Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - PvdA wil opvoeren brommer en snorfiets strafbaar maken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 909 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #69099 - PvdA wil opvoeren brommer en snorfi...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4225 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Shogun 25-4-2016 9:06 Print topicpost

Posts: 26
De PvdA is het zat dat het nog steeds mogelijk blijkt om brom- en snorfietsen harder te laten rijden. PvdA-Kamerlid Duco Hoogland wil daarom het opvoeren door dealers strafbaar maken.
De partij deed zelf een onderzoekje waaruit bleek dat het bij drie op de vier dealers het mogelijk was om de scooter illegaal op te voeren.

Brancheorganisatie BOVAG roept naar aanleiding van het onderzoek op om opgevoerde brom- en snorfietsen sneller in beslag te nemen. Ook willen ze een APK-keuring voor deze categorie voertuigen.

Volgens Hoogland heeft echter juist de BOVAG het huiswerk niet gedaan. "Ze zeggen al meer dan tien jaar dat ze opvoeren bestrijden, hoeveel leden hebben ze geroyeerd?", stelt hij. "BOVAG moet doen wat ze al jaren beloven: scooterdealers die opvoeren aanpakken."

Shredder
Coalitiepartij VVD sluit niet uit het verbod van PvdA te steunen. VVD-Kamerlid Barbara Visser: "Dealers moeten hun afspraken nakomen. En als ze dat niet doen kunnen er aanvullende maatregelen genomen worden. Een verbod sluit ik daarbij niet uit, maar wellicht zijn er nog andere opties."

Visser wil echter eerst dat een motie wordt uitgevoerd die oproept in beslag genomen scooters te vernietigen.

"Gewoon in beslag nemen en in de shredder bij scooterhufters. Dan haal je het wel uit je hoofd om op te voeren", stelt ze tegen NU.nl.

WOK
Sinds 2014 hanteert de politie een zogeheten WOK-status (Wachten op Keuren) bij scooters waarmee een snelheidsovertreding is begaan.

Die wordt opgeheven als het voertuig weer aan de eisen voldoet. Volgens BOVAG blijft het echter dweilen met de kraan open en moet er in plaats van de WOK-status over worden gegaan op inbeslagname.

APK-keuring
Om systematisch te kunnen controleren of de brom- en snorfietsen aan de eisen voldoen, pleit de branchevereniging tevens voor invoering van een APK-keuring voor deze categorie.

Naar aanleiding van het onderzoek naar 'opvoerbereidheid' heeft BOVAG haar leden nogmaals opgeroepen onder geen enkel beding daaraan medewerking te verlenen, omdat die geen goede dienst bewijzen aan de vele maatschappelijke discussies die momenteel woeden, aldus de brancheorganisatie.

BRON www.NU.nl
 

Viertakt 25-4-2016 13:01 Print reply

Posts: 3586
Mwah, kunnen ze weinig aan doen denk ik, al die opvoerspullen bij een brommerboer staat al op "alleen voor circuitgebruik".

Verder vind ik het gewoon de verantwoordelijkheid van de bestuurder, niet van de bromboer die het spul wil opvoeren.

En trouwens, partij vd allochtonen heeft bij volgende verkiezingen toch geen lor meer te vertellen.


En mocht het zo ver komen dat alle opgevoerde bromfietsen de shredder in moeten dan zet ik al mijn oldtimers gewoon op motorkenteken.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 25-4-2016 om 13:04 uur.
 
Viertakt uber alles.
vol_gas 25-4-2016 13:21 Print reply
Posts: 173
Uit ander onderzoek is gebleken dat 19 van de 20 BOVAG dealers bereid zijn de bromfiets op te voeren.
Niet vreemd, gezien het grootste aandeel 4-takt scooters zijn, is dit opvoeren niet veel anders dan vario ring er tussen uit en andere CDI.
Allemaal zo gedaan, er wordt dus relatief veel winst op gemaakt.

Een APK-keuring zou weinig zin hebben. In Duitsland is er zo'n APK. Maar de Tüv verteld zelf ook dat voor de keuring de vario ring en CDI weer wordt terug gezet. Om vervolgens weer na de keuring weer te verwijderen. Net als nu met de WOK melding gebeurd.

Het grootste probleem is gewoon dat er te veel snorscooters zonder helm ernstig letsel oplopen doordat ze met te hoge snelheid 'hun hooft stoten' (zonder helm) tegen een auto of het asfalt.


 
PRO TUNING 25-4-2016 14:01 Print reply

Posts: 4000
Het probleem ligt bij de politiek zelf.

Het is toch 1 europa ?

Als men bij de invoering van het brommer rijbewijs had gekozen voor europese regels dus zoals in duitsland maximaal 80 cc en 80 km/u waren er veel minder problemen, daarbij helmplicht voor fietsers en snor brommers / scooters.
 
Viertakt 25-4-2016 15:34 Print reply

Posts: 3586
Ik weet niet welke Duitsland jij het over hebt, maar het Duitsland wat ik ken en hier zo'n 15km verderop ligt mag je met een AM rijbewijs op een kleinkraftrad met maximaal 50cc of 4kw, 45km/u rijden.

Gewoon een bromfiets/brommobiel dus, zelfde regels als hier. Behalve dat je in het Duitsland waar ik over praat wel een helm moet dragen op een snorfiets.
 
Viertakt uber alles.
bassie909 25-4-2016 15:35 Print reply
Posts: 184
heeuuh weer zo'n schijtregel dan laat ik mn derbi maar op motorkenteken zetten. dan bewaar ik m maar 2 jaartjes.

zeik regering.
 
-
vol_gas 25-4-2016 16:14 Print reply
Posts: 173
In Duitsland mag je met 15 jaar met helm op, op een snorfiets rijden. Met 16 mag je op een brommer. (en mag je die zelfde snorfiets 'opvoeren' en laten keuren als bromfiets). Hierdoor is deze 'snorfiets klasse' veel kleiner en minder populair dan in Nederland.
 
PRO TUNING 25-4-2016 19:28 Print reply

Posts: 4000
vol_gas 26-4-2016 10:28 Print reply
Posts: 173
Er was de afgelopen jaren een daling van het aantal verkeersdoden (met uitzondering van 2015) Maar het aantal zwaargewonden heeft wordt steeds meer.

http://www.powned.tv...doden_meer_zwaa.html
 
Viertakt 26-4-2016 13:24 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vol_gas
In Duitsland mag je met 15 jaar met helm op, op een snorfiets rijden. Met 16 mag je op een brommer. (en mag je die zelfde snorfiets 'opvoeren' en laten keuren als bromfiets). Hierdoor is deze 'snorfiets klasse' veel kleiner en minder populair dan in Nederland.


Leichtmofa is max 30cc en max 20km/u. De enige keuze die je hier in hebt is bijvoorbeeld een spartamet (30cc) of van die antieke fietsen met een lohmann hulpmotor (18cc) of als uitzondering de Solo Elektra.

En opvoeren in duitsland is bijna onmogelijk omdat je voor elk onderdeel een TUV certificaat nodig hebt anders kom je niet door de keuring. Dus ik denk niet dat je verhaal in de praktijk opgaat.
 
Viertakt uber alles.
jordi50cc 26-4-2016 22:25 Print reply

Posts: 677
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Leichtmofa is max 30cc en max 20km/u. De enige keuze die je hier in hebt is bijvoorbeeld een spartamet (30cc) of van die antieke fietsen met een lohmann hulpmotor (18cc) of als uitzondering de Solo Elektra.

En opvoeren in duitsland is bijna onmogelijk omdat je voor elk onderdeel een TUV certificaat nodig hebt anders kom je niet door de keuring. Dus ik denk niet dat je verhaal in de praktijk opgaat.



jaaa!! Lohmann heb er ooit eens 1tje gehad nieuw uit de doos
bij een oude fietsenmaker van de zolder af
een hele kilometer op 1 thee lepeltje diesel!!
ze waren wel een beetje slecht aan de gang te krijgen

 
JST performance
Viertakt 27-4-2016 11:36 Print reply

Posts: 3586
Bij ons op de club loopt iemand met zo'n lohmann, die heeft altijd zo'n brandertje bij zich om de lohmann te starten. Eerst even de cilinder heetstoken en dan fietsen als een idioot.
 
Viertakt uber alles.
vol_gas 28-4-2016 17:05 Print reply
Posts: 173
Het gaat hier dan om de mofa scooters opvoeren/omkeuren niet de leichtmofa. Dit is mij verteld door een voertuigdeskundige van de Tüf zelf.

Voorbeeldje:
https://www.rollersc...r/vespa/a-169018990/

Hier mag je dus v/a 15 jaar op met helm.
 

Dit topic is 4225 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved