Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Zijn dit overtoeren?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1045 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69049 - Zijn dit overtoeren?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6313 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dt50x2007 13-3-2016 16:07 Print topicpost
Posts: 14
Beste leden,

ik heb een dt 50 van 2007 am6 blok.
ik rijd sinds kort terug begrensd en maak tussen 8000en 8400 toeren in 6de versnelling op topsnelheid.
Is dit te veel voor een standaard set up dmp cilinder,
16mm carb denk ik ook nog begrensd,gianelli alu demper met standaard voorbocht met piemel, topsnelheid 50-52km/u

Wat zou er gebeuren als ik men 17.5 carbu er terug opzet?

Dit bericht is gewijzigd door dt50x2007 op 13-3-2016 om 16:08 uur.
 

Aprilia RX 50 2003 13-3-2016 16:17 Print reply

Posts: 6717
Dat is zeker niet te veel. Bij 10000 toeren begint het hoge toerengebied pas.

De Gianelli kon wel eens een prop in zitten, hij zou wel tegen de 80 moeten lopen. De DMP cilinder is wel traag.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
dt50x2007 13-3-2016 16:20 Print reply
Posts: 14
de uitlaat is is wel volledig standaard buiten de einddemper.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Dat is zeker niet te veel. Bij 10000 toeren begint het hoge toerengebied pas.

De Gianelli kon wel eens een prop in zitten, hij zou wel tegen de 80 moeten lopen. De DMP cilinder is wel traag.


 
Aprilia RX 50 2003 13-3-2016 16:28 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt50x2007
de uitlaat is is wel volledig standaard buiten de einddemper.[...]




Oke zou kunnen zijn dat daar een begrenzer in zit nog. Zit dan aan het begin van de uitlaat waar hij in de cilinder zit.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
dt50x2007 13-3-2016 16:32 Print reply
Posts: 14
Ja daar is hij nog volledig bgrensd,spijtig dat rollenbank zon probleem is in deze buurt.
Danku voor de reply.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Oke zou kunnen zijn dat daar een begrenzer in zit nog. Zit dan aan het begin van de uitlaat waar hij in de cilinder zit.


 
Aprilia RX 50 2003 13-3-2016 18:53 Print reply

Posts: 6717
Wat is nu je probleem dan?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
dt50x2007 16-3-2016 14:24 Print reply
Posts: 14
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Wat is nu je probleem dan?

Als ik men 17.5 carbu er terug opzet zou deze dan overtoeren maken?
 
vol_gas 16-3-2016 14:32 Print reply
Posts: 173
neej, van een andere carburateur ga je niet ineens over toeren maken.
Als je graag "overtoeren" wil moet je de tandwielverhouding lichter maken

 
dt50x2007 16-3-2016 14:53 Print reply
Posts: 14
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vol_gas
neej, van een andere carburateur ga je niet ineens over toeren maken.
Als je graag "overtoeren" wil moet je de tandwielverhouding lichter maken


maar met de 17.5 heb ik toch meer vermogen dan met een 16mm?
 
De Schout 16-3-2016 16:51 Print reply
Posts: 5327
Als je meer vermogen wil moet je die rot uitlaat er af gooien...
 
tune tweak fiddle bang bummer
Viertakt 16-3-2016 17:43 Print reply

Posts: 3586
Ik vraag me af wat het probleem is.

Nee, je maakt nu geen overtoeren.

Je zegt dat rollerbanken een probleem zijn, je rijdt met een begrensde setup, maar je wil wel een grotere carb?

Laat die 16mm lekker zitten. Als je harder wil kun je eerst proberen om de piemel gedeeltelijk weg te halen.
 
Viertakt uber alles.
Aprilia RX 50 2003 16-3-2016 18:23 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt50x2007
[...]

maar met de 17.5 heb ik toch meer vermogen dan met een 16mm?


Nee op een begrensde setup niet. Zodra je alle begrenzers er af hebt bestaat de kans dat je er een heel klein beetje vermogen bij krijgt. Maar omdat je al een 16mm hebt verwacht ik dat het eerder slechter dan beter wordt door de 17,5mm
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
dt50x2007 16-3-2016 19:49 Print reply
Posts: 14
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Nee op een begrensde setup niet. Zodra je alle begrenzers er af hebt bestaat de kans dat je er een heel klein beetje vermogen bij krijgt. Maar omdat je al een 16mm hebt verwacht ik dat het eerder slechter dan beter wordt door de 17,5mm



Wat ik vooral zo raar vond is dat ik toen ik de brommer kocht deze 60 reed,met de 17.5 carbu.
dan een vastloper gehad blok volledig naar de klote en een nieuw blok er laten onder zetten (2dehands).
na het monteren van het nieuwe blok reed mijn brommer nog maar 35 per uur en geraakte ik niet voorbij 4de vitesse. toen heb ik opgemerkt dat de garagist de carbu niet had overgezet maar die 16mm had laten zitten op het nieuwe blok
toen heb ik een groter achter tandwiel gestoken van 50 naar 60 en nu rijd hij 50 per uur in 6de vitesse


daroom lijk het zo raar dat ik met die 17.5 carbu 10 tanden achter minder had en toch 10 km per uur sneller reed
 
Aprilia RX 50 2003 16-3-2016 20:31 Print reply

Posts: 6717
En je hebt je eigen uitlaat gehouden?

Ik denk dat de carburateur gewoon niet afgesteld is op deze setup/uitlaat.

Doe je dat wel en ontgrens je hem dan kom je op de ca 75 km/h met die dmp cilinder denk ik.

De carburateur goed afstellen is geen keuze, het moet gebeuren anders heb je de deze cilinder ook binnenkort stuk.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
dt50x2007 16-3-2016 20:34 Print reply
Posts: 14
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
En je hebt je eigen uitlaat gehouden?

Ik denk dat de carburateur gewoon niet afgesteld is op deze setup/uitlaat.

Doe je dat wel en ontgrens je hem dan kom je op de ca 75 km/h met die dmp cilinder denk ik.

De carburateur goed afstellen is geen keuze, het moet gebeuren anders heb je de deze cilinder ook binnenkort stuk.


Ik zal dit weekend de bougie is checken na een goed stukje volgas

 
Viertakt 16-3-2016 20:55 Print reply

Posts: 3586
Vooral met een niet ingereden cilinder met mogelijk een te kleine sproeier een stuk volgas rijden.
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 6313 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved