Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Orion RX50 Elektra probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 785 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69116 - Orion RX50 Elektra probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5813 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

levy99m 9-5-2016 23:09 Print topicpost
Posts: 10
Hallo,

Ik heb nog al een probleem met mijn Orion RX50.
Ik krijg maar geen vonk en ik snap niet wat er nou mis is alles klopt als ik zo het schema erbij pak. (schema: https://gyazo.com/22...ee93ac090b88cd2d1568 )
Ik krijg van mijn magnetor krijg ik via de kabel B/R en de massa een wisselspanning van 60V. De enige stop switch waar de kabel B/W op zit heb ik doorgelust zodat er altijd een massa op staat dus dat klopt ook. Dus op de CDI heb ik nu op de B/W de massa staan en van de B/R krijgt ik dus de wisselspanning die dan me CDI in gaan. Dan heb ik van de CDI naar de bobine een B/Y kabel lopen en een massa kabel. Nu meet ik dus als ik de brommer probeer te starten helemaal niks op die B/Y draad.
Hier zou ik toch iets van stroom op moeten zien lijkt mij anders kan een bobine toch nooit werken? De CDI is trouwens gloednieuw en de kabelboom is ook gloednieuw.
Miss doe ik iets fout ik weet het zelf nu echt niet meer wat ik fout doe. Als iemand mij kan helpen zou dat heel fijn zijn. Als je een duidelijkere foto wilt van het schema kan ik die eventueel sturen.

Alvast bedankt!

Levy
 

mini89 13-5-2016 18:29 Print reply

Posts: 495
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: levy99m
Hallo,

Ik heb nog al een probleem met mijn Orion RX50.
Ik krijg maar geen vonk en ik snap niet wat er nou mis is alles klopt als ik zo het schema erbij pak. (schema: https://gyazo.com/22...ee93ac090b88cd2d1568 )
Ik krijg van mijn magnetor krijg ik via de kabel B/R en de massa een wisselspanning van 60V. De enige stop switch waar de kabel B/W op zit heb ik doorgelust zodat er altijd een massa op staat dus dat klopt ook. Dus op de CDI heb ik nu op de B/W de massa staan en van de B/R krijgt ik dus de wisselspanning die dan me CDI in gaan. Dan heb ik van de CDI naar de bobine een B/Y kabel lopen en een massa kabel. Nu meet ik dus als ik de brommer probeer te starten helemaal niks op die B/Y draad.
Hier zou ik toch iets van stroom op moeten zien lijkt mij anders kan een bobine toch nooit werken? De CDI is trouwens gloednieuw en de kabelboom is ook gloednieuw.
Miss doe ik iets fout ik weet het zelf nu echt niet meer wat ik fout doe. Als iemand mij kan helpen zou dat heel fijn zijn. Als je een duidelijkere foto wilt van het schema kan ik die eventueel sturen.

Alvast bedankt!

Levy

haal de massa maar van de bw
de meeste china dingen gebruiken honda kleuren
bw is de uit draad dan


 
levy99m 14-5-2016 15:52 Print reply
Posts: 10
Maar dan onderbreek ik toch de geschakelde massa?

Ik heb trouwens ook een beetje met de multimeter zitten kloten en zou iemand ongeveer weten wat de weerstand zou moeten zijn van de cdi naar de bobine? Of valt dit niet te meten?
 
Viertakt 14-5-2016 19:21 Print reply

Posts: 3586
Van de cdi naar de bobine is gewoon koperdraad, dus in ordegrote 0 tot 0.1 ohm, afhankelijk hoe goed je multimeter is.
 
Viertakt uber alles.
Viertakt 14-5-2016 19:23 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: levy99m
Maar dan onderbreek ik toch de geschakelde massa?

Ik heb trouwens ook een beetje met de multimeter zitten kloten en zou iemand ongeveer weten wat de weerstand zou moeten zijn van de cdi naar de bobine? Of valt dit niet te meten?


BW van aarde af = vonk
BW op aarde = geen vonk

Het is een kortsluitdraad.
 
Viertakt uber alles.
levy99m 14-5-2016 21:25 Print reply
Posts: 10
Dan zit daar dus de fout bij mij omdat ik hem altijd massa op zette.

Maar ik bedoel als ik hem wil starten moet ik dan niet iets meten op die puls draad die van de cdi naar de bobine loopt?


Dit bericht is gewijzigd door levy99m op 14-5-2016 om 21:30 uur.
 
Viertakt 14-5-2016 21:52 Print reply

Posts: 3586
Ik weet niet wat voor multimeter je hebt, maar als je daar iets zinnigs op wil meten heb je een osciloscoop nodig, of een hele fancy Fluke multimeter.
 
Viertakt uber alles.
levy99m 16-5-2016 20:51 Print reply
Posts: 10
Hallo,

Ik had nog een vraag.
Ik heb namelijk de bobine getest op een andere brommer en hierop vonkte die wel gewoon. Dus de bobine is in orde
Nu heb ik een nieuwe kabelboom en nieuwe CDI gekocht maar nogsteeds geen vonk. Toen heb ik de stekkers van mijn blok in de andere brommer gedaan en een massa kabel getrokken zodat het soort van leek dat mijn blok in die andere brommer hing maar nogsteeds geen vonk...
Ik heb wel een 250cc orion blok onder de mijne hangen maar om dit te laten werken had ik alleen een 250cc CDI nodig volgens orion en alle stekkers en kabels kwamen overeen net zoals de kleuren dus dit lijkt me allemaal wel in orde.
Nu zit ik er aan te denken dat mijn spoel gewoon stuk is. Ik krijg wel ongeveer 60V wisselspanning dus dat lijkt me wel in orde
Hebben jullie miss nog een idee want ik ben wel ten einde raad nu.

Levy
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-5-2016 21:32 Print reply

Posts: 8458
-Bougie
-pick-up spoel
-contact goed aangesloten ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
levy99m 16-5-2016 21:40 Print reply
Posts: 10
bougie is goed.
Pick up spoel weet ik allen dat de toeren omhoog schieten en dat de Ohm waarde op 150Ohm zit. En dat ik met een spannings meter een heeeeeeeeeeeeel onfel lichje zie branden. Ik wil morgen ook even ergens een osciloscoop vandaag halen om hiermee te kijken of het klopt.
Contact is nieuw en goed aangesloten.

Dit bericht is gewijzigd door levy99m op 16-5-2016 om 21:41 uur.
 
Viertakt 17-5-2016 8:20 Print reply

Posts: 3586
Pickupspoel, net als de signaaldraden, kun je niet meten met een goedkope multimeter. Dat ding is geeft een korte hoge spanningspuls op het moment dat er een stuk metaal voorbij komt vliegen. (De pukkel op je vliegwiel.

En eigenlijk gaan die nooit kapot.

Heb je wel een goede CDI? Want bami kent 2 smaken, een gelijkspannings CDI en een wisselspanning CDI.

En meet de BW met het contact aan ten opzichte van massa, dan moet je oneindig meten.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 17-5-2016 om 8:21 uur.
 
Viertakt uber alles.
levy99m 17-5-2016 23:49 Print reply
Posts: 10
Hallo,

Ik heb het probleem gevonden ik had niet de goede CDI.
Ik had nog een rare CDI liggen met andere aansluitingen en die heb ik er met wat verloop stekkertjes opgemaakt en nu heb ik wel een vonk.
Wat het rare hiervan is dat de andere CDI's en de CDI waarbij ik wel een vonk heb op mij 250ccer is dat al die CDI's wel vonken op een andere brommer waar een 50cc blok onder ligt. Maar op het blok van de 250cc werkt alleen maar een rare cdi met andere aansluitingen. En er staat met koeien letters aan de zijkant orion op dus het leek mij logisch dat ik een orion 250cc CDI moest hebben maar die werken blijkbaar helemaal niet bij mij.
Van het weekend ga ik proberen hem te laten lopen en dan zal ik het zien of die goed loopt. De CDI die ik bij orion heb gekocht breng ik wel terug want ik heb er vrij weinig aan aangezien ze toch niet bij mij werken. Maar allemaal bedankt voor de hulp!

Levy
 

Dit topic is 5813 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved