

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 121 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69452 - Honda mtx sh
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2045 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 26-4-2018 10:44 Print reply

Posts: 6841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Een carburateur afstellen is niet alleen een andere sproeier steken.

Koop je een carburateur van € 100,00 heb je daar voor € 200,00 aan diverse hoofd - stationaire sproeiers - naalden - naaldgeleiders - gasschuiven etc. bij nodig om de carburateur goed af te stellen plus de nodige kennis natuurlijk en een paar goede oren.


Duur praatje met weinig informatie in alweer.

Het afsteltopic volstaat prima.

www.brommerforum.nl/faq/artikel/187/7

 
Rust in pieces
BrentN 26-4-2018 17:01 Print reply
Posts: 33
Heb er een kleinere sproeier in gedaan loopt al veel beter heb er nu een 108 sproeier in, denk dat hij nog wel naar 105 kan want haperd nog heel ietsje. Voor de rest trekt hij nu als de malle alleen is de gashaard volgensmij een beetje krom. Als ik namelijk lang in de 6 zit en ik geef even geen gas reageerde hij daarna niet gelijk meer op gas, ik moet dan een paar keer gas los en weer gas geven en dan reageerde hij weer.


 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 26-4-2018 17:53 Print reply

Posts: 6841
Check wel je bougiekleur want als hij te arm staat, gaat de boel stuk. Check ook of je kraantje en slangetje naar de carb goed doorlopen.
 
Rust in pieces
BrentN 28-4-2018 0:02 Print reply
Posts: 33
Heb er toch weer de 108 in gezet en de gasnaald clipje 1omlaag gedaan, hij loopt nu veel beter maar haperd soms nog een klein beetje, hij loopt nu ook al rond de 70 dus al een vlinke verbetering. Zijn er nog dingen die beter kunnen waardoor de brommer beter gaat trekken en misschien wel helemaal niet stottert als je de gashendel helemaal lostrekt?
 
honda fryslan 28-4-2018 9:35 Print reply

Posts: 1878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Een carburateur afstellen is niet alleen een andere sproeier steken.

Koop je een carburateur van € 100,00 heb je daar voor € 200,00 aan diverse hoofd - stationaire sproeiers - naalden - naaldgeleiders - gasschuiven etc. bij nodig om de carburateur goed af te stellen plus de nodige kennis natuurlijk en een paar goede oren.



Wat een gelul weer!
Het gaat hier duidelijk om een straat/hobby brommer en niet om een racer/wedstrijden brommer.

Gewoon een originele keihin 18mm aanschaffen en volgens het eerder genoemde schema afstellen.
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 28-4-2018 14:42 Print reply

Posts: 6841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BrentN
Heb er toch weer de 108 in gezet en de gasnaald clipje 1omlaag gedaan, hij loopt nu veel beter maar haperd soms nog een klein beetje, hij loopt nu ook al rond de 70 dus al een vlinke verbetering. Zijn er nog dingen die beter kunnen waardoor de brommer beter gaat trekken en misschien wel helemaal niet stottert als je de gashendel helemaal lostrekt?


Ik denk dat de verdere fijnregeling toch in de carburateur zal zitten.
Maar kijken of de benzine goed doorloopt, en een nieuwe bougie met de juiste hittegraad kan ook verbetering brengen.

 
Rust in pieces
BrentN 28-4-2018 20:29 Print reply
Posts: 33
Heb er een nieuwe bougie opgezet en loopt nu helemaal top, heb er ook een proma demper bijbesteld (ik had nog geen demper) hopelijk geeft dat meer tegendruk zodat ik misschien nog meer kracht krijg. De brommer trekt nu trouwens ook als de tering ik kan dikke sporen in het gras krijgen. Wel had ik laatst met crossen dat de ketting eraf vloog dit vond ik best raar, omdat hij toch niet al te slap aanhing.

Ook heb ik kappen gehaald maar helaas heb ik nog geen beugels om deze kapper er op te zetten. Dus als iemand van jullie die heeft liggen zeg het ff
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 28-4-2018 21:53 Print reply

Posts: 6841
Zijn je tandwielen niet versleten ? Als de toppen piekjes hebben, in plaats van 'tafeltjes', zijn ze op.
Alleen een demper vervangen doet niet zo veel aan de prestaties.
De meeste van de kappen van een mtx-sh zitten rechtstreeks op het frame en de tank geschroefd of geklikt met 'paddenstoeletjes' dus over welke beugels heb je het ? Alleen het dashboard en het voorlichtkapje zitten op een origineel beugeltje.
 
Rust in pieces
BrentN 29-4-2018 12:47 Print reply
Posts: 33
De linker tank beugel en de rechter tank beugel
 
BrentN 29-4-2018 12:48 Print reply
Posts: 33
BrentN 29-4-2018 22:46 Print reply
Posts: 33
Dus nu zit ik alleen nog met 1 groot probleem, dat is dat de neutraal op de verkeerde plek zit. Is dit zelf op te lossen (ik heb verder geen verstand van zo’n blok) of moet je dit naar een of andere brommerboer brengen die er verstand van heeft, en hoeveel zou dit gaan kosten?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 2-5-2018 13:23 Print reply

Posts: 6841
Dan moet het hele blok uit elkaar en terug in elkaar...de eerste keer is het een uitdaging om het te doen zonder brokken te maken.
Hier op bf contact leggen misschien een optie ?
 
Rust in pieces
De Schout 2-5-2018 22:39 Print reply
Posts: 5282
Volgens mij hoeft alleen de koppelingskant van het blok open.
Dat moet best te doen zijn zonder ervaring en de tekeningen er bij.


 
tune tweak fiddle bang bummer
BrentN 10-5-2018 17:19 Print reply
Posts: 33
Nou is er weer een probleempje.. laatst iemand anders op laten crossen en je raad het al.. kapot. De ketting was er afgevlogen en diegene bleef doorgaven, hierdoor heeft het tandwiel nu speling op de aandrijfas en ik denk dat dit van tevoren ook al wel een beetje was want de ketting vloog er telkens af. Ik heb hierna dus eerst geprobeerd het te fixen en dit lukte niet. Toen probeerde ik om de ketting te spannen en hierna ff gereden na een tijdje voelde ik dat de achterband zwabberde en toen ik keek zag ik dat de lager balletjes volgensmij allemaal weg waren.

Moet dus nu weer nieuwe dingen kopen...
 

Dit topic is 2045 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved