Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Nieuw projectje!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 928 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #69002 - Nieuw projectje!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3074 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robbemarien 3-2-2016 17:39 Print topicpost
Posts: 25
Na mijn HM derapage project succesvol afgerond te hebben ben ik deze week gaan kijken voor wat nieuws. Mijn oog is gevallen op een beta rr50 motard track van 2013.

Na de geweldige hulp die ik vorige keer heb mogen ontvangen wou ik graag nog eens jullie kennis gebruiken. Aangezien ik deze nu als dagelijkse brommer wil gaan gebruiken en ik in een redelijk heuvelachtig landschap woon wil ik hier graag terug een dr80 opzetten.

Setup zou dan dr80 zijn met originele 16mm carburator en originele ontgrensde uitlaat.

Kan dit nog wel lopen of wordt t helemaal niks? In verband met rollenbanken in de stad waar ik naar school ga zou ik hem ook graag begrenzen op 80 a 90 km/h, is dit mogelijk door een prop te steken? of kan ik beter iets doen met de tandwielverhouding?

Alvast bedankt voor de hulp!
 

Aprilia RX 50 2003 3-2-2016 18:21 Print reply

Posts: 6711
Met jou setup + DR80 kom je op ca 90 km/h.

Ik heb een DR80 met ori pijp en 9mm goed aan het lopen gehad dus 16mm kan prima.

Verder is de Beta een erg goede brommer.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Robbemarien 3-2-2016 18:24 Print reply
Posts: 25
Heel erg bedankt voor t snelle antwoord!

K ga meteen een cilinder bestellen dan!
 
Robbemarien 9-2-2016 20:48 Print reply
Posts: 25
Dus brommer vandaag gaan ophalen, bleek dat hij motorisch ook niet meer tiptop was met andere woorden t is een warmloper...

Dus nog wat over de prijs onderhandeld en er uiteindelijk toch goed uitgekomen maar nu weet k niet of t wel kan om een dr80 op een krukas van een warloper te zetten? :/ voor de rest heeft de brommer wel maar 3400 km dus dacht ik dat er nog wel enige hoop was?

De cilinder heb k al binnengekregen omdat k op verschillende fora al had gelezen dat het op een krukas met niet al te veel km's geen enkel probleem was.

Dus moet ik nu ook een andere krukas en andere lagers etc er in doen of kan t wel best zo? als ik nu kick zit er nog wel iets of wat compressie in maar lang niet zoveel als t origineel was.


 
Aprilia RX 50 2003 10-2-2016 17:50 Print reply

Posts: 6711
Na een warmloper kan het zijn dat de krukas er goed afgekomen is. Beta gebruikt wel hoogwaardig materiaal dusja...

De kans is echter wel erg groot dat er een nieuwe/andere as in moet.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Robbemarien 10-2-2016 21:17 Print reply
Posts: 25
Dus best toch maar reviseren dan?

Niet dat ik het niet wil doen maar heb slechte ervaringen met de vorige... Maar am6 is wss weer anders en t is vast handig voor als het nog een keer met een andere brommer moet denk ik dan.

Heb net de how-to doorgelezen en t lijkt best mee te vallen (dacht ik vorige keer ook, lolz :'D )

Moet ik voor de rest nog wat bestellen? dit is wat ik al samen gezocht had; (komt allemaal van josdijkman als iemand een betere/andere site weet let me know )

- Rito krukas
- Keerringset a kwaliteit
- Koppelingdeksel pakking
- Vliegwieldekselpakking
- Krukaslagerset minarelli am6 professional (of oet ik de gewoone nemen? zit 5 euro verschil op)
- Vloeibare pakking

en dan als extra gereedschap heb ik ook nog een vliegwieltrekker erbij genomen.

Is dit alles of is er nog iets wat zowiezo stuk gaat bij het reviseren dat ik nu beter mee kan bestellen? hetzelfde voor de olie en waterpomp moet ik hier nog wat aan doen?

Alvast bedankt!
 

Dit topic is 3074 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved