Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Piaggio Velofax oliepomp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 113 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69425 - Piaggio Velofax oliepomp
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1545 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Fanfrax 1-3-2018 19:12 Print topicpost
Posts: 7
Mijn Piaggio Velofax van 1997 met 21000 km op de teller heeft nu een probleem. Er is een klein lek aan de oliepomp.
Ik wil eerst de gas(olie)kabel nakijken. Hoe krijg ik de plastic kap van het frame. Moet daarvoor het kontaktslot eruit??? en zo ja hoe kan dit los??? Alle andere plastic delen heb ik er al ooit afgehaald maar deze ???



 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 1-3-2018 20:09 Print reply

Posts: 6865
https://www.2dehands...delen-275742243.html

Ik zie daar al zeker een groot boutgat vooraan het treeplankje.

 
Rust in pieces
Fanfrax 1-3-2018 20:32 Print reply
Posts: 7
De treeplankjes heb ik er uiteraard afgehaald, het voorste deel ook.
Alle plastic rondom de koplamp en het stuur is ook geen probleem.
Maar het middelste deel op het frame, waarin het kontaktslot zit hoe moet dat er af???
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 1-3-2018 22:49 Print reply

Posts: 6865
https://be.fowlerspa...ont-wheel-suspension

http://oem-parts.hu/...ax/chassis-fuel-cock



Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 2-3-2018 om 7:09 uur.
 
Rust in pieces
Fanfrax 4-3-2018 19:10 Print reply
Posts: 7
Bedankt voor de hulp jongens, ik ga er morgen aan beginnen. Ik hoop dat ik met het afstellen van de kabel het olielek kan oplossen want dat was uiteindelijk de bedoeling.

 
Fanfrax 5-3-2018 15:03 Print reply
Posts: 7
Het plastic middenstuk moet van het frame om aan de kabels te kunnen.
Het kan er alleen af als het stuurslot (contact) er uit is, maar hoe krijg ik dit eruit. Het achterste deeltje met de bedrading heb ik er inmiddels af (er staat een borgschroefje op dat eruit moet).
Aan het voorste deel, waar de sleutel in past, moet ergens een borgpalletje of borgring zitten maar waar?
P.S. Er hoeven verder geen plastic delen verwijderd te worden behalve de treeplankjes natuurlijk.
Help!
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 5-3-2018 16:09 Print reply

Posts: 6865
Als ik op onderdelennummer zoek, vind ik allemaal van die schuifdingen zoals in autoportieren.

https://www.google.b...&bih=651#imgrc=_

Dus ik denk dat je zult moeten schuiven...geen schroefje of boutje.
 
Rust in pieces
Fanfrax 6-3-2018 14:05 Print reply
Posts: 7
Ik geef het op. De plastic middenkap is niet te verwijderen omdat ik het stuurslot (contact) er niet uit krijg. Het is toch ongelooflijk dat je geen gaskabel kan vervangen zonder je halve brommer af te breken. Desnoods zaag ik die platic kap gewoon doormidden en plak ze later vast met TEC-7.

Nu het eigenlijke probleem.
Welke leidingen moeten losgemaakt en dichtgemaakt worden als ik de oliepomp wil uitschakelen en zelf mengen?
- de olieleiding van de lege olietank ?
- de gaskabel die van de splitter komt ?
- de olieleiding die van de pomp naar carburator loopt ?
Kan dit de oliepomp beschadigen en doen vastlopen ?

 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 7-3-2018 0:02 Print reply

Posts: 6865
Eigenlijk zou je het hele pompje moeten verwijderen en een plaatje in de plaats zetten.
Gewoon de in- en uitgang aan mekaar verbinden met een darmpje gevuld met tweetaktolie is wat minder werk...

 
Rust in pieces
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 7-3-2018 0:12 Print reply

Posts: 6865
https://www.youtube.com/watch?v=q9ZNQbztjUw

Kijken vanaf 1.30 minuut.
is wel voor een andere Piaggio maar zou wel eens identiek kunnen zijn.
 
Rust in pieces
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 7-3-2018 0:39 Print reply

Posts: 6865
Rust in pieces
Fanfrax 7-3-2018 10:46 Print reply
Posts: 7
Dat filmpje over het contactslot van de Piaggio Zip had ik al bekeken en ook alle onderdelentekeningen heb ik bekeken. Ook van andere Piaggio-modellen (vb. Vespino). Het slot van een Velofax zit anders in mekaar.
( P.S. wel jammer dat van de onderdeeltjes die niet meer in voorraad zijn er geen foto's meer bij staan )

Dat idee van de twee leidingen met elkaar te verbinden is nieuw, vind ik prima en eenvoudig uit te voeren. Je maakt dan als het ware een soort by-pass waarin een beetje olie ronddraait.

Dank voor de reacties.
 

Dit topic is 1545 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved