Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Beta Motard track 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 731 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68997 - Beta Motard track 50
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 8544 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Viertakt 20-5-2016 8:20 Print reply

Posts: 3586
Wat is er eigenlijk zoveel veranderd aan blokken sinds 19 noem eens wat 70?

Ik sleutel vrij veel aan oud spul en nieuw spul, zowel 2 takten, 4takten ohv en ohc, maar de basisprincipes en het logisch nadenken krijg ik practisch elk blok in/uit elkaar, al dan niet met een exploded view erbij.

Sommige oldtimerblokken zijn wat dat betreft nog moeilijker, omdat ze gewoon knap onlogisch in elkaar zitten, zoals bijvoorbeeld bepaalde oldtimer italianen.

Je moet niet te bang zijn om iets te willen leren, eerste keer is het moeilijk, en gaat er vast iets verkeerd, maar je leert er van en word er leep van.

Ik ben begonnen met nul comma nopses ervaring, en na jaren klooien trek ik ondertussen ook autoblokken uit elkaar.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 20-5-2016 om 8:23 uur.
 
Viertakt uber alles.
Aprilia RX 50 2003 21-5-2016 11:56 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Wat is er eigenlijk zoveel veranderd aan blokken sinds 19 noem eens wat 70?

Ik sleutel vrij veel aan oud spul en nieuw spul, zowel 2 takten, 4takten ohv en ohc, maar de basisprincipes en het logisch nadenken krijg ik practisch elk blok in/uit elkaar, al dan niet met een exploded view erbij.

Sommige oldtimerblokken zijn wat dat betreft nog moeilijker, omdat ze gewoon knap onlogisch in elkaar zitten, zoals bijvoorbeeld bepaalde oldtimer italianen.

Je moet niet te bang zijn om iets te willen leren, eerste keer is het moeilijk, en gaat er vast iets verkeerd, maar je leert er van en word er leep van.

Ik ben begonnen met nul comma nopses ervaring, en na jaren klooien trek ik ondertussen ook autoblokken uit elkaar.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 20-5-2016 om 8:23 uur.


Eigenlijk helemaal niks. Het AM6 blok is ook al ca 30 jaar oud.
Ik ben een groot voorstander van zelf doen, maar dan zonder ''handige'' mensen in je directe omgeving. Tenzij ze natuurlijk al tientallen keren zo blok uit elkaar trekken, dan weten ze doorgaans wel wat ze doen.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Jessetje30 23-5-2016 1:26 Print reply
Posts: 8
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jessetje30
Ik en mijn vader hebben al eerder onderdelen vervangen. Alleen motorisch gezien is hij inderdaad bekend met oude techniek. Heb je nog een aanrader voor de cilinderkit? En erg bedankt


 
Aprilia RX 50 2003 23-5-2016 22:04 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jessetje30
[...]




Wat wil je er mee? Koppel? Snelheid? Betrouwbaarheid?

En wat is je budget/ben je bereid de krukas te wisselen?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Viertakt 24-5-2016 9:37 Print reply

Posts: 3586
Ik heb zelf weinig ervaring met verschillende AM6 cilinderkits, maar over het algemeen hoor ik goede dingen over de DR80 mbt koppel/rijplezier/prijskwaliteit.
Deze sleutel ik ook af en toe nog wel op een bromfiets. Afaik gaat dat goed met de originele kruk.
 
Viertakt uber alles.
Jessetje30 26-5-2016 0:30 Print reply
Posts: 8
Meer trekkracht. Maar heb al een setup gevonden.

Een athena alu 70cc
Doloro 21 centimeter.

Maar kan mijn krukas dat aan?
 
Aprilia RX 50 2003 26-5-2016 17:57 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jessetje30
Meer trekkracht. Maar heb al een setup gevonden.

Een athena alu 70cc
Doloro 21 centimeter.

Maar kan mijn krukas dat aan?


Heb je een link naar de cilinder?
Dell'orto bedoel je neem ik aan? Deloro klinkt als een vaag imitatie merk en kun je bij voorbaat al vergeten.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Jessetje30 30-5-2016 23:05 Print reply
Posts: 8
Ja dat bedoelde ik. Was een typ foutje.

http://www.easyparts...inders)-p101109.html

Maar je hebt een racing en sport, geen idee wat het verschil is.

En ivm boetes wat gebeurd er als ik op de roller moet?
 

Dit topic is 8544 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved