Aprilia RX 50 2003 |
16-1-2018 17:12 |
Posts: 6717 |
Ligt er aan wat je wilt. Wil je alle vermogen er uit persen of levensduur, lage toeren, hoge toeren enz enz.
Met een laagtoerige 80 zoals de DR80/Zwarte Top is dit niet nodig, ga je voor hoogtoerig (zowel 50 als 80 cc!) moet je aan een andere krukas. De kruktap van de originele krukas kan dan breken met heel veel gevolgschade.
De carb is afhankelijk van welke cilinder je doet. Een DR/TP kan met een 19 a 21 mooi. Een MHR zul je 24 of hoger willen.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 16-1-2018 om 17:12 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Jordi_TZR |
16-1-2018 22:47 |
Posts: 8 |
Ja ik wil dus een topsnelheid van max 140 halen (en hij mag natuurlijk lekker snel optrekken) en eigenlijk niet zo super veel geld kwijt zijn...
en daarnaast, heb ik nu een scr corse. ik weet dat het voor een 70cc een goede uitlaat is, is dat ook voor 80cc dan??
|
|
|
|
PRO TUNING |
17-1-2018 9:46 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jordi_TZR
Ja ik wil dus een topsnelheid van max 140 halen (en hij mag natuurlijk lekker snel optrekken) en eigenlijk niet zo super veel geld kwijt zijn...
en daarnaast, heb ik nu een scr corse. ik weet dat het voor een 70cc een goede uitlaat is, is dat ook voor 80cc dan??
140 km per uur kun je bereiken met een 90 cc Simonini kit of een 110 cc Parmakit samen met een 28-32 mm carburateur - een op maat gemaakte uitlaat en digitale PVL ontsteking - aangepaste koppeling.
Dit is niet voor de kleine beurs trouwens.
Met een 70 of 80 cc haal je deze snelheid niet.
|
|
|
|
Jordi_TZR |
17-1-2018 10:35 |
Posts: 8 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Ligt er aan wat je wilt. Wil je alle vermogen er uit persen of levensduur, lage toeren, hoge toeren enz enz.
Met een laagtoerige 80 zoals de DR80/Zwarte Top is dit niet nodig, ga je voor hoogtoerig (zowel 50 als 80 cc!) moet je aan een andere krukas. De kruktap van de originele krukas kan dan breken met heel veel gevolgschade.
De carb is afhankelijk van welke cilinder je doet. Een DR/TP kan met een 19 a 21 mooi. Een MHR zul je 24 of hoger willen.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 16-1-2018 om 17:12 uur.
stel ik zou een laagtoerige 80cc nemen zodat ik de krukas niet hoef te vervangen, wat zou dan mijn tops ongeveer worden? met die 21mm carb dan
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
17-1-2018 15:58 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jordi_TZR
[...]
stel ik zou een laagtoerige 80cc nemen zodat ik de krukas niet hoef te vervangen, wat zou dan mijn tops ongeveer worden? met die 21mm carb dan
Met een beetje geluk en een goede uitlaat 110 a 115.
Slechte afstelkunsten brengen het al snel terug naar 105 a 110.
Edit: Denk bij wat Pro Tunig voorstelt maar aan een kleine €1500 aan werk.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 17-1-2018 om 15:59 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
PRO TUNING |
19-1-2018 10:22 |
Posts: 4000 |
Edit: Denk bij wat Pro Tunig voorstelt maar aan een kleine €1500 aan werk.
Ik denk dat je met afstel delen voor de carburateur er bij eerder moet denken aan € 2000.00 - € 2500,00
Snelheid - PK`s kosten geld en vooral de laatste kosten extra veel
Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 19-1-2018 om 10:24 uur.
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
19-1-2018 11:16 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Edit: Denk bij wat Pro Tunig voorstelt maar aan een kleine €1500 aan werk.
Ik denk dat je met afstel delen voor de carburateur er bij eerder moet denken aan € 2000.00 - € 2500,00
Snelheid - PK`s kosten geld en vooral de laatste kosten extra veel
Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 19-1-2018 om 10:24 uur.
Kon je wel eens gelijk aan hebben. Ligt er aan wat je zelf kunt en wat je 2e hands kunt scoren. Iig valt het denk ik boven het budget van de TS.
@Jordi TZR. Ik weet niet hoe je er op komt om graag de 140 te halen. Maar als dat komt door heldhalftige verhalen van oude mannen die vroeger als jochie hun zundapps en kreidlers met 70cc zo hard lieten gaan dan ben je helaas voorgelogen
Die mannetjes haalden vaak wel 140... Op zeer onbetrouwbare tellers, met veel te lage en versleten banden en hebben sindsdien heel veel bier gedronken waarvan dat soort snelheden ook altijd hoger lijken te worden
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
19-1-2018 23:56 |
|
PRO TUNING |
22-1-2018 14:29 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
Kon je wel eens gelijk aan hebben. Ligt er aan wat je zelf kunt en wat je 2e hands kunt scoren. Iig valt het denk ik boven het budget van de TS.
@Jordi TZR. Ik weet niet hoe je er op komt om graag de 140 te halen. Maar als dat komt door heldhalftige verhalen van oude mannen die vroeger als jochie hun zundapps en kreidlers met 70cc zo hard lieten gaan dan ben je helaas voorgelogen
Die mannetjes haalden vaak wel 140... Op zeer onbetrouwbare tellers, met veel te lage en versleten banden en hebben sindsdien heel veel bier gedronken waarvan dat soort snelheden ook altijd hoger lijken te worden
70 cc Kreidler cilinders zijn er nooit geweest met 45 mm boring kom je op 63 cc.
Met het 50 cc blok gemonteerd onder een weg frame waarmee ik toen grasbaan reed ± 10 pk haalde ik 120 km/u.
Een 70 cc , zo uit de doos ± 85 km/u
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
22-1-2018 18:26 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
70 cc Kreidler cilinders zijn er nooit geweest met 45 mm boring kom je op 63 cc.
Met het 50 cc blok gemonteerd onder een weg frame waarmee ik toen grasbaan reed ± 10 pk haalde ik 120 km/u.
Een 70 cc , zo uit de doos ± 85 km/u
Het was meer voor het vergelijk met het geblaat van ouwe lui waardoor jeugd denkt 140 te kunnen gaan rijden
Edit: Net als de ''80cc'' AM6 die ergens tussen de 73,4 en 75 cc liggen.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 22-1-2018 om 18:27 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Jordi_TZR |
22-1-2018 19:05 |
Posts: 8 |
Misschien kom ik nu over als een complete mongool, maar ik heb een scr corse onder mijn blok hangen nu, maar ik weet niet welke het is (volgensmij de handmade onderlangs) maar internet zegt dat die voor 50/70cc is.
Krijg ik dan problemen/vermogensverlies als ik er een 80cc op zet?
|
|
|
|
PRO TUNING |
23-1-2018 9:35 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jordi_TZR
Misschien kom ik nu over als een complete mongool, maar ik heb een scr corse onder mijn blok hangen nu, maar ik weet niet welke het is (volgensmij de handmade onderlangs) maar internet zegt dat die voor 50/70cc is.
Krijg ik dan problemen/vermogensverlies als ik er een 80cc op zet?
De enige goede uitlaat bij jouw set up is een op maat gemaakte - berekende exemplaar/
|
|
|
|
Jordi_TZR |
23-1-2018 23:58 |
Posts: 8 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
De enige goede uitlaat bij jouw set up is een op maat gemaakte - berekende exemplaar/
dit snap ik even niet. Ik ben er over uit dat ik er een polini 80cc onder wil gooien, maar dan hoef ik toch niet een custom op maat gemaakte uitlaat of wel? klinkt een beetje apart
|
|
|
|
PRO TUNING |
24-1-2018 8:57 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jordi_TZR
[...]
dit snap ik even niet. Ik ben er over uit dat ik er een polini 80cc onder wil gooien, maar dan hoef ik toch niet een custom op maat gemaakte uitlaat of wel? klinkt een beetje apart
Het is simpel, de motor zal lopen met iedere uitlaat maar alleen zijn volle vermogen leveren met een berekende uitlaat en natuurlijk perfect afgesteld.
Voor de Kreidler hebben we 2 uitlaten die in diameter 2 mm verschillen maar wel 0.5 pk verschil en 500 rpm
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
24-1-2018 15:52 |
Posts: 6717 |
@Jordi: Pro Tuning is iemand die er van uit gaat dat iedereen de laatste 0,01 pk overal uit gepushed wil hebben en bereid is daar onbeperkt budget voor uit te geven.
De ''80cc'' cilinders voor jouw blok zijn in het echt ergens tussen de 73,4 en 75 cc.
Jouw uitlaat loopt prima met de meeste cilinders die leverbaar zijn voor jouw blok. Is het perfect, nee, is het goed genoeg, ruim voldoende.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|