Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Sym Jet Euro X

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 148 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69353 - Sym Jet Euro X
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2983 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RivaBTC 18-3-2017 13:01 Print topicpost
Posts: 61
Hoi,

Na een tijdje ben ik er weer.
Ik heb een Honda SFX verwezen naar de sloop en die Btc Riva die ik had is gelukkig ook naar het scooterkerkhof.
Nu heb ik een Sym jet al enkele maanden en die reed eerst heel slecht.
Na wat bekijken en reinigen zijn de problemen nu opgelost.
Het enige probleem is nu dat als ik vol gas open draai, hij een veel luider blazend geluid maakt, of hij te veel lucht krijgt, maar de prestaties blijven dezelfde. Hij vertraagd niet maar blijft stug doorrijden. Het geluid is alleen te luid voor het centrum waar ik woon. Ook is er nog de vraag hoe ik hem kan opvoeren zonder nieuwe onderdelen te plaatsen.

Alles is standaard.
Uitlaat ontgrensd.
Luchtfilter ontgrensd.
Varioring eruit.

Alvast bedankt.
 

Aprilia RX 50 2003 18-3-2017 13:13 Print reply

Posts: 5946
Hij maakt dus meer toeren zonder harder te gaan?
Misschien andere/zwaardere rolletjes plaatsen? Je hebt immers meer vermogen dus je kunt ook een zwaardere overbrenging aan.

Op je vraag hoe je kunt opvoeren zonder andere delen te plaatsen... Ja als wij dat wisten reden onze brommertjes ook veel harder

Als het een 2 takt is kun je de poorten natuurlijk wat verhogen en breder maken, maar dat is ook niet helemaal het antwoord dat je wilde horen denk ik...
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
RivaBTC 18-3-2017 15:30 Print reply
Posts: 61
Hij klinkt inderdaad of hij meer toeren maakt maar niet sneller wil
Gisterenavond reed hij heel goed en nu net wilde hij niet sneller dan 40. Ook weer het geval van meer gas geven = meer herrie maar niet meer snelheid. Het gaat inderdaad over een 2 takt sym jet euro x.

Dit is de bougie.



https://www.mupload.nl/img/nulff1jxrpezz.jpg
https://www.mupload.nl/img/ov7uw9fkpdpf3.jpg

 
PRO TUNING 18-3-2017 19:25 Print reply
Posts: 3936
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RivaBTC
Hij klinkt inderdaad of hij meer toeren maakt maar niet sneller wil
Gisterenavond reed hij heel goed en nu net wilde hij niet sneller dan 40. Ook weer het geval van meer gas geven = meer herrie maar niet meer snelheid. Het gaat inderdaad over een 2 takt sym jet euro x.

Dit is de bougie.



https://www.mupload.nl/img/nulff1jxrpezz.jpg
https://www.mupload.nl/img/ov7uw9fkpdpf3.jpg



Carburateur staat te arm en hoger octaan benzine tanken

 
RivaBTC 18-3-2017 20:40 Print reply
Posts: 61
Bedankt voor de tips.

Ik tank nu 98.
Hoger kan ik toch niet gaan, of wel?
Ik heb de stelschroef een beetje meer uitgedraaid en hij rijdt nu inderdaad perfect.
Ik zal dit topic nog heel even open laten voor als er nog iets mis gaat binnenkort.
Enorm bedankt voor de hulp.
 
Aprilia RX 50 2003 20-3-2017 0:06 Print reply

Posts: 5946
Gewoon euro 95 tanken. Euro 98 is nergens voor nodig, deze scooter heeft een dusdanig laag vermogen dat je dat geld beter in de zak kunt houden.

De carburateur staat wel wat arm aan de bougie te zien.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 20-3-2017 7:29 Print reply

Posts: 17895
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Carburateur staat te arm en hoger octaan benzine tanken



Komt hij weer...


verklaar dat hoger octaan eens

 
Kaalheid is nudisme op hoog niveau!
Aprilia RX 50 2003 20-3-2017 11:55 Print reply

Posts: 5946
Zit me net te bedenken, de 98 kon best nog wel eens negatief zijn voor het vermogen. Minimaal dat wel.

98 ontbrand namelijk iets minder makkelijk en iets minder snel. Hierdoor zou je decompressie hoger kunnen zetten en de ontsteking verder vervroegen. Op die manieren kun je het vermogen hoger maken dan op 95.

Ik verwacht echter niet dat dit op een SYM Jet gebeurd is of gaat gebeuren. Beter 95 dus.

Edit:
We zijn nu wel heel technisch aan het lullen, maar is de V-snaar niet gewoon versleten?

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 20-3-2017 om 11:56 uur.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
PRO TUNING 21-3-2017 10:27 Print reply
Posts: 3936
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


Komt hij weer...


verklaar dat hoger octaan eens




Leer maar eens een bougiekleur te "lezen " dan begrijp je het

Euro 95 bevat veel alcohol waardoor de motor meer verbruikt en dan zonder aanpassing arm staat.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 21-3-2017 13:46 Print reply

Posts: 17895
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Leer maar eens een bougiekleur te "lezen " dan begrijp je het

Euro 95 bevat veel alcohol waardoor de motor meer verbruikt en dan zonder aanpassing arm staat.



Helaas voor jou werk ik hier op een van de naftakrakers die Nederland rijk is, en ben ik speciaal voor jou even naar het laboratorium toegelopen. Ze hadden daar al lang niet meer zulke onzin gehoord en hebben er eens smakelijk om moeten lachen.

Sorry man...
 
Kaalheid is nudisme op hoog niveau!
PRO TUNING 21-3-2017 14:49 Print reply
Posts: 3936
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



Helaas voor jou werk ik hier op een van de naftakrakers die Nederland rijk is, en ben ik speciaal voor jou even naar het laboratorium toegelopen. Ze hadden daar al lang niet meer zulke onzin gehoord en hebben er eens smakelijk om moeten lachen.

Sorry man...


Kijk maar eens naar speedway en grasbaan motoren die rijden op pure methanol en naar de sproeiermaat in hun carburateurs t.o.v. een 500 cc die op benzine loopt

 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 21-3-2017 14:50 Print reply

Posts: 17895
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Kijk maar eens naar speedway en grasbaan motoren die rijden op pure methanol en naar de sproeiermaat in hun carburateurs t.o.v. een 500 cc die op benzine loopt




Daar hadden we het volgens mij helemaal niet over?
 
Kaalheid is nudisme op hoog niveau!
RivaBTC 21-3-2017 15:02 Print reply
Posts: 61
Ik ben ondertussen langzaamaan aan het overstappen op 95 na de tip van Aprilia rx. Weet ook iemand of de sym een cdi heeft? En hoe je die kan ontgrenzen zonder een nieuwe te kopen?
 
PRO TUNING 22-3-2017 10:27 Print reply
Posts: 3936
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



Daar hadden we het volgens mij helemaal niet over?



Vorig jaar was er op de Duitse TV een programma waar verschillende benzines werden getest met als resultaat dat voertuigen die rijden op benzine met veel alcohol een hoger verbruik hadden en minder goed presteerden qwa vermogen en milieu eisen als b.v. Shell V-power of Aral 102.

Omgerekend naar kostprijs per gereden km maakte het niets uit je maakt meer km op premium benzine en het rijdt beter.

Mijn Mitsubishi GDI mag rijden op 95 octaan maar hapert dan op Shell V-power geen problemen
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 22-3-2017 11:02 Print reply

Posts: 6689
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Vorig jaar was er op de Duitse TV een programma waar verschillende benzines werden getest met als resultaat dat voertuigen die rijden op benzine met veel alcohol een hoger verbruik hadden en minder goed presteerden qwa vermogen en milieu eisen als b.v. Shell V-power of Aral 102.

Omgerekend naar kostprijs per gereden km maakte het niets uit je maakt meer km op premium benzine en het rijdt beter.

Mijn Mitsubishi GDI mag rijden op 95 octaan maar hapert dan op Shell V-power geen problemen


Maar je hebt toch niets veranderd aan de afstelling van je Mitsubishi...zoals ook niemand dat doet als ze 95 ipv 98 tanken of omgekeerd.
98 is vooral interessant om pingelen te vermijden in motoren die veel koolafzetting hebben.
De 1 tot 2 procent verschil aan energieinhoud in RON 95 ga je echt niet voelen in je scooter...je geeft gewoon meer gas en je verbruikt een klein beetje meer...als dat al meerverbruik al merkbaar is...
Methanol of ethanol puur heeft wel een koelend effect, maar het is ook weer de vraag of dat beetje ethanol in 95E10 enig merkbaar effect heeft in je scootertje, anders zou er ook wel rijwindtuning toegepast worden hm.
Er zal zeker wel een winst te boeken zijn met andere brandstoffen als methanol, maar je gaat niets merken in de percentages waar het over gaat in het tabkstation en met een scooter of dagdagelijse auto.

 
Rust in pieces
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 22-3-2017 11:37 Print reply

Posts: 17895
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Vorig jaar was er op de Duitse TV een programma waar verschillende benzines werden getest met als resultaat dat voertuigen die rijden op benzine met veel alcohol een hoger verbruik hadden en minder goed presteerden qwa vermogen en milieu eisen als b.v. Shell V-power of Aral 102.

Omgerekend naar kostprijs per gereden km maakte het niets uit je maakt meer km op premium benzine en het rijdt beter.

Mijn Mitsubishi GDI mag rijden op 95 octaan maar hapert dan op Shell V-power geen problemen


Ah, de befaamde GDI motoren... 12,5:1 compressieverhouding wereldberoemd om het dichtslippen van het hele blok met koolaanslag.

Je komt weer mooi aan met een van de weinige voorbeelden waar een grote misstap van de fabrikant te verhelpen is door op een hoger RON te gaan rijden ja

 
Kaalheid is nudisme op hoog niveau!

Dit topic is 2983 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved