Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Suzuki tsx cilinders

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 100 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69413 - Suzuki tsx cilinders
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1700 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TSXTeun 12-2-2018 14:11 Print topicpost
Posts: 5
Goedenmiddag, ik heb een Suzuki tsx. Nu is het punt gekomen dat ik er een andere cilinder op moet gaan monteren. Maar nergens op het internet is duidelijk beschreven wat de voor en nadelen zijn van elk merk. Helaas is de fastarrow niet meer te krijgen :-( . Dus ik was benieuwd naar de ervaringen over de volgende cilinders. Heb nu een eurokit maar wil wat meer en harder.

De Athena

De charMo
(Ja deze is nog te krijgen maar moet uit Taiwan komen)

De Malossi

De dmp

Overige?

Ik hoor het graag wat jullie ervaringen zijn

Hoop op een top rond de 100kmh

Mvg Teun


 
suzuki for life

PRO TUNING 12-2-2018 16:46 Print reply
Posts: 4000
Om 100 km/u te bereiken met een TSX moet er behoorlijk wat gebeuren.

25 jaar geleden heb ik dat met een getunde 70 cc Malossi cilinder met aangepaste verbrandingsruimte - 20 mm Mikuni en aangepaste Proma uitlaat net gehaald
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 12-2-2018 19:28 Print reply

Posts: 6888
Je kan al beginnen met hem vooraan te verlagen.
Als je het kan vinden, is een RG80 blok een goede basis.
 
Rust in pieces
TSXTeun 13-2-2018 9:43 Print reply
Posts: 5
hmmm oke, en als ik dan een malossi cilinder zou nemen, proma uitlaat en 16mm wat zou dan mn top moeten zijn. en gaan ze echt zo veel langer mee als een airsal. en zou het wijs zijn om een oliepomp van een rm80 te monteren (ja deze passen)

Dit bericht is gewijzigd door TSXTeun op 13-2-2018 om 9:44 uur.
 
suzuki for life
bassie909 14-2-2018 16:46 Print reply
Posts: 184
airsal en malossi is nagenoeg hetzelfde qua timingen

malossi is alleen een stuk duurder en betere kwaliteit

ik zou lekker een airsal nemen bevels aanbrengen aan de poorten en deze monteren lopen ook erg lekker

met een suzuki is 100+ halen een hele klote klus,

ik heb een 70cc malossi met 21mm carburateur voor grasbaan races maar kan moeilijk meekomen met de rest van de schakels dit omdat er weinig potentie in een tsx blok zit
 
-
TSXTeun 14-2-2018 18:59 Print reply
Posts: 5
gaan die malossie ook daadwerlijkelijk langer mee?, dat porrie in een tsx is wel degenlijk te halen hoor!, als je een airsal neemt en even een goede middag met de dremel gaat spelen kan je hem zo naar 24/26/ mm carb opvoeren, als je heel dapper ben zelfs 28 maar dit heeft niet zo veel nut heb zelf nog een airsal voor 24mm liggen maar die is totaal opgerookt. dan trek je de meeste er wel uit hoor!

ik was voral benieuwd naar een alternatief want een airsal rook ik altijd uit na 5-8k km


Dit bericht is gewijzigd door TSXTeun op 14-2-2018 om 19:01 uur.
 
suzuki for life
jvh-scooters 14-2-2018 23:11 Print reply
Posts: 3
Ik heb een Suzuki TSX met een 70cc gietijzer cilinder en een grote 24mm carburateur met Twinair luchtfilter. Daarmee haal ik zo'n 70/80 kilometer per uur. Hij trekt als een gek op maar 100 haalt hij nog lang niet. Je zal zeker een 70cc moeten monteren en een grote carburateur. rond de 24mm en een betere luchtfilter zoals Twinair. Veel keus in uitlaten heb je niet, het beste en eigelijk de enigste keus is een Homoet uitlaat. Kosten wel wat maar heb je ook wat. nog wat met achtertandwiel klote en je haalt de 100 wel.

Dus wat te doen om 100 te halen.
70cc cilinder (Airsal goed zat)
24/26mm carburateur en goede luchtfilter.
Homoet uitlaat.
Kleinere achtertandwiel (trekt hij wel iets minder goed op)
En niet zo veel eten (voor gewicht)



Dit bericht is gewijzigd door jvh-scooters op 14-2-2018 om 23:12 uur.

Dit bericht is gewijzigd door jvh-scooters op 14-2-2018 om 23:13 uur.
 
https://jvh-scooters.wixsite.com/jvh-scooters
jvh-scooters 14-2-2018 23:36 Print reply
Posts: 3
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSXTeun
gaan die malossie ook daadwerlijkelijk langer mee?, dat porrie in een tsx is wel degenlijk te halen hoor!, als je een airsal neemt en even een goede middag met de dremel gaat spelen kan je hem zo naar 24/26/ mm carb opvoeren, als je heel dapper ben zelfs 28 maar dit heeft niet zo veel nut heb zelf nog een airsal voor 24mm liggen maar die is totaal opgerookt. dan trek je de meeste er wel uit hoor!

ik was voral benieuwd naar een alternatief want een airsal rook ik altijd uit na 5-8k km


Dit bericht is gewijzigd door TSXTeun op 14-2-2018 om 19:01 uur.


Malossi gaat wel iets langer mee maar is vaak ook dubbel zo duur. En het honen van een cilinder bij VHS kost bijvoorbeeld maar 20 euro. Dat zou je eigenlijk beter kunnen doen.

 
https://jvh-scooters.wixsite.com/jvh-scooters
bassie909 15-2-2018 16:01 Print reply
Posts: 184
qua uitlaat de x1361x is de beste keuze
je moet wel geluk hebben als je er een vind ik heb er een op mijn grasbaan suzuki zitten dit is de beste uitlaat tenzij je een opmaat pijp laat maken
 
-
crosshooligain 24-2-2018 19:06 Print reply
Posts: 76
Als ik mij niet vergis is de opgave van mallossi dat je 105 km per uur+ haalt met hun set, dus inlaat cilinder en uitlaat van mallossi.

Verder loopt een getunde airsal wel leuk. Fast arrow cilinder en uitlaat zijn niet heel bijzonder. En de andere cilinders heb ik geen ervaring mee.

Wil je echt harder is een lc blokje wel leuk. En als uitlaat een homoet of een 1361
 

Dit topic is 1700 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved