Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Eerste opknap brommer?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 750 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #69137 - Eerste opknap brommer?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4674 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pgkoenpg 1-6-2016 10:05 Print topicpost
Posts: 19
Beste bekijker van dit topic.

Ik ben al enige tijd aan het rondkijken om een tweede brommer te kopen maar ditmaal een opknapper. Heeft u sugesties wat leuke schakelbrommers zijn als eerst opknapper? En hoe het zit met verzekering tijdens het opknappen?


Ik heb et hulp van mijn vader die er zeer handig mee is. Dus heeft u een sugestie wat een leuke brommer is? ik hoor het gaag.



 

Viertakt 1-6-2016 10:14 Print reply

Posts: 3586
Als hij nog geen kenteken heeft, hoef je hem niet wa te verzekeren.

Als hij wel een kenteken heeft, kun je hem schorsen. Dit kan tegelijk met het overschrijven. Met een geschorst voertuig mag je niet op de weg komen.

Als hij kenteken heeft, niet geschorst is en niet verzekerd, krijg je alsnog een (automagische) bekeuring, ookal rij je er niet mee.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 1-6-2016 om 10:14 uur.
 
Viertakt uber alles.
Stroothoes 1-6-2016 11:21 Print reply
Posts: 33
Misschien is een Honda MT5 / MB5 / MTX(OT/ SH / R) wat voor jou? De blokken zijn relatief simpel en er zijn veel onderdelen nog wel voor te krijgen, zowel origineel nieuw als imitatie. Het voordeel aan deze brommers is dat er niet veel elektronica in zit.
 
Braaap
pgkoenpg 1-6-2016 11:31 Print reply
Posts: 19
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Als hij nog geen kenteken heeft, hoef je hem niet wa te verzekeren.

Als hij wel een kenteken heeft, kun je hem schorsen. Dit kan tegelijk met het overschrijven. Met een geschorst voertuig mag je niet op de weg komen.

Als hij kenteken heeft, niet geschorst is en niet verzekerd, krijg je alsnog een (automagische) bekeuring, ookal rij je er niet mee.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 1-6-2016 om 10:14 uur.


Oke danku. En weet u hoe het zit met het aanvrgen vn een kenteken stel ik schors hem?

 
pgkoenpg 1-6-2016 11:32 Print reply
Posts: 19
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stroothoes
Misschien is een Honda MT5 / MB5 / MTX(OT/ SH / R) wat voor jou? De blokken zijn relatief simpel en er zijn veel onderdelen nog wel voor te krijgen, zowel origineel nieuw als imitatie. Het voordeel aan deze brommers is dat er niet veel elektronica in zit.


Oke, dankuwel! En weet u of een nsr een ander blok heeft? Of dat deze ook relatief eenvoudig is.
 
Stroothoes 1-6-2016 14:42 Print reply
Posts: 33
In de Honda M serie waren er een aantal verschillende blokjes. Het eerste type (luchtgekoeld) blok zat onder de MT, MB en MTX-S (Ook wel bekend als de OT). Deze blokken zijn het makkelijkst en het meeste voor te vinden. Ze kwamen in 2 versies, 50 (korte slag) en 80cc (lange slag).

Hierna kwam er wat meer variatie qua blokken, de MBX en de MTX-SH en MTX-R kwamen. De MBX en MTX-R zijn watergekoeld. Deze twee blokken zijn grotendeels uitwisselbaar, maar als ik me niet vergis heeft de MTX-R een hemd waar de cilinder zit en de MBX niet, of precies andersom. De SH was de Nederlandse variant van de MTX-R, deze was luchtgekoeld omdat de wetgeving watergekoelde brommers niet toestond, vandaar dat de MBX niet legaal in Nederland is geleverd.

De 50 en 80cc varianten zijn geleverd in verschillende landen, in Nederland werd de 50cc variant met een 4 bak geleverd (wetgeving). De 80cc variant met een 5 bak. In sommige landen zijn de blokjes ook geleverd met een 6 bak.

De NSR is eigenlijk een beetje een apart geval, je had eerst de NS1 en daarna kwam de NSR, het verschil hiertussen weet ik niet precies maar als ik me niet vergis is dit blok bijna hetzelfde als de MBX en MTX-R (watergekoeld dus), de ontsteking is als ik me niet vergis wel wat beter op de NSR en NS1 dan op de overige Honda M serie modellen, maar de ontstekingen tussen al deze blokjes zijn wel uitwisselbaar.

Ooit was er ook de Honda MCX, maar deze is erg zeldzaam dus het heeft niet veel nut dat ik dit nu ga uitwerken, mocht je het toch willen weten vertel ik het met plezier hoor.

Ik hoop dat je nu genoeg weet, en anders mag je altijd vragen!
 
Braaap
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 1-6-2016 14:53 Print reply

Posts: 8458
Een NSR is technisch bijna identiek aan een MBX. Bij deze twee ligt de versnellingsbak ook omgekeerd. Dus als je deze blokken onder een MTX legt, ligt de eerste naar boven.
NS1 is 75cc.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Stroothoes 1-6-2016 17:29 Print reply
Posts: 33
Ah oke, die informatie ontbrak mij nog
 
Braaap
pgkoenpg 6-6-2016 12:30 Print reply
Posts: 19
Ontzettend bedankt! Ga ik eerst even goed zoeken naar een passende honda schakel! Dankjulliewel.
 

Dit topic is 4674 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved