Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - BTC RIVA maakte geluid en viel uit.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1030 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69005 - BTC RIVA maakte geluid en viel uit.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10955 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 17-2-2016 10:53 Print reply

Posts: 14881
Houd je de bougie uberhaupt wel tegen een massapunt aan?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Viertakt 17-2-2016 12:23 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Goed heet geweest.

Daar heb je oorzaak van het niet vonken.


Nu vraag ik me af wat nou de gevolgschade van wat is...
 
Viertakt uber alles.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 17-2-2016 15:36 Print reply

Posts: 8505
Zat er olie bij je stator ?
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
RivaBTC 18-2-2016 14:45 Print reply
Posts: 61
Heeft iemand de tijd om even een stappenplan te maken van hoe ik die scooter in elkaar moet zetten?
Ik kan foto,s sturen van hoe ie er nu bij staat als dat nodig zou zijn.
Het liefst een plan met wat de stappen zijn om ontsteking te krijgen en hoe de stator moet zitten, waar de bekabeling moet enzovoorts..

Alvast bedankt,
Gielen M

)Houd je de bougie uberhaupt wel tegen een massapunt aan?
Ja dat doe ik,
 
RivaBTC 18-2-2016 15:12 Print reply
Posts: 61
http://tinypic.com/3ia4kch3

Daar staan alle foto,s tot nu toe van de scooter

 
RivaBTC 19-2-2016 1:47 Print reply
Posts: 61
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Ik verwacht nog steeds dat het met de kleppen te maken heeft. Misschien een klepveer afgebroken.

Pak de kleppendeksel er maar eens af.


De kleppen zitten met de nieuwe cilinderkop muurvast tegen de kop aan.. Ik kan m,n kleppen zo niet eens stellen dus je kan wel eens gelijk gehad hebben.. Dat samen met mijn zuiger die een "gaatje had"
 
RivaBTC 19-2-2016 1:55 Print reply
Posts: 61
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Bij een gat in een zuiger denk ik aan oliegebrek of aan je ontsteking die verkeerd getimed is.


Het was een scooter met 6400km die volgens de eigenaar perfect was onderhouden.
Toen ik hem vroeg welke olie ze erin hadden gedaan bij het laatste onderhoud zei hij dat de olie nog standaard was en nooit vervangen.....

Dat lijkt me dan de oorzaak van het gat in m,n zuiger of niet? Kunnen het ook slecht gestelde kleppen geweest zijn?
 
RivaBTC 19-2-2016 1:56 Print reply
Posts: 61
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Zat er olie bij je stator ?


Nee, gelukkig niet..
 
Cas DT 19-2-2016 9:58 Print reply

Posts: 3131
Die stator heeft niks met het kapot lopen te maken.
Daar vonkt die waarschijnlijk niet door. De schade aan de zuiger ziet er mechanisch uit, niet gesmolten oid.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 19-2-2016 11:15 Print reply

Posts: 8505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Die stator heeft niks met het kapot lopen te maken.
Daar vonkt die waarschijnlijk niet door. De schade aan de zuiger ziet er mechanisch uit, niet gesmolten oid.


Mijn idee is dat het onderblok heel heet is geweest (door oliegebrek ?) en dat het bovenblok op bedrijfstemperatuur in de soep is gelopen.
Ik denk dat je nog veel meer schade gaat vinden, vooral nog in het onderblok.
Allemaal moeilijk te zeggen met enkele fotootjes.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
RivaBTC 19-2-2016 14:02 Print reply
Posts: 61
Ik heb heel het blok gesplitst, uitgeblazen met perslucht en er zaten best een hoopje aluminium deeltjes in.
Die zijn er dus allemaal uit,
De stator is nieuw, de startmotor draait, de bobine is nieuw, de bougie is nieuw, de bougiekabel is nieuw en het startrelais is nieuw.

Misschien even een schemaatje van wat waaraan aangesloten moet zitten en welke onderdelen aarding moeten hebben en of ik nog iets over het hoofd zie.

Alvast bedankt voor de tot nu toe zeer handige tips.
 
Aprilia RX 50 2003 19-2-2016 18:31 Print reply

Posts: 6713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]


Nu vraag ik me af wat nou de gevolgschade van wat is...


Klopt

Het beste stappenplan voor zo'n blok is hem er onder weg halen, naar de oud ijzer boer brengen en voor ยค299 een gloednieuw blok kopen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Viertakt 19-2-2016 20:31 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


Mijn idee is dat het onderblok heel heet is geweest (door oliegebrek ?) en dat het bovenblok op bedrijfstemperatuur in de soep is gelopen.
Ik denk dat je nog veel meer schade gaat vinden, vooral nog in het onderblok.
Allemaal moeilijk te zeggen met enkele fotootjes.



Ik gok er op dat de kop door oliegebrek te heet is geworden, en daardoor of de klepsteelgeleider er uit gevallen is, of de klep is vastgelopen in de klepsteelgeleider.
 
Viertakt uber alles.
Snellehenkie 20-2-2016 11:51 Print reply
Posts: 15
Naar Erwin luisteren! 299,= ben je van alle shit af!
 
RivaBTC 21-2-2016 11:23 Print reply
Posts: 61
Ik breng m wel gewoon binnen bij een scooter zaak.
 

Dit topic is 10955 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved