Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - scooter start niet en knalt uit de uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 122 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69299 - scooter start niet en knalt uit de ...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4621 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gfhoihoi72 30-11-2016 8:34 Print reply

Posts: 53
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Demian12343
weet iemand hoe ik kan controleren of het aan de bobine, bougiedop, cdi of ontsteking kan liggen?


Eigenlijk alleen door per onderdeel te vervangen en te kijken of het dan wel werkt, maarja, duur grapje. Misschien iemand die je kent met dezelfde scooter? Of ff langs gaan bij een brommerzaak die die onderdelen misschien hebben liggen. Verder zou ik ook niet weten hoe je dat makkelijk kan testen.

Is de compressie wel goed? En komt er wel voldoende brandstof/zuurstof in de cilinder? De samenstelling moet je soms best wat veranderen met dit koude weer.
 
Demian12343 30-11-2016 13:52 Print reply
Posts: 19
ken niet iemand met dezelfde scooter die het ook doet
had al even gekeken hoeveel het ging kosten als ik de ontsteking, bobine bougiedop en cdi nieuw zou kopen was zo rond de 80 eu maar als mn bougie vonkt kan het toch niet aan de ontsteking liggen?

compressie is zeker goed ja en er komt ook brandstof en zuurstof in de cilinder, 1,5 week geleden deed hij het nog prima met deze afstelling en had ik juist wat kleinere sproeiertjes gekocht dus lijkt me niet dat nu opeens na 1,5 week stil staan de afstelling niet goed meer is
 
Demian12343 30-11-2016 13:53 Print reply
Posts: 19
andere vraag als ik wat ga bestellen is dan bougie NGK BR8ES goed (zonder die P in de code dus)
 
PRO TUNING 3-12-2016 10:05 Print reply
Posts: 3938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Demian12343
andere vraag als ik wat ga bestellen is dan bougie NGK BR8ES goed (zonder die P in de code dus)



Volgens NGK hoort hier een korte schacht bougie in BR7HS of BR7HIX
 
Demian12343 3-12-2016 15:20 Print reply
Posts: 19
blijkbaar klopt dat dan niet want dr70 op peug vertikaal is lange schacht
 
Demian12343 4-12-2016 12:43 Print reply
Posts: 19
Gisteren heb ik de vliegwiel spie dr in gezet, andere bougie en nieuwe cdi en hij doet het!
Alleen nu bij de 2e testrit raakte de moer van mn starterkrans/vatio los
Iemand nog een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn ( als ie los blijft gaan)
 
Aprilia RX 50 2003 4-12-2016 16:59 Print reply

Posts: 5948
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Demian12343
Gisteren heb ik de vliegwiel spie dr in gezet, andere bougie en nieuwe cdi en hij doet het!
Alleen nu bij de 2e testrit raakte de moer van mn starterkrans/vatio los
Iemand nog een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn ( als ie los blijft gaan)


Jazeker, een montage fout.
 
Voor alle AM6 onderdelen en AM6 revisies. PB. www.erwinvanputten.com
Demian12343 7-12-2016 14:13 Print reply
Posts: 19
ik heb dus nu een nieuwe bougie, cdi, bougiedop, bobine er op en hij start in 1 kick en in het begin blijft hij gewoon draaien (en rijden! stottert wel heel erg) maar, valt uiteindelijk heel laag in toeren en met gas geven blijft hij op hetzelfde toerental en valt uiteindelijk uit met een plof uit de uitlaat.

ik heb er ook sproeier 78 in gedaan ipv 82 omdat de bougie helemaal zwart was. met de stationairschroef draaien geeft geen effect als hij zo laag in toeren valt.

iemand nog een idee waar het aan kan liggen?


andere vraag: kvs lekt bij de pomp (dus niet bij de aansluiting van de slangen!) moet ik nu ook weer een hele nieuwe pomp kopen?

Edit: er zit nu een andere moer bij de starterkrans op en deze blijft gewoon vast zitten

Dit bericht is gewijzigd door Demian12343 op 7-12-2016 om 14:15 uur.
 

Dit topic is 4621 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved