Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - betrouwbare en goedkope schakelbrommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 670 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69124 - betrouwbare en goedkope schakelbrom...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6291 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

itsmetimking 14-5-2016 17:01 Print topicpost
Posts: 1
hoi,
ik ben al een tijdje opzoek naar een 'goede' schakelbrommer, maar ik weet niet waar ik op moet letten en waar ik veel schakelbrommers ( het liefst nieuwe en 50cc) kan vinden. Ik wil niet meer dan ¤2000,- ( het liefst minder) uitgeven, maar hij moet wel lang mee gaan.

-Tim

Dit bericht is gewijzigd door itsmetimking op 14-5-2016 om 17:01 uur.

Dit bericht is gewijzigd door itsmetimking op 14-5-2016 om 17:01 uur.
 

Aprilia RX 50 2003 14-5-2016 18:22 Print reply

Posts: 6711
Wat voor schakelbrommer zoek je? Cross/Enduro/SM of een Racer?

Nieuw voor ¤2000 koop je alleen B-merken. Dat gaat je dus niet lukken om een betrouwbare te kopen.

Wat je het beste kunt doen is een 2e hands van ca 2 jaar oud, lage km stand en volledig origineel (hooguit ontgrensd, ca 80 km/h) kopen. Dan heb je voor ¤2000 makkelijk een A-merk.

Denk aan:
Aprilia/Derbi
Rieju/Motorhispania
Yamaha
HM
Beta

Laat de volgende merken zeker links liggen!:
Skyteam
Orion
Alles met zen of jeng in de naam
Eigenlijk alles wat nieuw 4 takt schakel gebouwd wordt is van B/C merken.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
apeZH-B50 15-5-2016 18:21 Print reply
Posts: 10
hallo Tim,
ik begin nu aan mijn derde brommer (tweede schakelbrommer) en ik raad een merk als derbi / rieju / yamaha / aprilia erg aan. dit omdat hier volop onderdelen voor te koop zijn en ze (mocht je het nodig vinden) ook goed op te voeren zijn. ik heb nu een zhenhua (ja, chinees) ape 50cc viertakt, welke mij qua kwaliteit zeker niet tegen valt, maar het formaat wel, maar deze gaat er komende week uit voor een rieju rr sport edition. Als je van plan bent om een brommer te kopen, niets speciaals mee te doen en laten onderhouden door een dealer is een chinese brommer totaal geen probleem.
mocht je dit niets vinden, zoek dan een gebruikte 2 takt van een degelijk en bekend merk, maar let erop dat er niets raars mee is gedaan (wheelies / topsnelheid 85+ km/u), deze dingen zijn namelijk compleet afgebeund door eerdere eigenaren en zijn vaak zogenaamde 'te mooi om waar te zijn' deals. mijn ervaring met goedkope brommers die erg mooi lijken is niet erg goed en je zal waarschijnlijk binnen een maand al het dubbele van wat de brommer heeft gekost kwijt zijn.

waar let je sowieso op?
- km stand
- roest
- koppeling (ontkoppeld volledig en slipt niet)
- blijft in de versnelling
- krassen onderop de kentekenplaat(houder) ivm wheelies
- framenummer en kenteken komen overeen
- geen overdreven tuning-delen
- leeftijd
- banden
- elektronica
- kappen (scheuren / krassen)
- eigenaar met witte sokken in badslippers en een nike pet is meestal ook geen goed nieuws
 
Viertakt 16-5-2016 8:57 Print reply

Posts: 3586
Alles wat chinees is, is met 2 jaar het mooie vanaf, lak op de frames zijn slecht, chroom is matig, kwaliteit bussen in de achterbrug zijn matig, wiellagers zijn matig.

De chinese 4taktblokken zijn als je er zuinig op bent, en regelmatig olie ververst helemaal niet zo slecht(goedkoopste olie voldoet meer dan prima). Ook zijn de onderdelen voor de complete brommer goedkoop en goed verkrijgbaar via internet.

Voor het dubbele of 3dubbele kun je een 'a merk schakelbrommer' derbi, of alles met am6 (muv CPI).

Echter wil dat niet zeggen dat die nooit kapot gaan, en al helemaal niet 2e hands. Ook deze moet je onderhouden.

Qua kosten is het allemaal half stront half regenwater, brommerrijden kost geld.

Voor het geld waarvoor je een nieuwe A merk brommer koopt, kun je naar mijn mening 2 jaar een chinees van onderhouden.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 16-5-2016 om 9:01 uur.
 
Viertakt uber alles.
Aprilia RX 50 2003 16-5-2016 11:25 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Alles wat chinees is, is met 2 jaar het mooie vanaf, lak op de frames zijn slecht, chroom is matig, kwaliteit bussen in de achterbrug zijn matig, wiellagers zijn matig.

De chinese 4taktblokken zijn als je er zuinig op bent, en regelmatig olie ververst helemaal niet zo slecht(goedkoopste olie voldoet meer dan prima). Ook zijn de onderdelen voor de complete brommer goedkoop en goed verkrijgbaar via internet.

Voor het dubbele of 3dubbele kun je een 'a merk schakelbrommer' derbi, of alles met am6 (muv CPI).

Echter wil dat niet zeggen dat die nooit kapot gaan, en al helemaal niet 2e hands. Ook deze moet je onderhouden.

Qua kosten is het allemaal half stront half regenwater, brommerrijden kost geld.

Voor het geld waarvoor je een nieuwe A merk brommer koopt, kun je naar mijn mening 2 jaar een chinees van onderhouden.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 16-5-2016 om 9:01 uur.


Afhankelijk of je het onderhoud zelf doet of laat doen. Als je het laat doen is een chinees eigenlijk niet te betalen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
tinustussengas 17-5-2016 20:45 Print reply
Posts: 82
Ik heb al 4 jaar een AGM(Chinees)4 takt en het enige wat ik tot nu heb gedaan is de variomatic snaar vernieuwen A ¤12.00 en heb hem gekocht voor ¤150.00 dus zo slecht is die chinees niet
 

Dit topic is 6291 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved