Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - tomos a35 gaat veelste hard (50cc)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 132 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69159 - tomos a35 gaat veelste hard (50cc)
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2445 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

joey31 24-6-2016 9:05 Print topicpost
Posts: 2
Hallo allemaal
ik heb een tijd geleden een tomos a35 gekocht en heb ik wat dingen aan veranderd, ik heb precies dezelfde setup als mijn 2 maatjes maar toch ga ik veel harder dan hen.
Onze setup is
delhorto 14/12, sproeier 53, hd kop VT26 AT28
ik heb al een paar dingen geprobeerd om gwn snelheid te minder : laten begrenzen op de sproeier maar dat rijd niet fijn AT 31 AT 33 VT 24, maar nog ging ik veel harder. ik kwam laatst wel iets raars tegen toen ik is naar de ontsteking ging kijken, die stond TOTAAL verkeerd hij stond bijna de helft naar links gedraaid zegmaar. ik hoop dat jullie weten hoe ik mijn brommer gwn zachter moet laten lopen n Hoe dit komt.


 

Viertakt 25-6-2016 0:31 Print reply

Posts: 3586
Ontsteking later zetten, kleiner voortandwiel.


Maar ff ander vraagje; hoe begrens je op sproeier? Je weet dat rijden met een te kleine sproeier schadelijk is voor je blok? En rijden met een te grote sproeier een bult rotzooi in je uitlaat veroorzaakt?
 
Viertakt uber alles.
joey31 25-6-2016 9:46 Print reply
Posts: 2
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Ontsteking later zetten, kleiner voortandwiel.


Maar ff ander vraagje; hoe begrens je op sproeier? Je weet dat rijden met een te kleine sproeier schadelijk is voor je blok? En rijden met een te grote sproeier een bult rotzooi in je uitlaat veroorzaakt?

ik heb dat maar heel eve gedaan omdat ik het een beetje zat was, ik deed een te grote sproeier erin maar daar heb ik bijna niet mee gereden omdat het ook echt niet lekker rijd.
Bedankt voor de tip zal mijn ontsteking gwn later zetten. Maar nog een klein vraagje : Hoe kan het dat hij nu gwn goed loopt terwijl de ontsteking aardig verkeerd staat?
 
vol_gas 29-6-2016 10:40 Print reply
Posts: 173
Wat voor uitlaat heb je?
Gaat het om een snor? Op een brom krijg je namelijk pas vanaf 56 KM/h een boete.

Je ontsteking staat veel vroeger, hierdoor komt de vonk eerder waardoor de verbranding eerder begint. En dus het mengsel (van lucht een brandstof) beter wordt verbrand wat meer vermogen oplevert. Dit merk je vooral bij hogere toeren en het optrekken.

Als je de ontsteking weer verlaat (naar snor stand zet) begint de verbranding later. (nadat de zuiger al naar beneden gaat). Dit zorgt ervoor (samen met de rare vorm van de verbrandingskamer van een snorversie tomos dat het mengsel minder goed onder een lagere compressie (ook door de kop) wordt verbrand.

Dus zet de ontsteking terug, monteer een snorfiets Tomos cilinderkop. en gebruik de standaard sigaar uitlaat. en je bent niet meer vooruit te branden.
 

Dit topic is 2445 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved