Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Motor stopt met draaien

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 956 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69195 - Motor stopt met draaien
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2871 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

juusos 4-8-2016 22:21 Print topicpost
Posts: 4
Ik heb een yamaha aerox. En de laatste tijd als ik hem start en weg rij gaat alles goed. Maar na een poosje verliest de motor power. Wil hij niet harder rijden dan 30/40 (gaat normaal 60 op de teller). En als ik vervolgens rem en tot stilstand kom daalt het toerental zodanig dat de motor uit valt en daarna niet meer wil starten.

Weet iemand wat het probleem is?

Ps in de betreffende yamaha zit een b7hs bougie, die tevens vrij oud is, terwijl als ik online zoek er overal wordt gezegd dat er een br8hs als zoekresultaat in winkels komt.

Alle hulp is welkom!!
 

maerijn 5-8-2016 9:39 Print reply

Posts: 2453
Klinkt als een geval vlotter die niet vol genoeg loopt/leeg raakt. Controleer even of er een goede stroom benzine uit je benzineslangetje vanaf de tank komt, zo niet dat moet je t ff schoonmaken in je tank
 
Diesel2000 7-8-2016 22:20 Print reply
Posts: 14
Het kan ook nog zijn dat de bougie te warm wordt
probeer de br8hs is, die 3 euro maakt ook niet uit
 
2 Smoke power 10-8-2016 18:24 Print reply
Posts: 6
Ligt het niet aan je choke? Op een aerox zit een automatische choke wie er af moet gaan als hij warm wordt. Misschien blijft hij bij jouw continu op de choke waardoor hij na een tijdje verzuipt?
 
juusos 10-8-2016 19:02 Print reply
Posts: 4
Hi allemaal. De laatste reply komt het dichtste bij.

De brommer is bij de monteur en het oververhitten en uitvallen heeft te maken met het feit dat de koelvloeistof op is geraakt. Minpunt is wel dat ik hem zwaar heb droog gereden. Dus 400 eu reparatiekosten...
 
2 Smoke power 10-8-2016 19:32 Print reply
Posts: 6
Normaal gesproken kan het koelvloeistof niet zomaar op zijn? Want het koelvloeistof word door de motor gepompt en komt weer terug in het reservoir.
Je zult waarschijnlijk een lekke koppaking hebben gehad..??
 
jordi50cc 11-8-2016 0:40 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: juusos
Hi allemaal. De laatste reply komt het dichtste bij.

De brommer is bij de monteur en het oververhitten en uitvallen heeft te maken met het feit dat de koelvloeistof op is geraakt. Minpunt is wel dat ik hem zwaar heb droog gereden. Dus 400 eu reparatiekosten...


Voor dat je ook maar iets betaald vraag aan de monteur
Wat hij allemaal gaat vernieuwen en post dat hier
Want 400euro reparatie kosten voor een brommertje
Die is warm gelopen komt mij heel raar voor!

Een overmaat zuiger en boor/hoon reparatie
Plus pakkingen en vloeistof en uurloon
Kom ik op een bedrag van 150euro uit! 😉

Laat je niet oplichten!


 
JST performance
2 Smoke power 11-8-2016 11:37 Print reply
Posts: 6
Tijdje rijden zonder koelvloeistof is wel iets anders dan warm lopen?
 
Herpediederp 17-8-2016 22:29 Print reply
Posts: 18
raar verhaal.

je zegt dat je na een tijd rijden (wanneer hij dus warm is) hij uitvalt en niet harder gaat.

klinkt alsof hij teveel benzine krijgt. daardoor loopt hij wel goed als hij nog koud is, maar zodra hij warm wordt krijgt hij veel te veel benzine en verzuipt hij, daardloopt haalt hij de top niet meer en zodra je stopt met gas geven verzuipt hij gewoon helemaal

en 400 euro omdat je een tijd zonder koelvloeistof hebt gereden?
het zou dan alleen om je zuiger, pakkingen en misschien cilinder gaan.

 

Dit topic is 2871 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved