Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - probleem cilinderkop dr80 am6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 609 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69066 - probleem cilinderkop dr80 am6
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3277 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RYZ SM 26-3-2016 17:25 Print topicpost
Posts: 9
Hallo allemaal,
Ik heb een nieuwe dr80 binnen gekregen
Tijdens het monteren kwam ik er alleen achter dat in de kop van mijn oude cilinder (standaard 50cc) twee tuitjes zitten die niet in de kop van de dr80 zitten daar zitten twee gaten (precies hetzelfde alleen de tuitjes missen) hoort dit? En kan ik hem uit de oude halen? Alvast bedankt.
 

Aprilia RX 50 2003 26-3-2016 17:44 Print reply

Posts: 6711
Dit hoort inderdaad.
Nu weet ik even niet uit mijn hoofd of die gaatjes wel of niet doorlopen. Als ze blind zijn heeft het ook geen nut die tuitjes over te zetten.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
thomastikken 26-3-2016 20:22 Print reply
Posts: 94
Ik heb hem pas ook op mn brom gezet. Die gaatjes lopen inderdaad niet door. Gewoon de nippeltjes op je carb aan elkaar verbinden met een slangetje
 
Xephos 26-3-2016 20:53 Print reply

Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thomastikken
Ik heb hem pas ook op mn brom gezet. Die gaatjes lopen inderdaad niet door. Gewoon de nippeltjes op je carb aan elkaar verbinden met een slangetje


sorry dat ik deze vraag stel. Heb je het hier over de koelvloeistof aansluiting van je carb. En kan het veel uitmaken al heb je dat niet?
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
Aprilia RX 50 2003 26-3-2016 20:56 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Xephos
[...]


sorry dat ik deze vraag stel. Heb je het hier over de koelvloeistof aansluiting van je carb. En kan het veel uitmaken al heb je dat niet?


Daar gaat het inderdaad over.
Het is je carb verwarming, je kunt prima zonder. Veel vervangings carbs zijn zonder geleverd.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
RYZ SM 27-3-2016 3:32 Print reply
Posts: 9
Nee oké dan is het goed, die nippels zaten op de andere kop ook al met n slangetje aan elkaar verbonden (17,5mm carburateur).
Dan heb ik nog twee kleine vraagjes.
1. Ik heb die dr80 gekocht omdat ik een warmloper had gekregen, het bleek dat er een scheurtje zat in de olietank. Nu wil ik op mengsmeer rijden. Met welke verhouding moet ik rijden?
2. Ik heb dus net de dr80 er op en nog niet gestart. Welke sproeier moet ik ongeveer hebben?
Setup:
Dr80
17,5mm
Standaard uitlaat
Rest ook standaard.
 
thomastikken 27-3-2016 9:57 Print reply
Posts: 94
Mengen ongeveer 1:50, bij inrijden kan is het een goed idee om een druppeltje extra erbij te doen.
Wat die sproeier betreft zet er eens een sproeier 100 in. Laat hem dan 10 minuten stationair lopen zodat hij goed warm wordt, daarna laat je hem goed afkoelen zodat de cilinder koud aanvoelt. Dan nog een keer starten weer 10 minuten laten warm worden en dan eens gaan rijden en kijken wat hij doet. Over het afstellen zijn genoeg FAQ's te vinden.
 
Aprilia RX 50 2003 27-3-2016 10:00 Print reply

Posts: 6711
Afhankelijk van wat je nu hebt. Mijn ervaring is dat je amper groter hoeft en ook in het instructieboekje dat je bij de dr80 staat dat je ong 10 maten groter moet beginnen. Dat lijkt me het mooiste startpunt.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Xephos 27-3-2016 13:17 Print reply

Posts: 129
srry dat ik weer reageer maar met de standaard carb 16mm dus. Kan ik al draai ik de aansluiting een stukkie kan ik hem eraf halen(de kvs aansluiting op carb). En is het wel belangrijk bij de standaard carb dat je die twee aansluitings aan elkaar verbinden. Of maakt dat geen hond uit.

ps: Want mijne loopt nogsteeds niet goed. En heb zowat alles wel gedaan alleen nog ontsteking nakijken.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
Aprilia RX 50 2003 27-3-2016 14:03 Print reply

Posts: 6711
Die kan evt gewoon open blijven.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
RYZ SM 28-3-2016 20:53 Print reply
Posts: 9
De dr80 zit en loopt!
Hij trekt als een gek alleen maakt ook aardig veel herrie. Als hij aan is en ik houd mijn hand bij het stuk van cilinder naar uitlaat voel ik niks. Ik voel wel lucht in het koppelstuk in de bocht. Kan het zijn dat daar al het lawaai vandaan komt? Er zit daar trouwens wel een pakking tussen. En dan nog een vraagje, hoelang en hoe kan ik hem het beste inrijden?
Alvast bedankt.
 
Aprilia RX 50 2003 28-3-2016 21:05 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RYZ SM
De dr80 zit en loopt!
Hij trekt als een gek alleen maakt ook aardig veel herrie. Als hij aan is en ik houd mijn hand bij het stuk van cilinder naar uitlaat voel ik niks. Ik voel wel lucht in het koppelstuk in de bocht. Kan het zijn dat daar al het lawaai vandaan komt? Er zit daar trouwens wel een pakking tussen. En dan nog een vraagje, hoelang en hoe kan ik hem het beste inrijden?
Alvast bedankt.


Kan zijn dat die pakking slecht is natuurlijk. Ik vermoed dat het daar in zit. De DR80 is geen lawaai cilinder.

Inrijden met een DR80 is zo gebeurd, gewoon goed warm laten worden en daarna langzaam door alle toeren heen. Ook de hoge toeren.

Als je dat 150 a 200 km doet ben je al een heel eind.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 3277 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved