Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - C310S(C311E) B

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 885 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69121 - C310S(C311E) B
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2682 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

LJA 11-5-2016 23:22 Print topicpost
Posts: 3
Heb onlangs het geluk mogen hebben om een authentieke Belgische C310S te vinden+aankopen. Je kan hem nog bekijken op 2dehands. Titel van zoekertje begint met APPEL( oproep). Heb meerdere vragen, maar begin met; Wat is het bouwjaar van m'n fiets? Heb ondertussen al vele gedetaileerde foto's gemaakt om evt m'n vragen te verduidelijken, doch daar ben ik zuinig mee. Heb de bouwjaar vraag ook bij Honda Belgium gesteld. Tot op heden negatief, maar zouden zeker een poging doen. Met vermelding dat veel van deze info waarschijnlijk verloren gegaan is. grtn LJA
 

Viertakt 12-5-2016 12:35 Print reply

Posts: 3586
De C310S is gebouwd in belgie vanaf maart 1966 tot en met als ik me niet vergis 1970, in de kleuren zwart en blauw.

Alle informatie over deze bromfietsen zoals het bouwjaarregister zijn verloren gegaan bij een brand, dus honda belgie heeft ze ook niet meer.

Om deze reden zijn NOS onderdelen voor dit type brommer ook moeilijk te krijgen. Een aantal onderdelen zijn vrij zeldsaam, zoals bijvoorbeeld de jasbeschermers en de beenschilden.

Ik heb ook een tijdje getwijfeld om een C310 te kopen, maar om bovenstaande redenen ben ik bij de OHC modellen blijven hangen, makkelijker onderdelen voor te krijgen. Vooral de beenschilden, die zijn door 50 jaar in de zon staan en benzine morsen behoorlijk poreus geworden. Als je mooie beenschilden hebt, zuinig op zijn!

Stoterstangenblokjes lopen over het algemeen vrij goed zonder problemen. Lawaai maken ze allemaal, janken gieren en rammelen, is normaal. Olie sputteren uit de carterventilatie is ook vrij normaal.

En de semiautomaat rijdt fantastisch, in de 1 knallen, koppeling loslaten en gas geven. Daarom waren deze bromfietsen populair bij postbodes. Alleen om naar volgende versnellingen te gaan moet je koppelen, om stil te staan niet.

Als je veel info over deze dingen wil hebben moet je eens kijken op het stoterstangen walhalla op 4takt.net.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 12-5-2016 om 12:56 uur.


Ohja nog een toevoeging; deze blokjes hebben geen oliesproeier op het bigendlager. Zorg daarom dat je altijd voldoende olie op het blokje hebt. En lange stukken volgas rijden vinden ze ook niet superfijn, ivm beperkte smering van het bigendlager. Als je lief voor deze blokjes bent, gaan ze een eeuwigheid mee!

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 12-5-2016 om 13:01 uur.
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 2682 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved