Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - (Honda NSR) Brommerkenteken naar motorkenteken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 134 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #69338 - (Honda NSR) Brommerkenteken naar mo...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2775 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Stijn-db 14-2-2017 16:22 Print topicpost

Posts: 66
Zoals de titel dus eigenlijk al zegt kan dit, hoe gaat dit dan en hoe duur is dit? Ik kan namelijk moeilijk zien op rdw hoe het zit. Alleen als het een voertuig uit het buitenland is... het gaat dus nu om een nsr uit ik dacht 89.

Nu met eronder een 80cc onderblok met 110cc athena en andere pijp. Dus ook een 6 bak ipv 4 bak. Zit ik dan ook nog met het feit dat er knipperlichten op moeten en spiegels of maakt dat gezien het jaar net als op brommers niet uit?

Edit: het gaat hier wel over een originele nederlander en ik weet ook niet of keurings regels weer veranderd zijn sinds 2017?

Lateeur

Dit bericht is gewijzigd door Stijn-db op 14-2-2017 om 16:24 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/profile/voertuig/19386 (nsr 50)

vol_gas 14-2-2017 17:19 Print reply
Posts: 168
Volgens mij kost dit rond de 150€

Bromfietsen ≥ 2007 zijn verplicht de linkerzijspiegel te voeren. Bij motorfietsen ≥ 23 Nov 1975 zijn verplicht de linkerzijspiegel te voeren ≥ 16 juni 2003 ook de rechterzijspiegel

Richtingaanwijzers op de bromfiets is niet verplicht Indien deze wel zijn gemonteerd moeten ze functioneren. Motorfietsen ≥ 1997 zijn verplicht voor en achter richtingaanwijzer te voeren
 
vol_gas 14-2-2017 17:21 Print reply
Posts: 168
Maar misschien is het makkelijker om alles over te bouwen naar een frame dat al een motorkenteken heeft.
 
WestlandMB 14-2-2017 18:41 Print reply
Posts: 1332
Keuren van een bromfiets (zowel Nederlands als uit het buitenland) kost ongeveer €150 incl kenteken plaat. Ik heb de prijzen even op de RDW site bekeken vandaag. Zowel motor als brommer keuren zijn dezelfde prijzen. Ik zou dus gaan omkeuren, is de goedkoopste optie.

Los frame met motor kenteken vind je bijna niet voor NSR/MBX. Ik heb vorig jaar er eens naar gezocht en na lang zoeken kon ik een MBX frame met motor kenteken kopen voor €400. Conclusie, zelf keuren dus.

Keuren van (invoer EU/EVA) brom/motor -fiets max 30jr oud €104,98
Keuren van (invoer EU/EVA, datum eerste toelating voor 1-1-2006) brom/motor -fiets max 30jr oud €186,98
Keuren van (Nederlandse) brom/motor -fiets (1e keer) max 30 jr oud €131,98

Herkeuren bromfiets vanwege ongeldig kentekenbewijs (WOK?) €73,98

Omkeuren van een bromfiets naar motorfiets kost €55
 
Aprilia RX 50 2003 14-2-2017 18:49 Print reply

Posts: 5946
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB


Omkeuren van een bromfiets naar motorfiets kost €55


Telt dit ook voor brommers tussen 2000 en 2005?

Weet jij hier misschien meer van kwa eisen enz?
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
Stijn-db 14-2-2017 19:00 Print reply

Posts: 66
Oke dus aangezien ik al een brommer kenteken heb kost dit mij maar 55? Of kost dit mij 131 omdat ik er een andere setup onder heb?
 
http://www.brommerforum.nl/profile/voertuig/19386 (nsr 50)
WestlandMB 14-2-2017 22:37 Print reply
Posts: 1332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Telt dit ook voor brommers tussen 2000 en 2005?

Weet jij hier misschien meer van kwa eisen enz?


Zover ik weet (en kan vinden op de RDW site) voor alle brommers die je naar motorfiets wilt keuren ongeacht het bouwjaar of jaar van invoering. Als je het van plan bent zou ik gewoon even de RDW bellen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stijn-db
Oke dus aangezien ik al een brommer kenteken heb kost dit mij maar 55? Of kost dit mij 131 omdat ik er een andere setup onder heb?


Ja het kost bij jou dan €55. (excl kentekenplaat, dus totaal misschien +- €80, maar ik weet niet precies wat een plaat kost.)

De eisen voor de keuring kan je vinden op de RDW site. Eigenlijk moet de brommer gewoon 100% in orde. Dus goede remmen, verlichting, mooi lopend blok, spiegeltjes etc.

Bij de keuring naar motor is het vaak voor 90% papierwerk, aangezien de brommer al een Nederlands kenteken heeft mag je verwachten dat hij in orde is. Soms wordt de motor niet eens gestart. Uiteraard moet je dit zelf ook nog wel even controleren voordat je naar de keuring gaat. Dus zorgen dat alle lampjes werken, goede banden, remmen, goed lopend blok etc. Eventueel aanvullende eisen in orde brengen. (Alles is gewoon terug te vinden op de RDW site als je even goed zoekt of desnoods even belt).

Gewoon eerst je NSR lekker 100% in orde maken, zodra je een motor plaat gemonteerd hebt wil je zelf toch ook dat alles in orde is.
 
Stijn-db 15-2-2017 11:44 Print reply

Posts: 66
Aight dan is het me helemaal duidelijk! Dankjewel westland alweer haha. Je bent volgens mij al mijn brommerhulp sinds 2015

Edit: ik zie op mn profiel al sinds 2013

Dit bericht is gewijzigd door Stijn-db op 15-2-2017 om 11:45 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Stijn-db op 15-2-2017 om 11:46 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/profile/voertuig/19386 (nsr 50)

Dit topic is 2775 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved