Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Diagnose puch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 747 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69040 - Diagnose puch
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4402 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jefferke 5-4-2016 16:21 Print reply
Posts: 45
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Juist met afstellen moet je eerst zorgen dat hij volgas goed loopt over het hele toerenbereik, daarna deellast, en als laatste stationair.

Het was alleen als extra tip bedoelt, omdat met het bovenstaande probleem de gasnaald hoger opgetrokken wordt dan normaal, waardoor je brommer bij volgas eigenlijk rijker loopt dan bij andere gasstanden, waardoor afstellen heel lastig kan worden.

Lees anders even de FAQ afstellen van Royal Club, is hier te vinden in de Knowledge Base, dit is een goede basis om je brommer goed te laten lopen.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 5-4-2016 om 11:31 uur.


Doe ik! Heel erg bedankt!
 
Let niet op wat hierboven staat; ik ken er niks van.
Xephos 5-4-2016 22:12 Print reply

Posts: 129
fout clickie sorry

Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 5-4-2016 om 22:13 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
Jefferke 6-4-2016 18:24 Print reply
Posts: 45
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jefferke
[...]


Doe ik! Heel erg bedankt!

Hoi viertakt. Aangezien jij dit al gedaan hebt, wat heb jij concreet gedaan om die gasschuif minder ver omhoog te doen komen? Want bij mij is het echt veel te veel dat ie omhoog komt, zo'n 7,5mm...
 
Let niet op wat hierboven staat; ik ken er niks van.
Viertakt 7-4-2016 1:02 Print reply

Posts: 3586
7.5mm te hoog? 2mm max heb ik wel eens gezien, dat is op te lossen door een ring bovenop de gasschuif te leggen. 7.5mm lijkt me abnormaal.

Kun je een keer een foto posten hier?



Hoeveel hoger dan 4/4e schat je?

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 7-4-2016 om 1:04 uur.
 
Viertakt uber alles.
Jefferke 7-4-2016 23:19 Print reply
Posts: 45
Nee het is inderdaad 2 mm ongeveer. Hie heb jij een passende ring gevonden of zelf gemaakt?
 
Let niet op wat hierboven staat; ik ken er niks van.
Viertakt 8-4-2016 9:22 Print reply

Posts: 3586
Ik had toevallig een koperen ring liggen die precies bovenin het dekseltje paste.

Gewoon ff passen en proberen en kijken hoeveel je nodig hebt om het vlakke gedeelte van je gasschuif gelijk te laten vallen (bij volgas) met de venturi.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 8-4-2016 om 9:25 uur.
 
Viertakt uber alles.
Jefferke 8-4-2016 15:31 Print reply
Posts: 45
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Ik had toevallig een koperen ring liggen die precies bovenin het dekseltje paste.

Gewoon ff passen en proberen en kijken hoeveel je nodig hebt om het vlakke gedeelte van je gasschuif gelijk te laten vallen (bij volgas) met de venturi.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 8-4-2016 om 9:25 uur.

Het is gelukt, heb een paar rondellen wat bewerkt en de gasschuif komt nu op de juiste hoogte.
Nu heb ik er de kleinste sproeier die ik had ingestoken (58) en hij wil alleen deftig draaien als ik een beetje gas bijgeef. Dus niet stationair. (Pas ik aan met de stationairsachroef dan). Maar als ik volgas geef doet ie ook weer reuh. Kleiner of groter gaan denk je?
 
Let niet op wat hierboven staat; ik ken er niks van.
Viertakt 9-4-2016 10:51 Print reply

Posts: 3586
Je maakt veel te grote stappen met je sproeiers, je moet groot beginnen, en dan net zo lang afbouwen in kleine stappen met sproeiermaat tot je de goede hebt.

Lees anders de faq van royal club even goed door.


En ik denk groter, denk dat je tussen de 75 en 85 moet gaan zitten.
 
Viertakt uber alles.
Jefferke 9-4-2016 13:35 Print reply
Posts: 45
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Je maakt veel te grote stappen met je sproeiers, je moet groot beginnen, en dan net zo lang afbouwen in kleine stappen met sproeiermaat tot je de goede hebt.

Lees anders de faq van royal club even goed door.


En ik denk groter, denk dat je tussen de 75 en 85 moet gaan zitten.

Okay bedankt voor de tip!
Ik heb die tutorial wel gelezen, maar dan waren er veel instellingen bij die ik niet heb omdat mn carbje zo simpel is. Dus ik heb er ook al een gevonden op puchmaxi.nl
Maar ik zal doen wat je zegt, groot beginnen en dan kleiner gaan. Ik hoop dat het lukt
Alleszins al keihard bedankt voor je hulp.
Ben al blij dat die gasschuif gefikst geraakt is
 
Let niet op wat hierboven staat; ik ken er niks van.
Viertakt 10-4-2016 11:02 Print reply

Posts: 3586
Geen dank.

Afstellen bing is vrij simpel, je moet er alleen veel geduld bij hebben.

Eerst kijk je alleen naar volgas, dit doet alleen de hoofdsproeier, dat hij hapert halfgas oid maakt nog niet zo heel veel uit. Gewoon groot beginnen qua sproeier en met kleine stapjes afbouwen.

Als hij volgas goed loopt en je bougie wordt niet wit na een lang stuk rijden, kun je verder gaan met de gasnaald voor de overige gasstanden, even kijken en proberen de gasnaald omhoog of omlaag te zetten, of hij dan goed halfgas loopt en dan daarop de hoofdsproeier (indien nodig) met 1 a 2 maten varieren, want de gasnaald heeft wel een hele kleine invloed op volgas bij zo'n bing.

En dan is het gewoon een kwestie van de stationairschroef zover in draaien dat hij mooi stationair loopt en goed start en niet tegen de koppeling aanhikt.


Succes!
 
Viertakt uber alles.
Jefferke 10-4-2016 18:17 Print reply
Posts: 45
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Geen dank.

Afstellen bing is vrij simpel, je moet er alleen veel geduld bij hebben.

Eerst kijk je alleen naar volgas, dit doet alleen de hoofdsproeier, dat hij hapert halfgas oid maakt nog niet zo heel veel uit. Gewoon groot beginnen qua sproeier en met kleine stapjes afbouwen.

Als hij volgas goed loopt en je bougie wordt niet wit na een lang stuk rijden, kun je verder gaan met de gasnaald voor de overige gasstanden, even kijken en proberen de gasnaald omhoog of omlaag te zetten, of hij dan goed halfgas loopt en dan daarop de hoofdsproeier (indien nodig) met 1 a 2 maten varieren, want de gasnaald heeft wel een hele kleine invloed op volgas bij zo'n bing.

En dan is het gewoon een kwestie van de stationairschroef zover in draaien dat hij mooi stationair loopt en goed start en niet tegen de koppeling aanhikt.


Succes!


Update:
Heb gedaan wat je zei. Alleen kijken naar volgas. Met de sproeiers die ik heb krijg ik het nog niet goed. Ben van 98 begonnen, toen kreeg ik hem niet eens aan. Ben dan in stapjes van 2 naar beneden gegaan. Ik kreeg hem aan vanaf 62. Dan op 58 loopt hij bijna goed op volgas. 58 is de kleinste die ik op deze moment heb dus nu ga ik ff kleinere set zoeken

 
Let niet op wat hierboven staat; ik ken er niks van.
Jefferke 12-4-2016 18:15 Print reply
Posts: 45
Hoi Viertakt

Heb net de kleinste sproeiers geprobeerd. Hij draaide het best rond sproeier 50-58. MAAR hij blijft reuh doen bij volgas. Dus aan de sproeier ligt het niet.

Opvallend feit; Soms ploft hij bij volgas, dus terwijl hij in toeren aan het dalen is. Bij dat ploffen heb ik net gezien dat er een rookwolk vanonder mij intstekingsdeksel kwam. Heb het dan nnog eens uitgelokt. En bij die plof komt mn oontstekingsdeksel zelfs wat van zijn plaats... Keerring stuk?
Lijkt me raar want heb deze net nog vervangen...
Tips? Ik ben nu echt wel ten einde raad...
 
Let niet op wat hierboven staat; ik ken er niks van.
Viertakt 12-4-2016 18:29 Print reply

Posts: 3586
Vermoedelijk toch de keerring beschadigd bij het monteren. Als je krukaskeerring lek is, zuigt hij ook valse lucht aan, dat kan ook slecht lopen veroorzaken.
 
Viertakt uber alles.
Jefferke 12-4-2016 19:49 Print reply
Posts: 45
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Vermoedelijk toch de keerring beschadigd bij het monteren. Als je krukaskeerring lek is, zuigt hij ook valse lucht aan, dat kan ook slecht lopen veroorzaken.

Okee. Ik zal het blokje nog eens open doen en de keerringen vervangen... I'll keep you posted.

EDIT
Moet je bij het insmeren van je carterhelft met vloeibare pakking dan ook het schaaltje waar de keerring inkomt insmeren of niet?

Dit bericht is gewijzigd door Jefferke op 14-4-2016 om 9:15 uur.
 
Let niet op wat hierboven staat; ik ken er niks van.

Dit topic is 4402 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved