Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Diagnose puch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 937 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69040 - Diagnose puch
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4403 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jefferke 7-3-2016 19:10 Print topicpost
Posts: 45
Hallo iedereen.

Ik heb een probleem met mijn puchje.
Enige tijd geleden werkte mijn puchje nog prima,maar hij lekte heel lichtjes.
Ik wilde dit oplossen want ik wou niet dat mijn oprit vol olie lag.
Ik heb het blokje dan opengedaan, alle pakkingen vervangen, en de cilinderkopboutjes vervangen.
Toen begon de miserie.
Eerst en vooral draaide 1 of 2 van de cilinderkopboutjes door. Ik dacht dat dit niet zo erg zou zijn, zolamg de anderen goed vast zaten.
Maar ik kreeg geen vermogen meer. Hij startte wel, maar erop rijden ging absoluut niet. Hij deed reuh, begon te haperen enzovoort.
Ik heb toen alles nagekeken. Mensen zeiden dat het de ontsteking was. Ik heb alles daaraan perfect afgesteld, condensator vervangen enzo. Geen effect.
Dan heb ik me op de carb gestort. Vanalle sproeiers geprobeerd.
Let wel toen ik al die dingen probeerde draaide hij elke keer wel beter, maar ik bleef absoluut geen vermogen krijgen en hij bleef ploffen

Nu ineens dacht ik terug aan die cilinderkopbouten. Zou dat het kunnen zijn? Dat er daardoor compressieverlies is of zo?

Alvast bedankt voor de input.
 
Let niet op wat hierboven staat; ik ken er niks van.

Xephos 7-3-2016 19:41 Print reply

Posts: 129
Denk is logisch na. De druk komt hevig op de cilinderkop te staan, wees blij dat hij er niet afgeschoten is Want dan had je een ramp. Mijn denke zegt doordat er een druk punt op de cilinderkop weg is en er maar drie zijn heeft hij meer ruimte waardoor er minder druk op je cillinder en cillinderkop is omdat ze iets meer van elkaar staan.

geen lek bij je cillinder geconstateerd. zijn je zuigerveren nog wel goed. is je zuiger uberhout nog wel goed.

Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 7-3-2016 om 19:42 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
Jefferke 7-3-2016 19:59 Print reply
Posts: 45
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Xephos
Denk is logisch na. De druk komt hevig op de cilinderkop te staan, wees blij dat hij er niet afgeschoten is Want dan had je een ramp. Mijn denke zegt doordat er een druk punt op de cilinderkop weg is en er maar drie zijn heeft hij meer ruimte waardoor er minder druk op je cillinder en cillinderkop is omdat ze iets meer van elkaar staan.

geen lek bij je cillinder geconstateerd. zijn je zuigerveren nog wel goed. is je zuiger uberhout nog wel goed.

Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 7-3-2016 om 19:42 uur.


Was inderdaad niet slim van mij. ik hjoop dat dit het oplost.
De zuiger is nagenoeg nieuw, veren ook. Amper 100km mee gereden.
 
Let niet op wat hierboven staat; ik ken er niks van.
Xephos 7-3-2016 20:58 Print reply

Posts: 129
Heb jij nog na dat je bout was afgebroken nog gekeken
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
Viertakt 8-3-2016 14:00 Print reply

Posts: 3586
Vermoedelijk koppakking er uit en/of kop krom. Ff de tapeinden vervangen, nieuwe kopmoeren halen en de zooi fatsoenlijk monteren.
 
Viertakt uber alles.
Jefferke 8-3-2016 15:31 Print reply
Posts: 45
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Xephos
Heb jij nog na dat je bout was afgebroken nog gekeken


Bout is niet afgebroken he. Hij draait zot (belgische uitdrukking, weet niet wat het int nederlands is).

@Viertakt:
Ja een kameraad van mij heft in de racerij gewerkt, die zegt dat ie een helicoil kan plaatsen, en dan installeer ik alles deftig en hopelijk werkt alles dan terug. Zal ook de cilinderkopv vervangen want deze lijkt me inderdaad scheef.
 
Let niet op wat hierboven staat; ik ken er niks van.
Xephos 8-3-2016 17:13 Print reply

Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jefferke
[...]


Bout is niet afgebroken he. Hij draait zot (belgische uitdrukking, weet niet wat het int nederlands is).

want deze lijkt me inderdaad scheef.


draait hij zot draai er nog een bout op, is bij mij nu ook. allen bij mij wouw de bout zelf niet strakker en ook niet meer los dus nog een opgeknalt die strak draaien en toen zat hij wel weer strak.(tijdelijk oplossing)

Dit bericht is gewijzigd door Xephos op 8-3-2016 om 17:14 uur.
 
{JUST DO IT}slecht met interpunctie
Viertakt 9-3-2016 0:12 Print reply

Posts: 3586
Is het draad van de tapeind af of draait het tapeind "los" in het carter?

Indien #1, nieuwe tapeinden. Indien #2, ff helicoil er in en goan met die troep.
 
Viertakt uber alles.
Viertakt 9-3-2016 0:14 Print reply

Posts: 3586
En een puch kop zit niet vast met bouten, maar met moeren. Een moer is geen bout, haal dat aub niet door elkaar, word het verhaal alleen maar warrig van.
 
Viertakt uber alles.
Jefferke 14-3-2016 12:45 Print reply
Posts: 45
Sorry, ik bedoelde de tapeinden. Ik dacht dat je dat ook boutjes kon noemen. My bad

De tapeind/bout draait los in het carter.
Een maat gaat er een helicoil in zetten met ineens nieuwe tapeindjes.
 
Let niet op wat hierboven staat; ik ken er niks van.
Viertakt 14-3-2016 13:22 Print reply

Posts: 3586
Hoppa, probleem opgelost.
 
Viertakt uber alles.
Jefferke 4-4-2016 22:19 Print reply
Posts: 45
Hoi iedereen

De cilinder en cilinderkop zijn nu goed aangedraaid, heb alles nog eens goed afgesteld, en hij blijft niet goed lopen.
Nu krijg ik hem wel in gang, maar ik moet een beetje gas openhouden, maar vanaf dat ik gas bijgeef doet-ie reuh... zo een nat geluid precies... ik weet niet hoe je het het best kunt omschrijven.
Heb wel al enkele grotere sproeiermaatjes geprobeerd en elke keer toen ik hoger ging, ging het een beetje beter.
Ik wacht nu op een setje grotere sproeiers, maar ik wilde vragen of dit het wel zal oplossen, ik zit namelijk al aan maat 80 en zelfs dat is nog niet genoeg...
 
Let niet op wat hierboven staat; ik ken er niks van.
Viertakt 5-4-2016 0:24 Print reply

Posts: 3586
Da ken best, mijn puch met een 50cc snel, bullet uitlaat, 15mm carb en standaard bewerkt luchtfilter had iets van sproeiertje 86 nodig ofzo.

Ik weet niet wat voor carb je hebt, maar indien je een (imitatie) bing hebt, even controleren of de gasschuif niet te hoog opgetrokken wordt bij volgas, een probleem wat ik vaker gezien heb. De gasschuif moet bij volgas gelijk staan aan de bovenkant van de venturi.
 
Viertakt uber alles.
Jefferke 5-4-2016 7:58 Print reply
Posts: 45
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Da ken best, mijn puch met een 50cc snel, bullet uitlaat, 15mm carb en standaard bewerkt luchtfilter had iets van sproeiertje 86 nodig ofzo.

Ik weet niet wat voor carb je hebt, maar indien je een (imitatie) bing hebt, even controleren of de gasschuif niet te hoog opgetrokken wordt bij volgas, een probleem wat ik vaker gezien heb. De gasschuif moet bij volgas gelijk staan aan de bovenkant van de venturi.


bedankt voor de reply.

Maar dan zou hij toch alleen bij volgas latig doen? en nu is het bijna de volledige weg van de hendel dat hij dat geluid maakt en niet optrekt.

Ik zal het in ieder geval controleren en oplossen als het zo is, maar ik ben -met alle respect- niet zeker of dit het zal doen...

Dit bericht is gewijzigd door Jefferke op 5-4-2016 om 8:07 uur.
 
Let niet op wat hierboven staat; ik ken er niks van.
Jefferke 5-4-2016 10:01 Print reply
Posts: 45
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jefferke
[...]


bedankt voor de reply.

Maar dan zou hij toch alleen bij volgas latig doen? en nu is het bijna de volledige weg van de hendel dat hij dat geluid maakt en niet optrekt.

Ik zal het in ieder geval controleren en oplossen als het zo is, maar ik ben -met alle respect- niet zeker of dit het zal doen...

Dit bericht is gewijzigd door Jefferke op 5-4-2016 om 8:07 uur.


en de bougie is zwart en vrij nat.
 
Let niet op wat hierboven staat; ik ken er niks van.
Viertakt 5-4-2016 11:30 Print reply

Posts: 3586
Juist met afstellen moet je eerst zorgen dat hij volgas goed loopt over het hele toerenbereik, daarna deellast, en als laatste stationair.

Het was alleen als extra tip bedoelt, omdat met het bovenstaande probleem de gasnaald hoger opgetrokken wordt dan normaal, waardoor je brommer bij volgas eigenlijk rijker loopt dan bij andere gasstanden, waardoor afstellen heel lastig kan worden.

Lees anders even de FAQ afstellen van Royal Club, is hier te vinden in de Knowledge Base, dit is een goede basis om je brommer goed te laten lopen.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 5-4-2016 om 11:31 uur.
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 4403 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved