Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda CB400n

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 127 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69370 - Honda CB400n
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2259 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Banis97 14-5-2017 13:31 Print topicpost
Posts: 88
Ik weet niet of ik hier op het juiste forum zit maar ik denk dat er hier ook mensen zijn die mij zouden kunnen helpen.

Ik heb dus een honda cb400n gekocht voor 180 euro. Lang verhaal kort: Motor stond 8 jaar stil, blok is gereviseerd geweest 20000 km geleden, tank was een en al roest maar buitenkant zag er nog redelijk uit.

Wat heb ik eraan gedaan:
Sproeiers uitgeblazen.
Bougies schoongemaakt
Nieuwe accu
Luchtfilter vervangen
Brandstof filter tussen benzineslang gedaan (zeker weten)
Tank ontroest
Remklauwen schoongemaakt en nieuwe remcilinders besteld.

Hij start redelijk goed en blijft stationair ook wel lopen (7/10x) maar nu het volgende:
Er komt benzine uit de overloopslangen van de carburateurs (laten we zeggen een plasje van 10cm2 na 20 minuten) wat aan de overmatige kant is lijkt mij.

Bij het starten hoor je vaak een harde tik en valt hij ook uit. Vervolgens hoor je een geluid alsof er knikkers over de bodem van het blok rollen.

Tijdens het stationair draaien lopen de cilinder niet helemaal gelijk en af en toe lijkt het alsof er eentje een tel of wat achter loopt.

Tot slot klimt hij heel moeilijk naar hogere toeren (boven de 3000). Ik loop niet als een achterlijke gas te geven maar laat hem klimmen uiteraard (rekening houdende met dat het een oudere motor is.

Mocht iemand mij tips kunnen geven zou ik dat waarderen

P.S kleppen heb ik nog niet nagekeken/gesteld. Carbs zijn nog niet gesynchroniseerd.
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"

Ramsing 15-5-2017 9:18 Print reply

Posts: 33
als er benzine uit je overloop komt is je vlotter of je vlotter zitting niet helemaal goed, ook kun je even je vlotterhoogte controleren (google op vlotterhoogte afstellen en je vind genoeg)

ik lees dat je alleen de sproeiers heb doorgeblazen, de carburateurs zitten vol met kleine kanaaltjes, die moeten ook allemaal vrij zijn, dus ook die nog ff aanpakken met bv remmenreiniger en perslucht

je vlotternaald goed nakijken op oneffenheden, als je vlotter zitting vervuild is kan je die schoonmaken/ 'polijsten' door een wattenstaafje met polijstpasta in de accuboor te gebruiken.

het ongelijk lopen en slecht in hogere toeren lopen kan heel goed temaken hebben met het synchroniseren van de carburateurs, hier kan je op het motor-forum meer info over vinden.

ik denk dat je sws ook even op het motor-forum kunt kijken, die site is ook een stuk actiever heb ik het idee.

mvg.

ps,
Heb je ook verse olie in het blok gedaan? dat kan na 8 jaar ook geen kwaad.

 
als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Banis97 17-5-2017 11:27 Print reply
Posts: 88
Ik ga van het weekend de carburateurs er weer afhalen om die vlotternaald en hoogte eens te bekijken. Hij loopt inmiddels wel mooi stationair maar op het moment dat ik weg wil rijden moet ik gas bij geven anders valt hij uit. (het lijkt alsof hij te weinig vermogen heeft om weg te rijden)

In ieder geval bedankt voor de reactie en ik denk inderdaad dat ik ook nog even op het motor-forum ga kijken.

Gr.

Daniel
 
"radio harder zetten is vaak al een degelijke oplossing"
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 20-6-2017 19:45 Print reply

Posts: 6689
Er kan benzine in je krukasholte staan, als je vlotter niet afsluit.
 
Rust in pieces

Dit topic is 2259 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved