Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Suzuki TSX vlotterhoogte

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 104 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69423 - Suzuki TSX vlotterhoogte
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2153 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nico van Duin 22-2-2018 16:37 Print topicpost
Posts: 12
Hallo Forumleden,

Ik heb bij mijn TSX het probleem dat hij geen benzine krijgt en heb het vermoeden dat dit ligt aan de vlotterafstelling.

Nu vroeg ik mij af of iemand toevallig weet wat de vlotterhoogte moet zijn. (standaard 12mm Mikuni)

Alvast bedankt,

Groeten Nico

 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 22-2-2018 23:41 Print reply

Posts: 6910
Als je de vlotter omhoog houdt met de hand, moet hij afsluiten als je in de benzineleiding blaast.
Als de vlotter beneden is moet je kunnen doorblazen.
Verder rijdt hij best lang op een volle vlotterbak, dus als je na een stilstand nog altijd direct bij vertrek de indruk hebt dat er iets met je vlotter is, moet je iets anders gaan controleren.
 
Rust in pieces
Nico van Duin 23-2-2018 20:10 Print reply
Posts: 12
Bedankt voor je reactie. Hier ben ik me van bewust. Echter zitten er tussen deze twee uitersten (vlotternaald dicht, vlotternaald helemaal open) nog een heleboel posities waarin de vlotter kan worden afgesteld. Hiermee wordt geregeld hoeveel brandstof de motor krijgt (arm/rijk) Dit is per model verschillend dus vandaar mijn vraag.

Dit bericht is gewijzigd door Nico van Duin op 23-2-2018 om 20:11 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Nico van Duin op 23-2-2018 om 20:12 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Nico van Duin op 23-2-2018 om 20:13 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 23-2-2018 20:27 Print reply

Posts: 6910
Hij mag net niet overlopen.
Die carb is niet je bottleneck.
Arm of rijk heeft er niets mee te maken.

 
Rust in pieces
Nico van Duin 25-2-2018 14:10 Print reply
Posts: 12
Sorry maar de vlotterhoogte bepaalt zeer zeker wel de arm/rijk afstelling. Het is een van de belangrijkste onderdelen van het afstellen van je carburateur. Kijk maar eens wat rond op internet als je mij niet gelooft

Dit bericht is gewijzigd door Nico van Duin op 25-2-2018 om 14:11 uur.
 
maerijn 25-2-2018 14:42 Print reply

Posts: 2438
Nico, ik denk dat je de gasnaald bedoelt ipv de vlotter?
 
Nico van Duin 25-2-2018 19:57 Print reply
Posts: 12
Ik bedoel toch echt het vlotterniveau. Ondertussen ben ik al achter het juiste vlotterniveau gekomen aan de hand van een werkplaatshandboek.

Deze moet 24 milimeter zijn, gemeten vanaf het oppervlak waar de vlotterkamer pakking op ligt en de onderkant van de vlotter (voor de genen die hier belang bij hebben)
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 25-2-2018 23:38 Print reply

Posts: 6910
Krijgt hij nu genoeg benzine dan ?
 
Rust in pieces
Nico van Duin 26-2-2018 8:52 Print reply
Posts: 12
Ga ik vandaag uitproberen, Ik houd jullie op de hoogte
 
Nico van Duin 26-2-2018 17:24 Print reply
Posts: 12
Ben vandaag weer wezen proberen hem aan de praat te krijgen. Helaas start hij nog steeds erg moeizaam, alleen op de choke, en blijft dan een paar seconden lopen voordat hij weer uitvalt.

Ik dacht eerst dat hij ergens valse lucht trekt maar na inspectie blijkt het hele inlaatkanaal luchtdicht. Het lijkt dus alsof hij nog steeds niet genoeg benzine krijgt

Als iemand nog suggesties heeft waar het aan zou kunnen liggen hoor ik het graag!
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 26-2-2018 18:18 Print reply

Posts: 6910
Hij stottert dus ?
Welke sproeier zit er in ?
Wat is je bougiekleur ?
 
Rust in pieces
Nico van Duin 26-2-2018 18:55 Print reply
Posts: 12
Stotteren doet hij niet echt, loopt vrij regelmatig maar hij valt simpelweg uit na een paar seconde. Spelen met het gas heeft ook geen invloed. De bougie is net nieuw dus daar kan ik weinig over zeggen.

Sproeiermaat zou ik zo snel niet weten, maar ik weet wel dat hij het er altijd goed op gedaan heeft. Een vuiltje in de carburateur zou het ook niet mogen zijn, heb hem namelijk al 2x ultrasonisch gereinigd

Ontsteking ligt het ook niet aan denk ik, de vonk ziet er goed uit, en als de motor eventjes loopt klinkt hij goed. Wel blijft hij vrij droog (soms zelfs helemaal als ik hem probeer te starten terwijl de choke erop staat) dus vandaar dat ik denk dat het probleem bij de benzine ligt.
 
chineesboer 26-2-2018 22:18 Print reply

Posts: 3667
Loopt je benzinekraan wel goed door?
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 26-2-2018 22:52 Print reply

Posts: 6910
Inderdaad, het kan de benzinekraan zijn. Of oude benzine gewoon.
Verstopte uitlaat heb ik ook al een paar keer gehad.
Hoezo, je weet je bougiekleur niet eens ? Zwart ? Bruin ?
 
Rust in pieces
Henk-88 27-2-2018 1:00 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nico van Duin
Ik bedoel toch echt het vlotterniveau. Ondertussen ben ik al achter het juiste vlotterniveau gekomen aan de hand van een werkplaatshandboek.

Deze moet 24 milimeter zijn, gemeten vanaf het oppervlak waar de vlotterkamer pakking op ligt en de onderkant van de vlotter (voor de genen die hier belang bij hebben)



Heb je dat inmiddels opgemeten of deed het niet terzake?

Er moet uiteraard wel voldoende brandstof in je vlotterkamer zijn.

Haal ook eens je benzineslang los van je carb of je kraantje en zet je kraantje open en kijk of er iets uitstroomt. Begin bij het begin?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nico van Duin
Heb de carburateur al 2x ultrasonisch gereinigd


Had dat een reden?

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 27-2-2018 om 2:26 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Nico van Duin 27-2-2018 10:28 Print reply
Posts: 12
Bedankt voor jullie suggesties allemaal!

De bougiekleur heb ik nog niet kunnen controleren omdat hij nog maar heel eventjes gelopen heeft op een nieuwe bougie.

De benzinekraan loopt goed door, de benzine is nog geen dag oud dus daar ligt het ook niet aan. Voor de zekerheid heb ik ook getest met een ander benzinetankje (zonder benzinekraan) maar dit mocht ook niet baten.

De vlotterbak zit nadat ik de vlotterhoogte heb afgesteld goed vol met benzine.

Alles lijkt dus in orde te zijn qua benzinetoevoer...

Aan de krukaskeerringen kan het ook niet liggen, deze heb ik net vervangen evenals alle andere keerringen in het blok.

Enige wat dan nog over blijft is compressie. Naar mijn mening is deze redelijk.(zit een nieuwe zuiger in)

Ik ga vandaag de squish opmeten, en even testen zonder koppakking om de compressie te verhogen, om zo te weinig conpressie uit te kunnen sluiten.

Henk-88, ik heb de carburateur ultrasonisch gereinigd omdat ik zeker wilde zijn dat het niet aan een vuiltje o.i.d zou kunnen liggen


Dit bericht is gewijzigd door Nico van Duin op 27-2-2018 om 10:31 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Nico van Duin op 27-2-2018 om 10:32 uur.
 

Dit topic is 2153 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved