Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Koppakking AM6 blok blijft lek gaan.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 115 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69308 - Koppakking AM6 blok blijft lek gaan...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3433 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rijkebas 10-12-2016 9:32 Print topicpost
Posts: 2
Hallo,

Ik heb de koppakking van m'n AM6 blok twee keer vervangen.
Ik krijg hem echter niet dicht!
Hij start meteen na vervangen en loopt dan ook een tijd goed, maar dan komt er weer witte rook uit mijn uitlaat!

Ik heb de moeren met de momentsleutel aangedraaid op 15Nm en de kop gevlakt.
Ik heb het gevoel dat kop er, ondanks momentsleutel, toch te strak op zit.
De pakkingen worden namelijk behoorlijk geplet op 15Nm.

Weet iemand wat ik zou kunnen doen om hem dicht te krijgen?
 

Aprilia RX 50 2003 10-12-2016 17:09 Print reply

Posts: 5948
Zelfde antwoord als op RF:

Weet je zeker dat de binnenring goed blijft zitten bij monteren?

15Nm zou goed moeten zijn. Echter moet je ze niet in 1X naar 15 Nm aantrekken, maar in een paar stapjes, anders trek je de kop net zo makkelijk weer krom.
En natuurlijk kruislings.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
Rijkebas 10-12-2016 20:22 Print reply
Posts: 2
Ik ben in 3 stappen maar 15Nm gegaan.
Toen ik de kop er weer af haalde lag hij (tot 2 keer toe) nog netjes op z'n plek maar kwam er wel koelvloeistof uit m'n uitlaat....en m'n krukas was ook aan het zwemmen in de kvs.

Ik zet de ringen 'vast' met een beetje vet; zou dat kwaad kunnen?


 
PRO TUNING 13-12-2016 19:29 Print reply
Posts: 3938
Heb je geen voetpakking lek ?
 

Dit topic is 3433 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved