Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nieuwe cilinder op mijn RX50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 655 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69239 - nieuwe cilinder op mijn RX50
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3644 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

motorhispania86 11-9-2016 17:11 Print topicpost
Posts: 13
Beste Mensen,

ik weet dat deze vraag vaker voorkomt maar ik kan niet echt soort gelijken setup's zo snel vinden dus toch mijn vraag:

ik ben vorige week overgestapt van een aluminium 50cc naar een gietijzeren 70cc die heb ik de afgelopen dagen met een te rijken afstelling (17,5mm dellorto,spoeier 112) ingereden en wil hem na 400km goed afstellen.

ik heb dus een setup van:

- Cilinder: Gietijzeren 70cc
- Carburateur: Dellorto 17,5mm
- Uitlaat : Gianelli zonder prop
- Tandwielen : 13-53 word misschien 14-53

met welke sproeier kan ik het beste beginnen.
heb er nu zoveel geprobeerd..



Dit bericht is gewijzigd door motorhispania86 op 14-9-2016 om 1:59 uur.
 

Viertakt 16-9-2016 11:13 Print reply

Posts: 3586
Groot beginnen, en afbouwen in kleine stapjes tot hij goed loopt (volgas). Daarna deelgas afstellen met de gasnaald, en stationair met de mengselschroef.


Hoe groot? Geen idee, maar zomaar een sproeiermaat monteren wat een willekeurig persoon op internet verteld zou ik zelf nooit doen. Referentie met andere bromfietsen is ok, maar nooit klakkeloos overnemen.

Zie ook de FAQ van Royal Club.


Ikzelf (omdat ik veel met keihin-klein werk, de honda 4takten), heb sproeiers met 2 oplopend van 60 tot 120 thuis liggen.
Afhankelijk van de setup, druk ik er altijd een te grote sproeier in en dat bouw ik vervolgens af.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 16-9-2016 om 11:16 uur.
 
Viertakt uber alles.
motorhispania86 17-9-2016 19:18 Print reply
Posts: 13
beste Viertakt,

Dank je wel voor je reactie..

ik ben er toch wel redelijk uitgekomen met de sproeier.
en ik zocht in der daad een reply van iemand met de zelfde setup en misschien zelfde brommer.. en ik heb ook setje van 78 t/m 118 liggen van dellorto..

maar na de laatste keer proberen had ik in 1 keer een schrapend geluid van metaal in me blok dus die heb ik nagekeken. eerst me cilinder en daarna me versnelling bak.

nu bijna klaar met in elkaar zetten kom ik het volgende tegen:

mijn koppelingsplaten set hebben zo veel speling dat ze vrij kunnen bewegen in het koppelingshuis zodat hij niet ontkoppelt waar kan dit aan liggen heb hem volgens de tekening erin gezet..??

mvg
 
Viertakt 18-9-2016 21:32 Print reply

Posts: 3586
Heb je vermoedelijk een warmloper gehad.
 
Viertakt uber alles.
motorhispania86 21-9-2016 22:37 Print reply
Posts: 13
heb er nog eens goed naar gekeken en bleek dat ik mijn koppelinghuis deksel een kwart slag gedraaid zat dat de tanden niet in de sleuven vielen vandaar de speling ( beetje dom )..

ik heb na een jaar lang aan de brommer te knutselen. de carburateur die er bij zat op gemaakt (alle schroefdraden zijn op en vlotterbakje lekt).. en andere tappen gaat niet want er is te weinig vlees ervoor..

nu mijn vraag wat zou beter zijn voor deze setup:

- Cilinder: Gietijzeren 70cc
- Carburateur: de 17.5 of 19mm ???
- Tandwielen: 14-53
- uitlaat: Gianelli zonder prop (ontgrensd)

wat zouden jullie doen de Dellorto 17.5mm vervangen of overstappen naar de 19mm carburateur ?
 
Diesel2000 9-10-2016 21:30 Print reply
Posts: 14
hij kan de 19 mm zeker hebben nu me de 70cc
 

Dit topic is 3644 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved