Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Afstelling yamaha tzr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 895 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69065 - Afstelling yamaha tzr
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 12477 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thomaslogt 24-3-2016 19:56 Print topicpost
Posts: 3
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een jaar mijn yamaha tzr. Al veel kilometers mee gemaakt, in januari begonnen met een stevige opknapbeurt. Na een blokrevisie, nieuwe cilinder, nieuwe ketting ed. , wil ik mijn brommer ook goed afstellen. Hij rijdt wel, maar niet perfect.
onderin de toeren (tot 7000) trekt de brommer erg slecht. Hierna rijdt de brommer naar mijn beleving naar behoren: hij trekt vloeiend naar 10500 toeren. Als de brommer echt warm is, trekt deze nog veel minder goed in lage toerentallen. Ook loopt de brommer niet mooi stationair als hij warm is. Hij blijft niet op toeren. Choke tijdens het rijden geeft een stotterend effect, choke bij stationair zorgt voor afslaan.

Mijn bougie is koffiebruin bij sproeier 104. Bij sproeier 106 is de bougie donkerder van kleur, die me doet denken aan een iets te rijk mengsel. Sproeier 102 geeft mij niet het idee dat ie harder trekt.

Wie heeft er een idee wat ik fout doe?

Set up:
Yamaha tzr50.
Airsal 50 cc
Originele uitlaat (zonder prop)
Dellorto 17.5 (origineel), hoofdsproeier 104, stationairsproeier 38, gasnaald 2e groef van onder, luchtschroef 2 slagen open, stationairschroef helemaal in.
Origineel luchtfilter

Dit bericht is gewijzigd door Thomaslogt op 24-3-2016 om 20:16 uur.
 

DikkeDrieWieler 12-8-2018 23:56 Print reply
Posts: 14
Gasnaald neutraal? Zo ja dan is hij alsnog te rijk.
 

Dit topic is 12477 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved