Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Yamaha TZR 50 reageert niet meer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 709 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69442 - Yamaha TZR 50 reageert niet meer
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 5918 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PRO TUNING 22-4-2018 17:25 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ThomasYamahaTZR50
Net er even mee bezig geweest. Ik had een multimeter gekocht zodat ik spanningen van de accu en kabels kon meten. Ik meette de accu op 13.33 volt toen die niet was aangesloten, dus dat is goed. Daarna wilde ik hem meten terwijl ik zou starten, maar er was een veertje van de multimeter kapot gegaan, waardoor hij het niet meer deed. Omdat ik nog wel iets wilde doen heb ik het startcircuit losgekoppeld en zo geprobeerd om hem aan te lopen. Dit deed het niet, maar volgens mij geeft de bougie ook geen vonk, dus zo gek vond ik dat niet. De zekering was hierna helemaal gesmolten en er zat een zwarte brandvlek op. Ook was het dingetje waar de zekering in zat helemaal warm geworden. Omdat het startcircuit is losgekoppeld denk ik niet dat de storing daar kan zijn toch? Wat is de vervolgstap?



Zo te lezen heb je een groot elektrisch probleem - kortsluiting.
Het is veel werk maar haal alle isolatietape van je kabels alleen dan vindt je het probleem of koop gelijk een nieuwe kabelboom.

 
ThomasYamahaTZR50 22-4-2018 20:35 Print reply
Posts: 10
Vind ik het probleem dan als ik het tape er vanaf heb gehaald door de draden door te meten of er geen weerstand is? En als ik het probleem gevonden heb, moet ik dan het onderdeeltje waar de kabel naar toe gaat veranderen, of het draadje zelf? Ik dacht zelf dat het misschien aan het CDI zou liggen, aangezien die volgens mij een groot aandeel heeft in de bedrading en ook zorgt voor een vonk (die er niet is). Maar daar gaan we vanzelf achter komen?

Dit bericht is gewijzigd door ThomasYamahaTZR50 op 22-4-2018 om 20:37 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 22-4-2018 23:39 Print reply

Posts: 8591
Je moet het een beetje slim aanpakken.

Kijk eerst of je naakte draden ZIET. Ik zou vooral dicht bij de batterij en dicht bij het balhoofd kijken.
Als je dat niet uit de nood helpt, de zekering er uit laten en proberen in gang lopen in tweede, of met startkabels op de startmotor zelf.
Als hij start zit er geen probleem in je wisselstroomcircuit.

Je zekering zekert je gelijkstroomcircuit, zijnde je neutraallampje, je remlicht en je startcircuit. De kabel die weggaat bij je batterij heb je al bekeken, misschien nog eens doormeten.

Om door te meten met de multimeter, je meter op weerstand meten zetten, en kijken of er draden contact maken met de massa (weerstand nul). Daartoe één eind van de multimeter aan de naakte massa. Het andere eind aan de te meten draad. Een massa ligt uiteraard wel aan de massa.
Voor dit alles de aanwezige fiches uittrekken, en elke draad dus meten.

Het kan ook nog je gelijkrichter zijn.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Funminotaur 5-2-2020 23:07 Print reply
Posts: 1
Hoi

Heb je een update?
 
Rob777 7-2-2020 21:27 Print reply

Posts: 970
Denk dat ie em ritueel verbrand heeft.
Soms het beste.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 7-2-2020 23:48 Print reply

Posts: 8591
Een Japanner verbranden...nu begin ik me zorgen te maken over je Rob...
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Rob777 8-2-2020 0:40 Print reply

Posts: 970
Ik ook.

Maar das niet echt nieuw.

Geruststelling : het went.

Ooit.

Kan ff duren.

Afhankelijk van persoon.

Komt goed.
 
95% Of People Are Stupid, Good Job I'm In The Other 10%

Dit topic is 5918 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved