Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - BTC RIVA maakte geluid en viel uit.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 917 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #69005 - BTC RIVA maakte geluid en viel uit.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 10716 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RivaBTC 6-2-2016 20:41 Print topicpost
Posts: 61
Hoi,

Ik heb 4 dagen geleden een btc riva gekocht,
Niks als problemen met dat ding.
nu was ik aan het rijden en 500 meter verder klonk het net alsof iets kapot sprong en verloor hij al het vermogen.
Opnieuw starten is nu onmogelijk...
Startmotor draait en neemt het tandwiel van de vario mee, maar motor slaat niet aan.
Ook kickstarten is niet mogelijk......

Heeft iemand een idee hoe dit low budget te repareren is?

Alvast bedankt,
Vriendelijke groet,
 

Aprilia RX 50 2003 7-2-2016 11:42 Print reply

Posts: 6711
Dat is zo'n China imitatie scooter.

Eigenlijk is het zodra die problemen beginnen te geven einde oefening en kun je beter door naar de volgende.

Om je toch verder te helpen met dit probleem:
Kun je het geluid wat beter omschrijven? En was het luid of een klein tikje en hoe klonk het precies?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
RivaBTC 7-2-2016 12:14 Print reply
Posts: 61
het was net alsof je aan een ratel draaide.
dat geluid duurde ongeveer 1-2 seconden en toen verloor hij alle vermogen en viel ie uit.
 
RivaBTC 7-2-2016 13:21 Print reply
Posts: 61
Het leek net of je met een auto terugschakelde en de koppeling losliet,...

 
RivaBTC 7-2-2016 15:00 Print reply
Posts: 61
even een update,

Ik heb net de bougie die ik gisteren heb gekocht eruit gehaald en deze is bekrast aan de kant waar je hem in schroeft.
Hoe kan dit?
Ondertussen ligt de hele scooter uit elkaar dus ik kan alles controleren.
Alleen weet ik niet wat,

Dit bericht is gewijzigd door RivaBTC op 7-2-2016 om 15:15 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 7-2-2016 15:13 Print reply

Posts: 6711
Klinkt alsof er een klep is blijven hangen of dat je nokkenasketting geknapt is/er af gelopen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
RivaBTC 7-2-2016 15:17 Print reply
Posts: 61
Ik ga nu een niuwe bougie halen en dan kijken naar de nokkenasketting,
Als ik het juist heb kan ik deze vinden aan de voorkant van het blok kortbij de plek waar ik de bougie in draai?
 
RivaBTC 7-2-2016 18:12 Print reply
Posts: 61
de nokkenas ketting zit nog vast en nieuwe bougie erin,
De bougie maakte het er niet beter op.
Nu de scooter helemaal kaal geplukt, en dan even kijken naar de binnenkant van de motor.
Ik heb echter geen idee waar ik op moet letten,
Ik ben enorm handig maar ken er vrij weinig van.
 
Aprilia RX 50 2003 7-2-2016 18:43 Print reply

Posts: 6711
Ik verwacht nog steeds dat het met de kleppen te maken heeft. Misschien een klepveer afgebroken.

Pak de kleppendeksel er maar eens af.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
RivaBTC 8-2-2016 13:14 Print reply
Posts: 61
De kleppendeksel is eraf,

Wat zou ik kunnen zien hier?
Zou ik je een foto kunnen doorsturen?
 
Viertakt 8-2-2016 18:30 Print reply

Posts: 3586
Wss klepsteelgeleider "er uit gevallen", kom je helaas wel vaker tegen bij de GY6 blokken.

Dan wil het klepje niet meer dicht en de eerst volgende keer dat de zuiger langs komt is het afgelopen.

En ik weet niet hoe fanatiek je bent geweest met doorstarten, maar wss heb je alle metaaldeeltjes daardoor je blok rond gepompt.
 
Viertakt uber alles.
Viertakt 8-2-2016 18:32 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RivaBTC
De kleppendeksel is eraf,

Wat zou ik kunnen zien hier?
Zou ik je een foto kunnen doorsturen?



Foto uploaden via tinypic en hier plaatsen
 
Viertakt uber alles.
Aprilia RX 50 2003 8-2-2016 20:58 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Wss klepsteelgeleider "er uit gevallen", kom je helaas wel vaker tegen bij de GY6 blokken.

Dan wil het klepje niet meer dicht en de eerst volgende keer dat de zuiger langs komt is het afgelopen.

En ik weet niet hoe fanatiek je bent geweest met doorstarten, maar wss heb je alle metaaldeeltjes daardoor je blok rond gepompt.


Ik dacht dat die blokjes gewoon al een bovenliggende nokkenas hadden...
My bad.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Cas DT 9-2-2016 10:20 Print reply

Posts: 3131
Heeft die toch?
Hoezo zou die dat niet hebben?

Verder is je blok gewoon aan puin.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Viertakt 9-2-2016 10:37 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Ik dacht dat die blokjes gewoon al een bovenliggende nokkenas hadden...
My bad.



Hebben ze ook.

Er zijn echter een paar fabrikanten die het niet zo nauw nemen met de toleranties.
De klepsteelgeleiders in de kop zijn van brons, en de kop van alu. En die bamivreters hebben niet in de gaten dat als de zooi warm word dat het alu verder uit zet dan het brons, daardoor willen ze wel eens los gaan zitten waardoor het klepje geen houvast meer heeft in de kop.

Bij de hondas echter zitten de klepsteelgeleiders zo vast dat als die er een keer uit moeten dat je goed moet weten waar je mee bezig omdat je anders de passing sloopt. Bij de (goedkope)gy6 blokjes druk je ze er zo uit met een drijver als je de troep lokaal een beetje verwarmt.

 
Viertakt uber alles.
RivaBTC 9-2-2016 13:58 Print reply
Posts: 61
http://nl.tinypic.com/m/j14uux/3

http://nl.tinypic.com/m/j14uuu/3

Dit bericht is gewijzigd door RivaBTC op 9-2-2016 om 14:00 uur.
 

Dit topic is 10716 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved