Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - tzr50 valt uit ?ontsteking? probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 92 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69244 - tzr50 valt uit ?ontsteking? problee...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 8477 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sjoerd_G 21-9-2016 23:37 Print topicpost
Posts: 1
Hallo iedereen,

Ik zal mij eerste even voorstellen. Ik ben Sjoerd, 21j en woon in Amsterdam. Ik heb genoeg gereedschap tot mijn beschikking en ben redelijk handig in sleutelen. Ooit heb ik een SR opgeknapt, maar verder niet echt ervaring met scooters/brommers.

Laatst heb ik besloten een schakel brommer aan te schaffen ivm met parkeren in de stad. Na wat zoeken heb ik een TZR uit '08 gekocht. Aangezien het een opknapper was heb ik haar voor een goede prijs weten aan te schaffen. Het probleem was vrij duidelijk, er lag een (of meerdere) lager(s) uit. Verder is de brommer voor zover ik weet standaard.

Dus meteen een set lagers, keringen en pakkingen gehaald en het blok uit elkaar getrokken. Een balansas lager bleek volledig vergaan te zijn (alleen de buitenste ring zat nog in het blok). Aldus alle lagers vervangen, nieuwe pakkingen, zuiger veren, keringen en een bougie. Meteen ook maar een nieuw koppelingshuis + platen + tussenplaten erin gezet aangezien de oude vrij versleten was. Alles terug in elkaar gezet en hij liep prima. Natuurlijk de stationair- en lucht-schroef afgesteld. (carburateur schoongemaakt maar verder niets aan gedaan).

Na ongeveer 100km viel de brommer in eens uit... Elektrische start kreeg hem niet aan maar na aanduwen zat ik er meteen weer op en ze liep als een zonnetje. Na dit eerste incident gebeurde dit vaker tot op het punt dat het niet meer te doen was om te rijden. Ik heb behalve naar huis gereden er ook niet op proberen te rijden.

Aangezien ze in een keer uitvalt, lijkt het mij een ontsteking probleem. Het is duidelijk te horen dat er geen benzine te kort is (aan gedacht dat ik misschien mijn vlotter leeg reed). Met mijn luchtfilter bak open ook nog steeds het zelfde probleem. Het uitvallen gebeurt volledig willekeurig, tijdens accelereren of afremmen op verschillende toerentallen.

Ik sta op het punt mijn stator en CDI te vervangen. Heeft iemand hier nog enige wijsheid te delen? Wat zou het kunnen zijn? Weet iemand een beter plan van aanpak?

Bij voorbaat dank,
Sjoerd

Ooh, de demper is lek en de uitlaat zit redelijk wat teer in. Is iets om te vervangen maar denk niet dat het met het uitvallen te maken heeft want lopend komt ze makkelijk op hoge toeren.

Dit bericht is gewijzigd door Sjoerd_G op 22-9-2016 om 0:05 uur.
 

robdyk 24-6-2018 14:48 Print reply
Posts: 8
Ik zou niet direct stator en cdi gaan vervangen. het kan ook een slecht contact in de kabelboom zijn,of een draadje in de kabelboom waar de isolatie gescheurd is en af en toe tegen je frame (massa) schuurt.
Dat is een lastige klus omdat je niet overal de kabelboom goed kan zien, maar ik zou daarmee beginnen.
De kabelboom is de basis van je elektrische circuit. Als daar iets niet goed is kun je wel van alles vervangen wat onnodig veel geld gaat kosten.
Als de kabelboom goed is ga je naar het onstekingscircuit kijken.
En zo steeds een stapje verder...
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 24-6-2018 16:40 Print reply

Posts: 6841
Dat klopt wat Rob zegt, maar je kan best ook de hele tankinhoud door nieuwe benzine vervangen en een nieuwe bougie er in doen.

En by the way, dit topic is twee jaar oud.

Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 24-6-2018 om 16:41 uur.
 
Rust in pieces
robdyk 25-6-2018 20:55 Print reply
Posts: 8
o ja. Had ik even niet gezien. TS heeft z'n brommer waarschijnlijk al lang in de gracht gekieperd

Dit bericht is gewijzigd door robdyk op 25-6-2018 om 20:55 uur.
 

Dit topic is 8477 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved