Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda MT5 toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 122 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69410 - Honda MT5 toeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 441 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ruben06NL 5-2-2018 10:18 Print topicpost
Posts: 3
Goedemorgen, ik heb nu een poosje een 1982 Honda MT5.
Toen ik hem kocht was de 70cc helemaal kapot, de cilinder zat vol met krassen en hij reed niet harder dan 10km/h ik heb er nu (tijdelijk denk ik) een 50cc DMP in zitten, laatst toen ik het blok eraf heb gehad (even een kleine revisie) zag ik dat mijn zuiger heel erg bekrast was, hij rijd nog wel (zo'n 70km/h).
Ik merk wel dat in de 4e versnelling op topsnelheid ik echt tegen de limiet van de toeren aanzit, ik kan me voorstellen dat hij hierdoor erg warm word...
Is dit normaal? Ik weet dat DMP geen superstatus heeft qua kwaliteit maar ik wil liever niet elke maand een nieuwe cilinder/zuiget door een oorzaak die eventueel voorkomen kan worden...
Iemand tips?
Mvg
Ruben

 

Aprilia RX 50 2003 5-2-2018 15:35 Print reply

Posts: 5996
Heb je de carburateur wel opnieuw afgesteld met de nieuwe cilinder?

En hoe veel mengsmering gebruik je?
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
Ruben06NL 5-2-2018 21:12 Print reply
Posts: 3
Ik heb de sproeier wel verwisseld,

Ik rij nu zo:
50cc DMP (matig)
20 á 21mm Mikuni Carb.
Sportief uitlaatje
Vrij zware vertanding denk ik (met top 70km/h)
4-Bak origineel MTX OT blok en krukas.

Ik rij met sproeier 75 dacht ik, altijd één keer trappen en hij lijkt niet echt te smoren bij vol gas ofzo, wel weinig power op de lage toeren maar dat leek me komen door een matige 50cc.

Mijn mengverhouding is meestal zo'n 5L euro 95 : +-100ml tweetakt-olie.
Ik gebruik niet het oliepompje gewoon zelf mengen, het de aansluiting voor het slangetje wel luchtdicht gemaakt...
 
Ruben06NL 9-2-2018 13:35 Print reply
Posts: 3
Een nieuwe cilinder lijkt me zowiezo een idee want de krassen zijn echt erg, ook voelbaar...

Ik wil misschien overstappen naar een 70cc, het lijkt me namelijk wel fijn wat meer trekkracht te hebben op lage toeren, heb laatst nog op m'n neef's honda gereden en die trok super met een 70cc en 18mm Keihin.

Is 70cc ook laagtoeriger? Lijkt me niet verstandig constant in de hoge toeren te zitten...
Wat word trouwens aangeraden? Ik dacht zelf aan een tweedehandse (een fast arrow of als ik ooit nog geld teveel heb een HM167) of is 70cc DMP nieuw verstandiger?

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en een idee heeft wat een mooie setup zal zijn?
Hij hoeft heus niet 100km/h te rijden, zolang hij maar redelijk trekt en iets laagtoerig kan lopen doordat hij met meer power dezelfde snelheden kan behalen...

 
PRO TUNING 9-2-2018 14:01 Print reply
Posts: 3964
Een originele Honda snel cilinder met Yamaha zuiger op laten boren en aan laten passen door VHS in Geldrop is de beste oplossing.
 

Dit topic is 441 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved