Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Puch maxi p1 olie voorvork en techno estoril

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 100 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #69392 - Puch maxi p1 olie voorvork en techn...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4091 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

CorBruh 31-10-2017 11:15 Print topicpost
Posts: 19
Ik heb nu op mijn puch maxi een p1 olie voorvork. Maar er past maar 30ml olie in bij het olie gat en hij veert zo helemaal tot het einde dit zal ook niet best zijn voor de poten. Dit merk je best snel al rem je voor dan klappen ze zowat op de bodem.

En nog wat is er iets waardoor ik de spatbord kan vergroten want nu gaat alle troep tegen het spatbord en via de zijkant erlangs dit zorgt ervoor dat me blok vet smerige wordt met modder en alles als het heeft geregend of aan regenen is.



Ik heb laatst een nieuwe uitlaat gekocht de techno estoril. Ik heb gelezen dat daar een begrenzer in zit bij de belly van de uitlaat. Ik heb ook gelezen dat je als je die eruit haalt weer net wat extra kmh gaat maar heeft dit een slechte invloed op je trekkracht?
bron: http://www.mopedarmy...ecno_Estoril_Exhaust

Kwel binnenkort de cilinder athena 70cc met 21mm dellorto erop zetten. Dus ik denk dat het slimmer is om hem dan te ontgrenzen omdat hij dan overall beter gaat lopen ivm de de uitlaatgassen omdat je een 21mm carb erop heb.

En waar precies zit de begrenzer ik denk bij 3 of 2




Dit bericht is gewijzigd door CorBruh op 31-10-2017 om 11:16 uur.
 

vol_gas 31-10-2017 16:37 Print reply
Posts: 173
-Je kan een spatlap aan je spatbord hangen.
-Van die uitlaat begrenzer weet ik niks. doorgaans zit een "prop" zichtbaar in de voorpijp of in een deel dat uit elkaar te halen is.
Mocht hij echt bij 2 of 3 zitten dan betekend dat je uitlaat elkaar moet worden geslepen en weer aan elkaar gelast.

De reden dat er daar een stukje zou kunnen zitten is om de werking van de expansie-uitlaat te verkleinen.
Werking expansie uitlaat: https://nl.wikipedia.org/wiki/Expansiepijp
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 31-10-2017 22:20 Print reply

Posts: 6860



Foto's en uitleg staan in je link...

Openzagen op het breedste punt, en de restrictor zit dan aan de kant van de demper.

Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 31-10-2017 om 22:21 uur.
 
Rust in pieces

Dit topic is 4091 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved