Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Kiezen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 869 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69077 - Kiezen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2444 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

erikdjong 3-4-2016 15:14 Print topicpost
Posts: 2
Hallo,

Ik wil binnenkort een brommer aan gaan schaffen en ben benieuwd wat een goede keuze is. Momenteel twijfel ik nog tussen:

- Yamaha TZR 50
- Rieju RS2 Matrix
- Aprilla 50

Welke is het beste aan te raden? Nieuwe ideeën zijn ook altijd welkom!

Groeten,

Erik
 

Aprilia RX 50 2003 3-4-2016 20:06 Print reply

Posts: 6711
Wat is je budget en welke Aprilia bedoel je? Voor of na 2006?
Van voor 2006 vind ik persoonlijk leuke en degelijke brommers. Een voordeel is dat ze relatief goedkoop zijn. Het grootste nadeel is dat ze relatief goedkoop zijn en daardoor vaak verbeund.

De RS2 is erg mooi, maar wel aan de kleine kant, zou er enkel voor gaan als je rond de 1.70 bent of kleiner. Ook hebben die brommers een serieus roest probleem. Als deze echter goed is aangepakt door 1 van de vorige eigenaren hoeft het geen probleem te zijn.
Als je er fatsoenlijk op past zijn ze wel heerlijk ligt en sturen erg scherp.

De TZR is een goede brommer, maar door de rare afwijkende ontsteking die Yamaha gebruikt is dat vrij prijzig als er wat mee is. Verder zijn ze op verschillende manieren vervelend begrensd dus als je makkelijk een snelheidsmonster wil maken is het niet de makkelijkste keuze. Wel leuke en degelijke brommers verder. Ook de zwaarste van het spul.

Voor alle 3 zijn er zeker voors en tegens.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Xephos 3-4-2016 20:17 Print reply

Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Verder zijn ze op verschillende manieren vervelend begrensd dus als je makkelijk een snelheidsmonster wil maken is het niet de makkelijkste keuze.


al koop je het tweede hands is meestal alle begrenzing er al af gehaald of gebuend of hoe je het wilt zeggen.


Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 3-4-2016 om 20:17 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
Aprilia RX 50 2003 3-4-2016 20:23 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Xephos
[...]


al koop je het tweede hands is meestal alle begrenzing er al af gehaald of gebuend of hoe je het wilt zeggen.


Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 3-4-2016 om 20:17 uur.


Is dan ook wel weer waar. Bij TZR moet je daar wel mee op passen gezien die ook begrensd zijn op de ontsteking, vaak wordt deze doorgeboord en lang niet altijd raak.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
erikdjong 3-4-2016 21:01 Print reply
Posts: 2
Mijn budget is tussen de 650-900 omdat ik voor een tweedehands ga. Dus vind het erg lastig haha. Vind alledrie de modellen mooi en had een lichte neiging naar de RS2 maar dat is nu iets minder aangezien ik 1,80 ben...zal aan de andere kant denk ook wel weer meevallen misschien maar het is wel iets waar je op moet letten Verder had ik het over de nieuwe versie van de Aprilla RS 50

Dit bericht is gewijzigd door erikdjong op 3-4-2016 om 21:02 uur.
 
Xephos 4-4-2016 10:32 Print reply

Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Bij TZR moet je daar wel mee op passen gezien die ook begrensd zijn op de ontsteking


Je hebt het hier toch over de cdi begrezing. Of ziter lettelijk op de onsteking zelf ook nog een begrezing.

ps CDI begrezing is pas vanaf modellen van het bouwjaar 2007 en hoger.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
Viertakt 4-4-2016 10:47 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Xephos
[...]


Je hebt het hier toch over de cdi begrezing. Of ziter lettelijk op de onsteking zelf ook nog een begrezing.

ps CDI begrezing is pas vanaf modellen van het bouwjaar 2007 en hoger.


Zijn ook prijzig als er iets aan kapot gaat. Je kunt er niet (zonder grote aanpassingen) een gewone AM6 (ducati? Correct me if wrong) ontsteking opgooien welke op elke straathoek te vinden zijn indien er iets aan kapot gaat.

Vooral de CDIs zijn duur

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 4-4-2016 om 10:48 uur.
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 2444 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved