Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda mtx sh

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 93 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69452 - Honda mtx sh
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1118 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BrentN 23-4-2018 11:13 Print topicpost
Posts: 15
Hallo,
Ik heb laatst een crossbrommer gehaald. Dit was een honda mtx sh 80cc watergekoeld.

Er waren alleen een paar minpuntjes; de neutraal zit tussen de 5 en de 6 (dit klopt dus voor meter en ik vraag me af of dit erg voor het blok is)
Top snelheid loopt de brommer 60 maar als ik dan meer gas wil geven begint hij de sputteren en houd hij in.

Ik had dus een vraagje hoe ik dit kan oplossen want ik denk dat er veel meer power en snelheid in deze brommer zit

Alvast bedankt.



Dit bericht is gewijzigd door BrentN op 23-4-2018 om 20:29 uur.
 

Honda mtx ot 23-4-2018 21:00 Print reply

Posts: 103
Ik zou de bak demonteren en terug bouwen met een exploded view
 
BrentN 24-4-2018 11:55 Print reply
Posts: 15
Oké bedankt en hoe verhelp je het sputteren?
 
BrentN 24-4-2018 12:01 Print reply
Posts: 15
Heeft iemand een explodeerde view van honda mtx sh 6 bak?

 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 24-4-2018 15:17 Print reply

Posts: 6789
www.brommerforum.nl/showtopic/42472

Dat is voor een NSR maar alleen de schakelwals en het bloempje verschillen geloof ik. Die bak kan ook zo onder een MTX maar dan schakelt hij andersom.

Sputteren is de afstelling...dat komt na de montage.
 
Rust in pieces
De Schout 24-4-2018 18:12 Print reply
Posts: 5274
Dat de neutraal tussen de 5 en de 6 zit is volgens mij het gevolg van een verkeerde combinatie van onderdelen.

Het bloempje op de schakelwals, daar heb je verschillende in en ook het heveltje met het wieltje wat daar op loopt heeft twee versies als ik met goed herinner.
Het is alleen meer dan 12 jaar geleden dat ik nog zo'n blokje in elkaar gezet heb..
 
tune tweak fiddle bang bummer
BrentN 25-4-2018 11:49 Print reply
Posts: 15
Oké bedankt,

Had nog wel even verder vraagje, omdat ik nog nie zo heel lang met brommers werk lijkt het me niet heel verstandig om met die bak de klooien

Mijn hoofdzaak is dus meer om dat sputteren op te lossen, ik denk dat ik er een iets kleinere sproeier in de heb nu een 115 (best groot dus) weet niet precies hoeveel mm carburateur het is gok rond de 18 mm(mis 20) oja en het is een mikuni. Ik denk persoonlijk ook dat in een 80cc watergekoeld 18/20mm carb wel meer in zit dan 60 km/h

Ook is hij niet heel snel in de lage toeren waarschijnlijk dus een hogetoeren cilinder....... is dit misschien ook nog op te lossen? Ik kan Kleine sporen trekken maar tis niet van dat ik zo en wheelie kan doen.

Alvast bedankt
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 25-4-2018 15:58 Print reply

Posts: 6789
Een Keihin 18 mm wil je hebben.
Mikuni 20 zijn moeilijk af te stellen.
In Keihin maten is 115 niet echt een gekke maat, maar Mikuni maten zijn heel anders.
Geen namaak carb nemen.
 
Rust in pieces
PRO TUNING 25-4-2018 19:35 Print reply
Posts: 3998
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Een Keihin 18 mm wil je hebben.
Mikuni 20 zijn moeilijk af te stellen.
In Keihin maten is 115 niet echt een gekke maat, maar Mikuni maten zijn heel anders.
Geen namaak carb nemen.



Mikuni 20 is niet moeilijker af te stellen als iedere andere carburateur, mits je weet wat je doet.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 25-4-2018 19:53 Print reply

Posts: 6789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Mikuni 20 is niet moeilijker af te stellen als iedere andere carburateur, mits je weet wat je doet.


Een gasnaald van een 24mm er in doen, is niet bepaald standaard afstelpraktijk.

www.brommerforum.nl/showtopic/54445/1

En ja, origineel is waarschijnlijk beter, maar als je geen vergelijkmateriaal hebt, hoe weet je dan dat de jouwe origineel is of niet...

 
Rust in pieces
BrentN 25-4-2018 20:50 Print reply
Posts: 15
Zal ik dan ook meer kracht krijgen onderin en zal hij dan ook niet meer stotteren? Mikuni is geen namaak?
 
BrentN 25-4-2018 20:54 Print reply
Posts: 15
Het is namelijk een crosser dus wil graag meer power van onderin (heb al wel goede tandwiel verhouding 14/54)

 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 25-4-2018 23:16 Print reply

Posts: 6789
Stotteren wil zeggen dat hij te rijk staat, dat ligt aan de afstelling en kan ook aan de carb zelf liggen (te groot bvb.).
Of je Mikuni een namaak is, is moeilijk te zeggen zonder foto en misschien nog wel moeilijk met foto zelfs.


 
Rust in pieces
BrentN 26-4-2018 6:24 Print reply
Posts: 15
Ja ik weethet verschil ook niet tussen namaak en echt... ik ga er een kleinere sproeier in doen kijken of dat helpt. Hopelijk stottert hij dan niet meer en haal ik de 80 oor de rest hoop ik ook dat hij meer kracht op lage toeren krijgt, want soms zie ik zelfs 50cc orginele honda Mtx’en die even wheelie kunnen
 
PRO TUNING 26-4-2018 9:09 Print reply
Posts: 3998
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Een gasnaald van een 24mm er in doen, is niet bepaald standaard afstelpraktijk.

www.brommerforum.nl/showtopic/54445/1

En ja, origineel is waarschijnlijk beter, maar als je geen vergelijkmateriaal hebt, hoe weet je dan dat de jouwe origineel is of niet...



Op alle originele Mikuni onderdelen staat het Mikuni " vierkantje "

 
PRO TUNING 26-4-2018 9:17 Print reply
Posts: 3998
Een carburateur afstellen is niet alleen een andere sproeier steken.

Koop je een carburateur van € 100,00 heb je daar voor € 200,00 aan diverse hoofd - stationaire sproeiers - naalden - naaldgeleiders - gasschuiven etc. bij nodig om de carburateur goed af te stellen plus de nodige kennis natuurlijk en een paar goede oren.
 

Dit topic is 1118 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved