Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - motorhispania ryz 50 sneller laten optrekken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 836 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69098 - motorhispania ryz 50 sneller laten ...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2735 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jeffrey18 24-4-2016 12:40 Print topicpost
Posts: 9
Ik heb een motorhispania ryz met snelle uitlaat en 19mm dellorto die 65 loopt alleen hij trekt voor geen meter op terwijl ik tandwiel 71 achter heb en 12 voor.hoe kan ik me brommer wat sneller laten optrekken (maakt niet uit als de top iets omlaag gaat)
 

Aprilia RX 50 2003 24-4-2016 13:08 Print reply

Posts: 6711
simpel zat. vertanding nemen van ca 11 op 50/47 (18' achterwiel/17' achterwiel).
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jeffrey18 24-4-2016 13:22 Print reply
Posts: 9
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
simpel zat. vertanding nemen van ca 11 op 50/47 (18' achterwiel/17' achterwiel).


Ik heb een 18' achterwiel alleen als je een kleiner tandwiel achter neemt trekt ie toch juist slomer op?
 
Aprilia RX 50 2003 24-4-2016 13:28 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeffrey18
[...]


Ik heb een 18' achterwiel alleen als je een kleiner tandwiel achter neemt trekt ie toch juist slomer op?


Dan zou ik voor 11 op 50 gaan.

Dat is de vuistregel wel inderdaad, MAAR...
Jij hebt hem dusdanig belachelijk vertand dat het averechts werkt en je meer tijd aan het schakelen bent dan optrekken. Een onbegrensde of licht opgevoerde brommer zal het best optrekken met een std achtertandwiel en ca 11 voorop.

Edit: Jij hebt nu wel enorm veel koppel/kracht op je achterwiel. Je zult dus ieder zandpad of duin kunnen nemen zolang je achterwiel grip houdt.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 24-4-2016 om 13:29 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jeffrey18 24-4-2016 13:30 Print reply
Posts: 9
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Dan zou ik voor 11 op 50 gaan.

Dat is de vuistregel wel inderdaad, MAAR...
Jij hebt hem dusdanig belachelijk vertand dat het averechts werkt en je meer tijd aan het schakelen bent dan optrekken. Een onbegrensde of licht opgevoerde brommer zal het best optrekken met een std achtertandwiel en ca 11 voorop.

Edit: Jij hebt nu wel enorm veel koppel/kracht op je achterwiel. Je zult dus ieder zandpad of duin kunnen nemen zolang je achterwiel grip houdt.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 24-4-2016 om 13:29 uur.


Oh oké bedankt voor je antwoord,dus ik hoef alleen maar de tandwielen te veranderen?

 
Aprilia RX 50 2003 24-4-2016 13:44 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeffrey18
[...]


Oh oké bedankt voor je antwoord,dus ik hoef alleen maar de tandwielen te veranderen?



Dat denk ik wel ja.

Je kunt ook die 72 achter zo laten als je dat gaaf vind staan en een 15 tands voortandwiel nemen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jeffrey18 24-4-2016 14:00 Print reply
Posts: 9
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Dat denk ik wel ja.

Je kunt ook die 72 achter zo laten als je dat gaaf vind staan en een 15 tands voortandwiel nemen.


Dan probeer ik dat wel want dan hoef ik waarschijnlijk me ketting ook niet in te korten
 
Aprilia RX 50 2003 24-4-2016 14:34 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeffrey18
[...]


Dan probeer ik dat wel want dan hoef ik waarschijnlijk me ketting ook niet in te korten


Misschien is hij dan iets te kort zelfs.

Maar het staat wel heel vet vind ik persoonlijk.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 2735 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved