Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - yamah TZR 70/80cc setup

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 602 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69367 - yamah TZR 70/80cc setup
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 12109 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rossi46 22-5-2017 20:43 Print reply
Posts: 53
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Roppen als in vol gas, scheuren, dat soort dingen.

@Pro tuning: Die heb ik verder origineel gehouden, heb ik dus ook geen berekening meer van. Die was al aardig hoog, vandaar dat we daar maar niks aan gedaan hebben.

Je kon wel zien dat de squish vooraan ''verpest'' werd. De eerste zuiger die we probeerden heeft de eigenaar ook te ver op voorontsteking gezet. Hierbij is een gat in de kroon gebrand. Dit was ook een aardig stukje uit de midden naar voren.


Naar school en terug rijd ik altijd wel rustig ivm politie en het grote aantal drempels

De snelle setup is meer voor het touren in de weekenden om dan lekker rond te (kunnen) scheuren
 
PRO TUNING 23-5-2017 15:56 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Roppen als in vol gas, scheuren, dat soort dingen.

@Pro tuning: Die heb ik verder origineel gehouden, heb ik dus ook geen berekening meer van. Die was al aardig hoog, vandaar dat we daar maar niks aan gedaan hebben.

Je kon wel zien dat de squish vooraan ''verpest'' werd. De eerste zuiger die we probeerden heeft de eigenaar ook te ver op voorontsteking gezet. Hierbij is een gat in de kroon gebrand. Dit was ook een aardig stukje uit de midden naar voren.


Als je je uitlaat timing 11 graden hoger maakt zonder aanpassing timing spoelpoorten wordt je blowdown snel te hoog terwijl het voor een brommer meestal prettiger rijdt met een lagere blowdown.

 
Aprilia RX 50 2003 29-5-2017 0:38 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Als je je uitlaat timing 11 graden hoger maakt zonder aanpassing timing spoelpoorten wordt je blowdown snel te hoog terwijl het voor een brommer meestal prettiger rijdt met een lagere blowdown.



Klopt, maar hieruit bleef een aardig prettige brommer komen. De blowdown viel wel mee gezien de doppler in kwestie van zichzelf een wat lage blowdown had.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Rossi46 11-6-2017 18:17 Print reply
Posts: 53
Okay jongens,
Dit wordt de setup:
Airsal 80 aluminium cilinder
21mm dellorto
Doppler racing krukas
Voca racing uitlaat
Ori spruitstuk
Ori membraan

Koppeling waarschijnlijk ori met zwarte malossi veren, heeel misschien polini 5 plaats koppeling

Nu alleen nog wachten op goedkeuring van m'n pa

EDIT: er komt een 14t voortandwiel en een 47t achtertandwiel onder

Dit bericht is gewijzigd door Rossi46 op 11-6-2017 om 18:39 uur.
 
Rossi46 11-6-2017 19:51 Print reply
Posts: 53
Nog wel een vraagje, kan ik met deze setup ook in lage toeren rijden(mits goed afgesteld natuurlijk)? Met lage toeren bedoel is 7k en minder. Of moet ik dan een andere cilinder en uitlaat nemen?
 
Aprilia RX 50 2003 11-6-2017 21:39 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rossi46
Nog wel een vraagje, kan ik met deze setup ook in lage toeren rijden(mits goed afgesteld natuurlijk)? Met lage toeren bedoel is 7k en minder. Of moet ik dan een andere cilinder en uitlaat nemen?


Het kan wel, maar vermogen hoef je in dat gebied niet te verwachten.
Je hebt in dat gebied nog steeds meer dan origineel, maar echt schokkend zal het niet zijn.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Rossi46 12-6-2017 16:11 Print reply
Posts: 53
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Het kan wel, maar vermogen hoef je in dat gebied niet te verwachten.
Je hebt in dat gebied nog steeds meer dan origineel, maar echt schokkend zal het niet zijn.


Snap ik, dat er onderin weinig power zit is logisch. Het gaat me er meer om dat ik niet altijd toeren hoef te janken. Maar in lage toeren rijden kan dus wel begrijp ik.

Ik ga over twee weken proberen m'n pa over te halen dat ik mag opvoeren. Dan heb ik namelijk vakantie en de tijd om alles rustig uit te vogelen hoe ik dat ga doen.
 
Aprilia RX 50 2003 12-6-2017 21:55 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rossi46
[...]


Snap ik, dat er onderin weinig power zit is logisch. Het gaat me er meer om dat ik niet altijd toeren hoef te janken. Maar in lage toeren rijden kan dus wel begrijp ik.

Ik ga over twee weken proberen m'n pa over te halen dat ik mag opvoeren. Dan heb ik namelijk vakantie en de tijd om alles rustig uit te vogelen hoe ik dat ga doen.


Zorg dat je alles voor de vakantie hebt liggen. Dan kun je in 1 keer door pakken.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Rossi46 12-6-2017 22:59 Print reply
Posts: 53
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Zorg dat je alles voor de vakantie hebt liggen. Dan kun je in 1 keer door pakken.


Moet m'n pa het wel goed vinden

Nog een laatste ding, keerring is nog geen 800 km geleden vervangen en de lagers zijn naar mijn weten nog nooit vervangen (nu bijna 11k gereden). Is het nodig de lagers te vervangen of gaan die nog wel mee tot de 20k ofzo?
 
Aprilia RX 50 2003 13-6-2017 14:02 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rossi46
[...]


Moet m'n pa het wel goed vinden

Nog een laatste ding, keerring is nog geen 800 km geleden vervangen en de lagers zijn naar mijn weten nog nooit vervangen (nu bijna 11k gereden). Is het nodig de lagers te vervangen of gaan die nog wel mee tot de 20k ofzo?


Je bak kun je nog wel laten zitten als die nog goed is.

Keerringen zou ik sowieso vervangen als het blok open gaat. Krukas lagers zou ik ook doen. Voor een Doppler krukas is de ene kant sowieso anders. Maar de andere kant komt er ook onder spanning uit. Lekker vervangen dus.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Rossi46 4-7-2017 23:47 Print reply
Posts: 53
Ik heb me denk ik bedacht, ik kwam laatst een 86cc kit tegen met krukas, lagers en koppeling van top performance. Dit gaat me minder kosten dan een losse cilinder, krukas enz, best mooi dus

https://www.bromfiet...6-maxi-kit-85cc.html

Nu heb ik gehoord dat de zuiger heel snel slijt, weet iemand of dit klopt of heeft iemand ervaring met deze cilinder?

En kan ik deze cilinder voor dagelijks verkeer gebruiken of loopt ie dan stuk?
 
Aprilia RX 50 2003 5-7-2017 20:22 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rossi46
Ik heb me denk ik bedacht, ik kwam laatst een 86cc kit tegen met krukas, lagers en koppeling van top performance. Dit gaat me minder kosten dan een losse cilinder, krukas enz, best mooi dus

https://www.bromfiet...6-maxi-kit-85cc.html

Nu heb ik gehoord dat de zuiger heel snel slijt, weet iemand of dit klopt of heeft iemand ervaring met deze cilinder?

En kan ik deze cilinder voor dagelijks verkeer gebruiken of loopt ie dan stuk?


Dat weet ik niet, maar ik ken Top Performance als een super betrouwbaar merk.
Lijkt me dat iemand dat een keer overkomen is omdat hij het spul slecht afgesteld had.

Ik verwacht zeker niet dat hij snel stuk loopt omdat je hetzelfde doet met meer cc's. Het wordt dus minder belast dan een 70/80cc met hetzelfde vermogen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Rossi46 6-7-2017 19:53 Print reply
Posts: 53
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Dat weet ik niet, maar ik ken Top Performance als een super betrouwbaar merk.
Lijkt me dat iemand dat een keer overkomen is omdat hij het spul slecht afgesteld had.

Ik verwacht zeker niet dat hij snel stuk loopt omdat je hetzelfde doet met meer cc's. Het wordt dus minder belast dan een 70/80cc met hetzelfde vermogen.


Dat is mooi, en anders bestaat er vast nog wel zoiets als garantie?

Dan ga ik voor de 86cc kit, dan heb ik een cilinder, krukas, krukaslagers en een koppeling voor €300,-. Er komt een 21mm dellorto onder (ik hoop dat dit goed loopt)

Kwa uitlaat zat ik te denken aan een Yasuni r2 of 3r of een Voca racing. Welk van deze uitlaten zou hier het beste op lopen?
 
Aprilia RX 50 2003 9-7-2017 11:56 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rossi46
[...]


Dat is mooi, en anders bestaat er vast nog wel zoiets als garantie?

Dan ga ik voor de 86cc kit, dan heb ik een cilinder, krukas, krukaslagers en een koppeling voor €300,-. Er komt een 21mm dellorto onder (ik hoop dat dit goed loopt)

Kwa uitlaat zat ik te denken aan een Yasuni r2 of 3r of een Voca racing. Welk van deze uitlaten zou hier het beste op lopen?


Garantie kun je echt wel vergeten. Tenzij je hem ook volledig laat monteren en afstellen bij een erkende brommerzaak die daar zijn vingers aan durft te branden.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 12109 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved