Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Helmen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 110 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69431 - Helmen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1426 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Speedfreak050 6-3-2018 11:18 Print topicpost
Posts: 2
Goedendag,

Voor een projectje ben ik op zoek naar kleurrijke helmen. Ik zag dat MT helmets een hele hoop helmen verkoopt in verschillende kleuren. Zijn deze helmen qua prijs-kwaliteitsverhouding goed?

Alvast bedankt
 

JB1 7-3-2018 11:38 Print reply

Posts: 14832
Voor een brommer ja, voor een motor nee
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
PRO TUNING 8-3-2018 9:12 Print reply
Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Voor een brommer ja, voor een motor nee


Of je nu met 80 km/u met een motor of brommer tegen een boom rijdt wat is dan het verschil ??

 
Speedfreak050 8-3-2018 16:02 Print reply
Posts: 2
1 van deze scooter helmen zou dus voldoende moeten zijn?
https://k-parts.nl/scooterhelm.html
 
PRO TUNING 8-3-2018 17:18 Print reply
Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Speedfreak050
1 van deze scooter helmen zou dus voldoende moeten zijn?
https://k-parts.nl/scooterhelm.html



if you have a 1 dollar head wear a 1 dollar helmet
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 8-3-2018 20:01 Print reply

Posts: 6865
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


if you have a 1 dollar head wear a 1 dollar helmet


Ja en de mutsen zijn onbeschadigd uit de crashtest gekomen terwijl de helmen helemaal kapot waren.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Of je nu met 80 km/u met een motor of brommer tegen een boom rijdt wat is dan het verschil ??



Een brommer kan normaal geen 80 km/h, dan is het een motorfiets wettelijk gezien en dan zou ik inderdaad ook een deftige helm opzetten en beschermende kledij aantrekken op zijn minst.

Ik begin sommige antwoorden plots helemaal in een ander daglicht te plaatsen nu ik je mening over helmen heb gehoord


Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 8-3-2018 om 20:06 uur.
 
Rust in pieces
Aprilia RX 50 2003 8-3-2018 23:46 Print reply

Posts: 6071
Als je waarde aan je koppie hecht zal ik altijd voor een integraal helm gaan, open kin ben ik niet zo van.

Soms zal het je echter verbazen hoe goed zelfs de goedkope helmen werken. In mijn brommer tijd aardig wat crashes van dichtbij mogen meemaken (ook met de genoemde 80) waarbij zelfs die Lidl helmpjes levens gered hebben.

Om even in te gaan op die 80 op een brommer of een motor... De persoon die 80 rijdt op een brommer rijdt ongeveer diezelfde factor te hard op een motor

Hebben we het over bijna een factor 2 dus denk maar aan rond de 180+

Verder al houd ik me aan de wet op de motor ga ik nog steeds 130, dat gaan de meeste brommertjes (in werkelijke snelheid) toch niet.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
PRO TUNING 9-3-2018 9:14 Print reply
Posts: 4000
Toch zit er wel een verhouding in tussen de prijs en de veiligheid van helmen, je bepaalt zelf hoeveel je gezondheid je waard is,

In de auto en motorsport hebben vezel versterkte helmen de voorkeur, de meeste " echte " coureurs weten wat de gevolgen zijn.
 
Aprilia RX 50 2003 9-3-2018 16:51 Print reply

Posts: 6071
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Toch zit er wel een verhouding in tussen de prijs en de veiligheid van helmen, je bepaalt zelf hoeveel je gezondheid je waard is,

In de auto en motorsport hebben vezel versterkte helmen de voorkeur, de meeste " echte " coureurs weten wat de gevolgen zijn.


O er zit zeker verschil in, maar altijd voor het beste van het beste gaan hoeft en kan niet altijd.

MT helmpjes zullen je als brommer rijder prima beschermen tegen de meest waarschijnlijke ongelukken. Ben je een voorzichtige motorrijder zul je het een klasse beter moeten zoeken en ga je circuits af dan zul je weer in een heel andere klasse kijken.
We kunnen de helmen van onder de €1200 wel allemaal links laten liggen, maar dan zijn er maar weinig mensen die nog rijden

Ook spelen helmen en andere veiligheids gerelateerde bedrijven in op de mening duur is goed.
Ik doe ook veel andere gevaarlijke sporten, maar als je kijkt naar de productie kosten en de verkoopprijs dan schrik je je rot.
Terwijl soms de goedkopere artikelen (soms een factor 4 goedkoper zelfs ) beter uit de testen komen.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
PRO TUNING 10-3-2018 11:38 Print reply
Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


O er zit zeker verschil in, maar altijd voor het beste van het beste gaan hoeft en kan niet altijd.

MT helmpjes zullen je als brommer rijder prima beschermen tegen de meest waarschijnlijke ongelukken. Ben je een voorzichtige motorrijder zul je het een klasse beter moeten zoeken en ga je circuits af dan zul je weer in een heel andere klasse kijken.
We kunnen de helmen van onder de €1200 wel allemaal links laten liggen, maar dan zijn er maar weinig mensen die nog rijden

Ook spelen helmen en andere veiligheids gerelateerde bedrijven in op de mening duur is goed.
Ik doe ook veel andere gevaarlijke sporten, maar als je kijkt naar de productie kosten en de verkoopprijs dan schrik je je rot.
Terwijl soms de goedkopere artikelen (soms een factor 4 goedkoper zelfs ) beter uit de testen komen.



Een Mercedes van net boven de € 100.000,00 kost ook maar € 18.000,00 om te maken.
Maar ergens moet het geld wegkomen voor sponsoring, koop je een blikje Red Bull betaal je mee aan de € 22.000.000,00 die Max Verstappen van Red Bull ontvangt.
Wat kost een nieuwe I-Phone van € 1.000,00 om te maken ?

 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 10-3-2018 13:38 Print reply

Posts: 6865
Luxeproducten kosten veel aan ontwikkelkosten en marketing. Als je het over automodellen hebt, zijn die dure topmodellen op zich zelfs niet rendabel voor de fabrikant.
Na een tijd sijpelt de technologie ook door naar goedkopere modellen en andere merken. Als de technologie van een Mercedes S, na 10 jaar ook in een Mercedes A zit, en ook in pakweg een Dacia, dan is maar de vraag of de Dacia minder goed is dan die Mercedes A.
Daarentegen als een compleet nieuw onbekend merk op de markt komt, is het maar de vraag of dit merk wel betrouwbaar en een goede aankoop gaat zijn.
Hetzelfde is er ook met de helmen. Er zijn dure, normaal gezien goede helmen maar er zijn ook veel goede kopen aan een goede prijs. Maar het is niet uitgesloten dat er ook wat rommel in de middenmoot kan zitten.
Persoonlijk vindt ik bij helmen de sluiting belangrijk, en de pasvorm. Een sluiting die los gelaten wordt omdat ze onhandig is, gecombineerd met een losse pasvorm, en je kan bijna net zo goed zonder helm rijden, de kans bestaat dat je helm los komt en eerder op de grond is dan jouw hoofd.
De duurdere helmen gaan ook langer mee, en zijn wat schadebestendiger (ergens tegenaanleggen bvb.)
Ik koop persoonlijk nooit het duurste, noch het goedkoopste product...

 
Rust in pieces

Dit topic is 1426 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved