Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Piaggio bravo afregeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 123 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69426 - Piaggio bravo afregeling
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1370 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Brozen 1-3-2018 19:46 Print topicpost
Posts: 1
Hallo allemaal,
Heb sinds enkele dagen een piaggio bravo gevonden in een schuur.
Heb de tank gekuist en nieuwe bougie gestoken en brommertje was meteen weg. Maar ik heb gemerkt als hij warm loopt, na 15 min dat huj begint te sputteren en stil valt, als ik de choke openzet rijdt hij wel weer... Net of hij teveel lucht trekt vermoed ik? Weet iemand hoe iik. de lucht kan afregelen en waar die schroef zit want die is verdomd moeilijk te vinden... of als iemand ervaring heeft met dit probleem?

 

Fanfrax 1-3-2018 20:41 Print reply
Posts: 7
Als je de choke openzet (aanzet) verminder je de luchttoevoer. Als er een luchtprobleem is (mengselprobleem) dan zou ik eerst alle aansluitingen en slangetjes op hun dichtheid controleren vooraleer aan de afstelling van de carburator te beginnen. Anders heeft het wijzigen van de afstelling geen zin. Van een brommer die lang heeft stilgestaan zal je later toch de carburator grondig moeten poetsen.
 
Aprilia RX 50 2003 1-3-2018 22:15 Print reply

Posts: 6040
Carb goed schoonmaken, tank goed leeg maken en schoonmaken.

Verder contoleren of alle rubbers en pakkingen in het inlaat traject nog goed afdichten.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 1-3-2018 23:06 Print reply

Posts: 6810
Ik geloof dat AM6 ook zo'n carbs hebben, en dat er geen mengselschroef is, je moet gewoon afstellen met de sproeier alleen.
Je kan natuurlijk wel valse lucht hebben.
 
Rust in pieces
Aprilia RX 50 2003 3-3-2018 12:48 Print reply

Posts: 6040
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Ik geloof dat AM6 ook zo'n carbs hebben, en dat er geen mengselschroef is, je moet gewoon afstellen met de sproeier alleen.
Je kan natuurlijk wel valse lucht hebben.


Sommige hebben idd de Sha cabr gehad. Kun je alleen de hoodsproeier regelen. Super carbjes.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
Ruben06NL 5-3-2018 22:52 Print reply
Posts: 9
Dellorto SHA's kunnen inderdaad alleen maar afgesteld worden doormiddel van de sproeier.
Je zegt dat hij beter rijd met choke dus een rijker mengsel.
Als je bij een bravo net als bij een ciao het voetenplankje kunt verwijderen kun je op die manier de carburateur en het luchtfilter verwijderen.
Makkelijker lijkt mij om de uitlaat even los te halen, de keienvanger/plaat aan de onderkant te verwijderen om zo vervolgens bij het vlotterbakje te komen.
Als de Bravo een poos in de schuur heeft gestaan en wat ik ook had met mijn Si was dat de sproeier wat was dichtgeslipt.
Misschien dat hij wat te weinig benzine krijgt.
Wat misschien handig is is om te kijken of er nog wat gaasjes voor het luchtfilter zitten en wat voor carburateur je hebt.
De maat carb. staat bij je aansluiting met de inlaat: hier staat SHA en het nummer.
Volgens mij was standaard bij een bromfiets 12/7 of 12/10 met sproeiermaat +-43.

Beetje lang verhaal maar ik hoop dat het in enig opzicht heeft geholpen...
 

Dit topic is 1370 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved