Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TZR loopt niet meer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 702 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69174 - TZR loopt niet meer
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2639 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

xDearWorld 14-7-2016 13:52 Print topicpost
Posts: 35
Hallo iedereen,

Mijn tzr '05 had de laatste tijd een paar rare kuren, wanneer ik voor een stoplicht stond in de 1e versnelling en naar rechts hing begon hij heel erg te trillen en ratelen.
Hij was niet heel lang daarvoor naar de garage geweest om de koppeling te vervangen, maar had niet het idee dat het daar iets mee te maken had.

2 weken later, heb ik bij een andere benzinepomp (shell vlaardingerdijk) getankt en daarna ging het berg afwaarts. Hij wou niet stationair blijven lopen, hij kreeg steeds drop outs. En op een gegeven moment kwam er een sis uit mijn uitlaat en was hij uitgevallen. Ik kon hem hierna gewoon elektrisch starten en weer naar huis rijden. De volgende dag weer 15 km naar werk gereden, moeite met stationair blijven. Toen weer terug naar huis, kreeg ik binnen 1 km een enorm vermogen verlies, overgeschakeld naar mijn reserve en toen wou hij weer, naar de bp gereden, wou kijken of er verkeerde benzine inzat of iets dergelijks, sleutel breekt af... Naar huis gegaan met ov, andere sleutel gehaald volgende dag terug gegaan, rook gewoon als benzine. Maar hij wou helemaal niet starten, ook niet met aanduwen. Hij heeft wel compressie, maar hij komt op gang, dan komt er een sis uit de uitlaat en slaat hij af.

Ik heb gekeken of er nog benzine loopt vanaf de schakelaar (aan/uit/reserve), doet ie.
Bougie gekeken, beetje te rijk, maar niet heel gek.
Heb nu de carb eraf gehaald, maar ziet er nog heel netjes uit van binnen.

Iemand enig idee wat ik nog meer zou kunnen controleren?
Ik las dat de ontsteking vast zit, dus deze kan geen verkeerde timing hebben, correct?

Hoop dat iemand mij zou kunnen helpen met dit.

Groetjes,
Sander
 

maerijn 14-7-2016 15:54 Print reply

Posts: 2453
Zuigerveer stuk? Rijdt je op oliepomp of mengsmering?
 
xDearWorld 14-7-2016 16:21 Print reply
Posts: 35
Op mengsmering, 1/50 castrol 2 takt olie.

En ben bang dat ik inderdaad de cilinder open moet gaan halen, heb hem draaiend gekregen en de cilinder maakt nogal interessante geluiden.
 
xDearWorld 20-7-2016 17:54 Print reply
Posts: 35
Zojuist de cilinder eraf gehaald, ziet er okay uit, alleen de piston is een beetje aangekoekt aan de bovenkant, en 2 kleine zwarte plekjes aan de onderkant, lijkt me niet dat dit een goed teken is.

De bougie is trouwens BR9ES zoals in de manual staat.
Cilinder DR50 snel
Uitlaat MK iets? (nooit kunnen vinden welke het is, zit alleen een sticker op van MK)
Mengsmering (95 ongelood met Castrol 2 takt olie 1/50)

Hoe komt het dat het zo aangebrand is? Te rijk/arm of is dit normaal?
 
xDearWorld 23-7-2016 15:12 Print reply
Posts: 35
Cilinder werkt weer naar behoren.

Heb gelijk de neutraal schakelaar vervangen, alleen toen de olie uit het koppelingshuis kwam was dit grijs, terwijl dit een paar weken geleden rood/oranje was.. (motul 10w30 transmission oil)

Waar kan dit aan liggen??
 
maerijn 25-7-2016 17:54 Print reply

Posts: 2453
Grijze olie is meestal olie en water/koelvloeistof en daar een tijdje mee gereden :/
 

Dit topic is 2639 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved