Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitlaat tzr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 929 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69258 - Uitlaat tzr
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4108 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

xDearWorld 12-10-2016 17:19 Print topicpost
Posts: 35
Aangezien mijn uitlaat wat los aan het laten is (klinknagels in de demper komen los) en ik iets anders wil op mijn tzr uit 2005, minder hoogtoerig zou ik graag meningen willen weten over de volgende uitlaten;

Voca ROOKIE 50/70CC AM6
TURBOKIT GP LACADO UITLAAT 50CC

Leovince X-Fight


Daarnaast zijn andere ideeën natuurlijk ook welkom.

Ik heb op dit moment een metrakit uitlaat (denk ik), geen flauw idee welk type enzovoort, rijdt opzich fijn alleen hoef ik geen 80 te kunnen. Ik heb liever iets wat sneller op trekt.

Daarom heb ik mijn twv ook veranderd van 15-60 naar 11-47. Alleen draait hij nu overtoeren net na de 65 km/u, en hebben mijn laatste 1/2 versnellingen niet echt nut.

Ik zou nog graag wel een beetje lawaai willen kunnen maken in geval dat, heb op een derbi gereden van een vriend, helemaal standaard en hoorde de uitlaat amper met een vrij open helm, en had pas door wanneer ik moet schakelen toen hij niet sneller ging

Korte opsomming;
- +- Middeltoerig
- beetje lawaai
- moet er wel leuk uitzien (maar niet te vanwege politie)

 

gfhoihoi72 7-11-2016 9:37 Print reply

Posts: 66
Ik heb zelf een Leovince V6 Handmade, en vind het een prima uitlaat. Ik rijd ongeveer 80 met een kleine vertanting, was met grotere vertanding 90.

Geluid vind ik zelf heel fijn. Klinkt niet schel en blikkerig, niet te hard en niet te zacht. Komt voor een 2takt nog best een diep geluid uit. Sommige vinden dat blikkerige juist mooi, ik vind het verschrikkelijk. Denk dat dat dus puur smaak is maar ik geef gewoon mijn mening.

Met alle andere uitlaten die je noemde heb ik zelf geen ervaring.
 
sendaSM-almkerk 7-11-2016 14:22 Print reply
Posts: 207
Een yasuni cross HM is een middeltoerige uitlaat en leverde naar mijn mening aardig koppel vooral onderin,
2 begrenzers zitten erin dus je kan er bewijze van 1 laten zitten mocht t teveel zijn.

Om meer herrie (en wat koppel) te krijgen kan je ook denken aan een andere luchtfilter,,
Het zijn de kosten niet en klinkt leuk

Wat mischien ook een leuke is : een hpi (onsteking)
verbeterd je gasreactie behoorlijk (klinkt goed fel) en iets vermogenswinst,
Wel 2 nadelen,, met wind tegen zak je een aardig eindje terug
En je licht word wat zwakker, je accu zorgt alsnog voor goed licht maar of hij dan genoeg bijlaad durf ik niet te zeggen
 
Aprilia RX 50 2003 7-11-2016 18:41 Print reply

Posts: 6711
Je brommer/uitlaat is nu sowieso begrensd, met dat soort vertandingen red je makkelijk 75 a 80 km/h. Je draait nu ook nog lang geen overtoeren, dat begint bij de ca 10000 a 11000 km pas.
Met alle uitlaten kun je de 80 zat halen.

Wat voor snelheid wil je halen en/of wil je begrensd blijven rijden?

Die Voca ken ik helaas nog niet.
De Turbokit is om te janken zo belabberd.

De X-fight is de opvolger van de V6 en gewoon een mooi laag/middeltoerig pijpje. De V6 had de powerband tussen de 7000 en de 10500 toeren.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
xDearWorld 8-11-2016 1:46 Print reply
Posts: 35
Dit topic had ik aangemaakt voordat ik een wok kreeg, toen ik een wok kreeg heb ik een beetje aanstalten gemaakt en een antwoord van Erwin gekregen. Mijn vorige uitlaat was trouwens een Metrakit RK, zonder begrenzing, en ik denk dat de demperwol er ook niet meer in zit, want er zat aardig wat herrie in, was wel fijn tegen auto mobilisten die met andere dingen bezig waren dan auto rijden.

Doordat ik nog een beetje verder ben gaan zoeken ben ik uitgekomen op de doppler WR7, eerst de ER1 maar die was niet meer leverbaar.

De Voca en Turbokit zagen er leuk uit.

Maar snap nog steeds niet waarom die in de 5e en 6e versnelling vermogen verloor nadat ik mijn tandwiel verhouding had veranderd.
Bij de rollerbank hebben ze er 76 uit gekregen in de vierde.

Heb een paar dagen geleden de doppler erop gezet en met afstellen een beetje gekeken hoe hard ik kon, maar 45 gaat zo langzaaaaaam... ><

Eerst de wok eraf en dan zie ik wel verder. Denk dat ik heb 60 wil laten rijden. Hij is nu iets te rijk afgesteld maar dat is voor de herkeuring zodat ik er makkelijk door kom.
 

Dit topic is 4108 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved