Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - SMEEKBEDE

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 638 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #69045 - SMEEKBEDE
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 8016 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DerbiMike 9-3-2016 19:19 Print topicpost

Posts: 1769
Lieve mensen,

Nog 1 maal wil ik jullie iets vragen...
Zouden jullie ALSJEBLIEFT deze petitie willen tekenen?
(ik zou het bijna op mijn knieën vragen!)

Vanaf 2018 willen ze in Amsterdam de scooters en bromfietsen gaan weren, niet alleen de ring maar de gehele stad.
Dit gaat dus inhouden dat bijvoorbeeld ik met mijn Evo uit 2008 die een hoop centen heeft gekost straks niet meer mag rijden in geheel Amsterdam.
Wat nog veel krommer is, Yamaha heeft een 4takt scooter met injectie... superzuinig en schoner dan schoon...
Als deze dan van voor 2011 is, mag je daar ook niet meer mee rijden... maar als je een nieuwere Tomos of ander 2takt geval zou kopen(die velen maler vervuilender zijn), zou je wel gewoon Amsterdam in mogen.
Alle oldtimers zoals Kreidler en Zundapp mogen vervolgens ook de shredder in, want ook daar mag je dan niet meer mee rijden...
Beetje krom allemaal...
Ik denk ook dat er genoeg mensen hier zijn die een machine hebben van voor 2011, denk er is aan als ze het landelijk gaan doorvoeren..?

Maargoed, hier de link:
https://www.amsterda...e/inspraakformulier/

Het gaat om de Invoering milieuzone voor brom- en snorfietsen, misschien handig om toch nog even te vermelden...


Mijn dank is enorm groot als jullie dit voor mij en voor nog zo'n 50.000 mensen willen doen!


Mike
 
http://members.lycos.nl/derbimikey/index.html = Mijn site...

maerijn 9-3-2016 21:39 Print reply

Posts: 2453
Gedaan!
 
Stroothoes 10-3-2016 8:58 Print reply
Posts: 33
Gedaan!
 
Braaap
vol_gas 10-3-2016 10:46 Print reply
Posts: 173
Snap niet wat ze daar nu mee willen bereiken. Er is in de afgelopen 5 jaar een enorme stijging geweest van snorfietsen. In de 4 grootste steden is het aantal zelfs verdubbeld. De meeste van deze snorfietsen is nieuw gekocht en nog geen 5 jaar oud. Het gaat hier met name om Vespa, zip, kymco's, Sym en chinees merken. Het aantal brommers die oud is en wordt gezien als 'vervuilend' is helemaal niet zo groot. Daarnaast zijn de nieuwe snorfietsen op de weg werkelijk helemaal niet zo schoon.De snorfietsen lopen achter op de euronormen voor andere voertuigen, zoals personenautos en vrachtwagens. Omdat bij snorfietsen de verbranding op verschillende manieren wordt tegengewerkt (begrensd), teneinde de maximale snelheid in voldoende mate te verlagen, ontstaan er meer schadelijke gassen en fijnstof dan bij bromfiets en met dezelfde motor. Om toch te kunnen voldoen aan de euronomen worden er allerlei emissie verlagende systemen op de snorfietsen gemonteerd. Deze systemen zorgen er echter ook voor dat er meer storing kan ontstaan en de verbrandingsmotor minder vermogen kan behalen. Daarom ontstaat de verleiding bij de gebruiker om deze systemen te (laten) verwijderen. De systemen worden bij gebruik veelal
verwijderd, afgedopt of vervangen. Hierdoor voldoen veel snorfietsen die op straat rijden niet meeraan de opgelegde uitstootnormen. Dit kan ongestraft worden gedaan omdat de werkelijke uitstoot niet wordt gecontroleerd.
 
Viertakt 10-3-2016 14:04 Print reply

Posts: 3586
Opzich kan ik er wel iets van begrijpen. Ik ga er van uit dat dit plan voornamelijk over tweetakten gaat, wat het grote gros bromfietsen tot 2011 betreft. En ja, deze zijn gewoon flink vervuilend. Er vanuit gaande dat een tweetaktbromfiers per kilometer mét katalysator meer fijnstof en NOx uitstoot dan een vrachtwagen/touringcar met roetkat/egr/adblue.

En ik ben zelf ook van mening dat bromfietsen van tegenwoordig hopeloos verouderde techniek gebruiken. Een carburateur met ongeregelde katalysator is gewoon niet meer van deze tijd. En dan bedoel ik dus ook de moderne viertakten.

Ja, ik vind het jammer dat we dan niet meer met onze rokende, jankende oldtimerbromfietsen door de stad kunnen blazen, maar je moet niet vergeten waarom deze plannen voorgesteld worden, namelijk om onze planeet beetje bij beetje ietsje minder vuil te maken.

Ooit moeten deze inpopulaire beslissingen door iemand gemaakt worden, anders blijven we in een wereld zitten waarin we stil staan.

Ik steun daarom deze iniatieven van de overheid op een weg naar duurzaamheid.

Echter vind ik niet dat ze zo bot mogen zeggen dat voertuigen voor een bepaalde leeftijd niet meer welkom zijn. Daarom ben ik voor een umweltzonesysteem zoals in duitsland, waarbij je bijvoorbeeld upgrades aan je voertuig kunt laten goedkeuren door de TUV (in ons geval dus RDW), om deze wel aan de uitstootnormen te laten voldoen. Zoals je bijvoorbeeld op een diesel met euro3 een roetkat kunt laten plaatsen, waardoor deze euro4 wordt.
 
Viertakt uber alles.
Snellehenkie 10-3-2016 14:46 Print reply
Posts: 15
Wat een onzin verhaal!
Dit heeft met de socialistische regeldrift te maken.
Wat is het volgende? Alle airco's weg uit de stad? Geen verwarming meer in de gebouwen? Geen vliegtuigen meer in de buurt van Amsterdam, de industrie verbieden?
Die paar brommertjes wegjagen heeft geen enkele invloed op de luchtkwaliteit in de stad: het is gewoon in alle steden vies!

De oorzaak van slechte luchtkwaliteit heeft te maken dat er veel te veel mensen op een vierkante kilometer wonen. Vrijheid, blijheid: geef mensen iets extra's als ze op een milieuvriendelijke manier door de stad willen cruisen.....dit is gewoon een totalitaire maatregel, die voor de zoveelste keer indruist tegen het particulier eigendom.

Die milieu-eikels gaan gewoon op vakantie met een vliegtuig, hebben allemaal een vaatwasser en wasdroger, en vervolgens wordt het 'bromfietsje' uit de stad geweerd?
 
vol_gas 10-3-2016 15:21 Print reply
Posts: 173
Het aantal nieuw verkocht 2-takt snor- en bromfietsen is erg klein. Dit komt doordat het met het 2-takt motorblok met carburateur haast niet te doen is om de geldende euro-3 norm te halen die sinds BJ 2014 geld. Van de nieuw verkochte scootermodellen was in 2015 zelfs 95% 4-takt.

Dus lijkt het me zinloos nu nog sancties te gaan opleggen tegen een toch al uitstervende 'oudere' 2-takt brommer.

Wel vraag me af hoe Tomos (A35) het kan voldoen? Deze worden nog best goed verkocht zonder secundair air systeem, acceleratiepomp enz.


 
vol_gas 10-3-2016 15:25 Print reply
Posts: 173
oja, een 4-takt stoot gemiddeld meer NOx uit dan een 2-takt. :p (een van de enige emissie's waar de 2-takt minder schadelijk is)
Hoewel de hoeveelheid NOx van 4-takt brom- en snorfietsen erg klein is.
 
DerbiMike 10-3-2016 19:08 Print reply

Posts: 1769
Wat jullie misschien ook nog niet weten, is dat vanaf 2025 ALLE scooter en bromfietsen met verbrandingsmotoren taboe worden en iedereen electrisch moet gaan rijden...

Thanks trouwens voor het invullen iedereen!


Misschien een idee om hier een nieuwsbulletin van te maken..?
 
http://members.lycos.nl/derbimikey/index.html = Mijn site...
vol_gas 11-3-2016 17:11 Print reply
Posts: 173
Voor de snorfiets lijkt me dat een goed plan.
Lage snelheid.
Je legt er kleine stukken mee af midden in de stad.
Geen geluid en stank overlast. Hele milieu-zone gedoe niet nodig.
Een snorfiets is ook maar een apart ding. een terug gevoerde brommerfiets die je zonder helm mag rijden.
Bij sommige Kymco modellen gebruiken ze voor de snorfiets en de 150cc motorversie, hetzelfde rijwiel gedeelte. Dus dan rij je op een voertuig ontworpen voor snelheden boven 100 km/h en 100kg terwijl je niet harder dan 30 km/h

Als de bromfiets blijf zoals deze is.

Waar haal je de info vandaan dat 2025 allen scooter en bromfietsen met vm motor taboe zijn? (zou wss gewoon een idee zijn)


Dit bericht is gewijzigd door vol_gas op 11-3-2016 om 17:13 uur.

Dit bericht is gewijzigd door vol_gas op 11-3-2016 om 17:16 uur.
 
DerbiMike 11-3-2016 19:07 Print reply

Posts: 1769
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vol_gas
Voor de snorfiets lijkt me dat een goed plan.
Lage snelheid.
Je legt er kleine stukken mee af midden in de stad.
Geen geluid en stank overlast. Hele milieu-zone gedoe niet nodig.
Een snorfiets is ook maar een apart ding. een terug gevoerde brommerfiets die je zonder helm mag rijden.
Bij sommige Kymco modellen gebruiken ze voor de snorfiets en de 150cc motorversie, hetzelfde rijwiel gedeelte. Dus dan rij je op een voertuig ontworpen voor snelheden boven 100 km/h en 100kg terwijl je niet harder dan 30 km/h

Als de bromfiets blijf zoals deze is.

Waar haal je de info vandaan dat 2025 allen scooter en bromfietsen met vm motor taboe zijn? (zou wss gewoon een idee zijn)


Dit bericht is gewijzigd door vol_gas op 11-3-2016 om 17:13 uur.

Dit bericht is gewijzigd door vol_gas op 11-3-2016 om 17:16 uur.



Afgelopen dinsdagavond was er een vergadering georganiseerd door de Bovag voor alle scooterdealers in Amsterdam, waar we ook inzage kregen over bepaalde stukken...
Dit is opgenomen, dus filmpje hiervan zal ik ook nog posten zodra deze online is...

Snorfiets eruit lijkt mij een goed plan.
En als je je autorijbewijs langer dan 3 jaar hebt, dat je op een lichte motorfiets mag stappen lijkt mij ook beter...


Mag ik je trouwens vragen waar jij die wijsheid vandaan haalt wat betreft het Kymco verhaal?
Wij zijn al zeer lange tijd Kymco dealer en hebben ook een goede relatie met de vertegenwoordiger hiervan...wat jij hier verteld over Kymco heb ik nog nooit gehoord namelijk...en hij ook niet, terwijl hij regelmatig naar de Kymcofabriek zelf gaat...


Filmpje:
https://youtu.be/hCSKlh9CHFk

Dit bericht is gewijzigd door DerbiMike op 11-3-2016 om 19:19 uur.
 
http://members.lycos.nl/derbimikey/index.html = Mijn site...
jordi50cc 13-3-2016 15:49 Print reply

Posts: 677
de 2takt had nooit hoeven (moeten) verdwijnen de productie van
een schone 2takt is vele malen goedkoper dan die van een 4takt
grootste fout is, dat ze allemaal een cilinder inhoud van 50cc hebben
gebruikt waardoor er op allerlei manieren begrenst moest worden
waardoor het motortje dus erg veel uitstoot krijgt (slechte verbranding)
een optimale 2takt verbrandings motor is net zo schoon als
een 4takt! dit is al meerdere malen bewezen
om te voldoen aan de 40/45km norm was een cilinder inhoud van
20cc ruim voldoende geweest! dan hadden veel fabrieken gewoon kunnen blijven bestaan, in de racerij het zelfde veel goeie race teams die mee over gegaan zijn naar de moto3 zijn allemaal gestopt omdat de 4takt motoren gewoon vele malen duurder zijn dan de 2takt 125 dit gaat niet om milieu enkel om een stukje macht!

ze schreeuwen het van alle daken milieu dit milieu dat
maar zolang er vliegtuigen vliegen hoeven ze zich helemaal
niet druk te maken over uitstoot van een bromfiets
kant en klare larikoek allemaal!! 2 vliegtuigen van nederland naar turkije geven evenveel uitstoot als elke nederlander een jaar lang elke dag 10/20km op zijn brommertje zou rijden.

helaas veranderen wij hier niks aan, het gaat allemaal tenkoste van onze hobby in en in triest!
 
JST performance
Viertakt 14-3-2016 13:30 Print reply

Posts: 3586
Ff dat vliegtuiganalogie; als je de uitstoot terugrekend per reiziger per kilometer, is een vliegtuig dan nog vervuilender?

Dat is het zelfde als zeggen "ik kan beter met de auto gaan dan met de bus, want een bus loopt maar 1:3.5 en mijn auto loopt 1:20!" terwijl je in een dubbeldekker 95 man drukt.


Extreme gevallen daar gelaten, zoals een lohmann diesel die 1:120 loopt, geloof ik niet dat een vliegtuig vervuilender is dan een bromfiets of een auto.

Edit, ik heb even gegoogled, en een vliegtuig zit qua CO2 uitstoot(per persoon per kilometer) gelijk aan een gemiddelde auto met 4 inzittenden (per persoon per kilometer)

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 14-3-2016 om 13:35 uur.

Enneh, ik wist trouwens niet dat een tweetakt even schoon was(of kan zijn) als een viertakt, maar gezien dat bewezen is wil ik dat wel graag even teruglezen, heb je een linkje voor me? Lijkt me boeiend leesmateriaal.

Bedoel je toevallig Honda's 2takt kopklepper?

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 14-3-2016 om 13:38 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 14-3-2016 om 13:40 uur.
 
Viertakt uber alles.
jordi50cc 14-3-2016 19:28 Print reply

Posts: 677
http://www.deraceheldenvanweleer.nl/

kijk 4takt voorlopig even genoeg boeiend lees voer
voor jou er is ook een 4takt topic misschien ook
eens leuk om door te lezen
stel daar jouw vraag eens even, en je zult een bron van
informatie krijgen, ik heb geen tijd om het allemaal uit
te leggen, heb je wel eens de uitstoot gemeten van een
goed geprepareerde 2takt?

ook al eens gehoord van de ryger motor? de schoonste verbrandings
motor ter wereld! en dat is geen 4takt
gemaakt in nederland

even voor alle duidelijkheid, een bromfiets zoals men hier
in nederland of waar ook ter wereld gebruikte was alles behalve
schoon!
 
JST performance
Maup 14-3-2016 21:30 Print reply

Posts: 4353
ingevuld.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Viertakt 14-3-2016 23:36 Print reply

Posts: 3586
Ik heb toevallig wel eens van Ryger gehoord, had alleen géén idee wat ze deden. (Ik woon 6km van Almelo af) grappig.

Die mcd twist motor klinkt in theorie wel mooi, maar ik ben erg benieuwd in hoeverre zo'n blok olie verbruikt, wat momenteel een groot heikelpunt is bij emissies.

Je blijft namelijk zitten met het feit dat je een oliefilm op je cilinder wil hebben, nu wordt bij een 4ploffer voorkomen dat er olie in de verbrandingskamer komt dmv een olieschraapveer.

Ik heb echter geen idee hoe je dit wil doen als je ook nog te maken krijgt met spoelpoorten, want dan zou een olieschraapveer niet werken.

Als ze daar een oplossing voor hebben, dan lijkt dat naar mijn inziens een erg goed concept.

Echter, de weinige imformatie wat er nu is mbt deze motor, geeft mij wel de twijfels over de complexiteit van de motor. Er zijn in het verleden namelijk al erg veel concepten geweest die in de theorie veel efficienter zouden zijn dan een 2 of 4 takt, maar in de praktijk gewoon niet practisch en rendabel bleken. Een groot voorbeeld wat ik wil noemen is bijvoorbeeld de wankelmotor. Dat zou namelijk de 'otto killer' moeten zijn.

Ik denk al met al het een mooi concept is, maar niet iets wat wij onder ons bromfietsje gaan knopen. Naast het feit dat het mij te complex lijkt, is de electrofielenlobby mbt electrische scooters gewoon erg hard bezig om de verbrandingsmotor in het algemeen te demoniseren. Dus ik denk dat de ontwikkeling mbt verbrandingsmotoren voor bromfietsen zeer spoedig ten einde gaat komen.(competitie en races daar gelaten)

Maar ja, ik vind het allemaal erg intressant, en bovendien gaaf hoe druk ze nog zijn om alles uit 2takten te persen.

Echter blijf ik bij mijn standpunt dat de tweetaktmotoren bij bromfietsen niet meer te redden zijn, en dat ze ook behoorlijk aan de gang moeten met de huidige geknepen 4taktmotoren.

Uiteindelijk heb ik nog even getekend tegen het voorstel, omdat naar mijn inzien er gestimuleerd moet worden op schonere motoren, maar dit plan is in mijn ogen niet de oplossing.
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 8016 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved