Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - suzuki tsx blok revisie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 620 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69357 - suzuki tsx blok revisie
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 7092 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bassie909 26-3-2017 19:42 Print topicpost
Posts: 184
hallo allemaal,

Ik ben vandaag begonnen met mijn suzuki tsx motorblok te reviseren voor de 2de keer heb de eerste keer blijkbaar de keerring aan de koppelingskant verkeerd om gehad waardoor deze veel olie verbruikte.

maar nu heb ik wat vragen over deze keerring namelijk hoe moet die nou precies zitten:



dit is de exploded view maar op deze manier krijg ik de keerring wel in het carter maar als ik dan de krukas erin druk, Druk ik de binnenlip dubbel waardoor de keerring niet meer functioneert natuurlijk

eerst had ik de keerring dus zo:



maar zo krijg je bij de verbranding dat de druk in het carter de binnenlip wegdrukt waardoor er olie in de krukasruimte komt.

maar als ik hem zo monteer:



dan zit die in principe goed want als dan de druk opbouwt in de krukasruimte word de binnenlip tegen de krukas geduwt waardoor deze goed afsluit maar op deze manier krijg ik de krukas er niet goed in ?

ik zou niet weten wat ik fout doe dus ik hoop dat een persoon met ervaring hierin mij kan verder helpen ?

Mvg bas


 
-

TSX-fan 26-3-2017 21:35 Print reply

Posts: 574
De open kant van de keerring moet naar de krukas wijzen.

Zorg ervoor dat de keerring 'vlak' zit met de 'wang' van het carter

Edit: Welk type keerring heb je? De standaard past vaak niet.. Je moet vaak 28x47x7 / 28x47x7.3 hebben, controleer deze maat even!

Kijk op de keerring voor de juiste maat, of meet even de dikte van de spacer op de krukas, weet je genoeg

Dit bericht is gewijzigd door TSX-fan op 26-3-2017 om 21:43 uur.
 
maerijn 26-3-2017 23:12 Print reply

Posts: 2453
Hoort die keerring niet onder het tandwiel aan de kant van de koppeling?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 27-3-2017 10:33 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Hoort die keerring niet onder het tandwiel aan de kant van de koppeling?



nee

de keerring zit goed op de 2e foto. gewoon invetten en de krukas erin wippen...
 
bassie909 27-3-2017 11:01 Print reply
Posts: 184
Dat heb ik dus al geprobeerd maar dan druk ik de binnenlip dus om...

Moet evengoed nieuwe keerringen bestellen aangezien deze nu wel lek zou zijn na 3x de binnenlip omdrukken.

Maar bedankt voor de hulp ik ga kijken of dat wil lukken


EDIT:

Probleem gevonden keerring die ik heb is 20x47x7.3 en moet 28x47x7.3 wezen vandaar dat de krukas er niet zo simpel in wipte vandaag maar even nieuwe bestellen iemand een goede site voor tsx onderdelen ?

Dit bericht is gewijzigd door bassie909 op 27-3-2017 om 11:34 uur.
 
-
TSX-fan 27-3-2017 11:47 Print reply

Posts: 574
EDIT:

Probleem gevonden keerring die ik heb is 20x47x7.3 en moet 28x47x7.3 wezen vandaar dat de krukas er niet zo simpel in wipte vandaag maar even nieuwe bestellen iemand een goede site voor tsx onderdelen ?

Dit bericht is gewijzigd door bassie909 op 27-3-2017 om 11:34 uur.


Top!

Ik bestel vaak bij bromfietsshop of zandri
 
bassie909 28-3-2017 11:47 Print reply
Posts: 184
Nog een vraagje

Weet iemand welke hpi op een suzuki tsx past ben al heel lang opzoek maar wil geen nieuwe kopen vanaf de site van hpi

Of een ander soort ontsteking aangezien ik een wat vlottere gasreactie wil
 
-
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 28-3-2017 11:57 Print reply

Posts: 17929
rm 125 uit de jaren 80 is vrij makkelijk om te bouwen
 
bassie909 28-3-2017 15:20 Print reply
Posts: 184
Neem aan dat je hiermee de lucht gekoelde versie bedoeld ? Als het goed is heb ik nog een blok uit 1982 zal is kijken of daar een ontsteking op zit bedankt voor het antwoord
 
-
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 28-3-2017 18:30 Print reply

Posts: 17929
ik heb m vaker omgebouwd van de watergekoelde versie

uiteraard wel de hele ontsteking incl cdi en bobine pakken
 

Dit topic is 7092 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved