Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - minibike blok zit vast

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1043 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69253 - minibike blok zit vast
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6886 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

FunkeyPim12 7-10-2016 14:32 Print topicpost
Posts: 22
Hallo,

Mijn minibike blok zit helemaal vast, heb nu de magneetjes eruit zodat je de spoel ziet zitten en heb er wat wd40 op gespoten, maar het hielp niks. Wat moet ik doen?!
Fotos:
http://m.imgur.com/a/CuqzT

Alvast bedankt
Pim



Dit bericht is gewijzigd door FunkeyPim12 op 7-10-2016 om 14:35 uur.

Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 7-10-2016 om 15:13 uur.
 

pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 7-10-2016 15:18 Print reply

Posts: 8585
In het bougiegat wat tweetaktolie, goed proberen rondom krijgen, nachtje laten trekken.
Als dat niet lukt zal op zijn minst je cilinder er af moeten.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
FunkeyPim12 7-10-2016 15:43 Print reply
Posts: 22
Okay, heb wat 2takt erin gegoten, beetje veel :/ maar heb ook de inlaat pakkig gescheurd.
Dit is niet her te gebruiken ofwel?
http://imgur.com/a/LLMzd
En om dit te vervangen moet ik weten wat voor blok het is, hoe weet ik dat :P
Zou deze gaskabel het goed volhouden of moet ik dat ding op foto1 vervangen?
http://imgur.com/a/3RoQP

Dit bericht is gewijzigd door FunkeyPim12 op 7-10-2016 om 16:23 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 7-10-2016 17:09 Print reply

Posts: 8585
Volgens mij ben je hem aan het slopen.
Nu is de uitdaging om alles goed te krijgen.
Probeer een pakking te snijden uit een leeg melkbrik (tetrapac). Niet echt professioneel maar pfft...is chinees spul...Zhejiang Yongkang Huakang Industry denk ik na wat rondsurfen.
Die schroef doet me enerzijds denken aan een stelschroef voor kabelspanning zoals voor een trommelrem en anderzijds aan een sproeier. Als het het eerste is, je kan altijd wel zonder zo'n stelmechanisme door je kabel in te korten en een tonnetje te gebruiken als eindstuk.
Ik hoop niet voor jou dat het een sproeier is, want dat tweede stuk wil je niet vermist hebben ergens in je motor.

Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 7-10-2016 om 17:21 uur.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
FunkeyPim12 7-10-2016 19:13 Print reply
Posts: 22
De schroef in mijn hand die zat om de gaskabel heen, zkdat hij niet zo buigde, onder in de foto is een kleine schroef , waarschijnlijk de stationair schroef, dat is de laagste stand aks je het gas loslaat komg hij tegen de schroef aan.
En slopen dat hoop ik toch van niet :P tot nu toe is alleen Die pakking kapot gegaan
Dit zit trouwens oo de carb aan de buite kant, kan niks inde motot vallen

Dit bericht is gewijzigd door FunkeyPim12 op 7-10-2016 om 19:14 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 7-10-2016 20:18 Print reply

Posts: 8585
Probleem is niet zo zeer dat de gaskabel buigt...probleem is dat als je gas geeft de reactie niet strak zal zijn. De schroefdraad is van je gaskabel afgebroken...iemand is al creatief bezig geweest voor jou geloof ik...zal wel zijn redenen hebben...
Is ook geen gaskabel die bij je brommer hoort geloof ik.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
FunkeyPim12 8-10-2016 12:55 Print reply
Posts: 22
Oh nee hoor, ik ben degene die de gasschroef heeft afgebroken en daarna dit heeft gemaakt, is dezelfde "setup" als eerst maar dan zonder de schroef.
 
FunkeyPim12 8-10-2016 18:13 Print reply
Posts: 22
2takt in bougiegat heeft nuet geholpen,zig muur en muur vat.
Cilinder eraf:
http://imgur.com/DEKyrQ3

Zit nu vol met cola, zal morgen kijken of het wil draaien. HEB ONDERTUSSEN WEL KLEINE BEWEGING! STROEF MAAR NIET MEET MUURVAST, 2 CM SPEELRUIMTE

Dit bericht is gewijzigd door FunkeyPim12 op 9-10-2016 om 1:38 uur.
 
bassie909 9-10-2016 16:56 Print reply
Posts: 184
ik denk dat je het blokje los moet halen goed moet schoonmaken en eventueel alles moet vervangen heb nog nooit zoveel corrosie gezien in een blokje
 
-
Viertakt 9-10-2016 17:52 Print reply

Posts: 3586
Naar 't oud ijzer met dat gedrocht van ern motorblok en er een ander blokje onder beunen.
 
Viertakt uber alles.
FunkeyPim12 10-10-2016 8:40 Print reply
Posts: 22
Nou nou, jullie geven snel op, hij doet het al bijna, benzine leidingen doen het maar de carb zit verstopt ofzo, krijgt geen tot nihil benzine in de cilinder, wel blauwe vonk en compressie.
 
FunkeyPim12 10-10-2016 10:23 Print reply
Posts: 22
Ik heb een slot gevonden waar de kabels vanaf zijn geknipt, kan dit ervoor zorgen dat de carb blokkeert?
 
Viertakt 10-10-2016 13:29 Print reply

Posts: 3586
Dat ik zosnel opgeef? Jij gooit Cola in je carter terwijl zo'n ding bronzen bussen in het bigend/smalend heeft (brons is niet bestand tegen carbonaatzuren). De kans dat dit ding ooit betrouwbaar gaat lopen is nul.


Maargoed, mocht je toch graag je tijd verspillen. De draden van het contactslot zijn kortsluitdraden, op het moment dat je het slot op de uitstand zet, word vermoedelijk je CDi of je bobine kort gesloten, waardoor hij niet vonkt. Dus op het moment dat deze draden los hangen zul je het blokje niet meer uit kunnen zetten dmv het contactslot.

Op de carburateur zit geen stopper oid wat op het contactslot aangesloten zit. Vermoedelijk heb je gewoon valse lucht en/of een vuile carburateur. Een carburateur (helemaal als ik de rest van dit ding bekijk) kan vol zitten met gom/oxidatie/anderezooi, dus ook in de kanaaltjes die je vanaf de buitenkant niet kunt zien. Ultrasoonreinigen van de carburateur kan een oplossing zijn.

Maar goed, ik heb genoeg rotzooi gezien waarvan ik zelf wel weet of het de moeite waard is, en persoonlijk ben ik van mening hier geen energie/geld/tijd in te steken want het is het niet waard en eindigd in teleurstellingen, in het begin heb je frisse moed, na een tijdje begint het je te irriteren, en na verloop van tijd staat dit ding weer ergens te verroesten in een hoekje van je tuin.


Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 10-10-2016 om 13:31 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 10-10-2016 om 13:32 uur.
 
Viertakt uber alles.
FunkeyPim12 10-10-2016 14:28 Print reply
Posts: 22
Ja okay je hebt wel een punt :P
Maar ik vind dit wel een leuk project of het nou werkt of niet
Ik heb de carb gevonden op internet, het kleinste tuitje kan ik niet doorblazen dus daar zit de oxidatie waarschijnlijk.
Carb:
https://m.nl.aliexpr...48010308.4.96.TzhsRo
 
Aprilia RX 50 2003 10-10-2016 17:42 Print reply

Posts: 6717
Trek dat hele blok maar open aan de krukas te zien, misschien dat je hem nog gangbaar krijgt en er een tijdje (lees een paar draaiuurtjes) mee kan rijden.

Dat was de meest leerzame oplossing voor als je redelijk wat tijd en moeite er in kunt en wilt steken.

De meest verstandige keuze is een nieuw blokje halen. T lijkt allemaal op elkaar en kost maar een paar tientjes.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
FunkeyPim12 10-10-2016 22:13 Print reply
Posts: 22
oh een paar tientjes, ik dacht aan honderden euros :P
maar hij loopt, deed t ff maar nu stopte hij, starte daarna wel maar reed niet verder, heb wat gekloot met die schroef met veer erop maar tevergeefs.. heb de bougie eruit gehaald, was compleet zwart dus veel te rijk mengsel/ te veel 2takt?
zijn er ook blokken die eruit zien als het nepgedeelte van de chopper? dat lijkt mij wel vel, misschien beetje veel te veel power voor zon frame maar toch



Dit bericht is gewijzigd door FunkeyPim12 op 11-10-2016 om 10:56 uur.
 

Dit topic is 6886 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved