Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Beta Motard track 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 930 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68997 - Beta Motard track 50
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 8511 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jessetje30 26-1-2016 12:24 Print topicpost
Posts: 8
Beste forumleden,

Ik heb een Beta Motard track 50 2009. Tweedehands opgehaald. Maar heb nog veel vragen want ik kan er weinig informatie over vinden. En dit is mijn eerste brommer dus heb verder ook weinig ervaring met onderdelen.
Ik weet niet precies welk blok eronder zit maar ik heb gehoord van de verkoper dat het een AM6 is. Ik wil graag een andere uitlaat eronder hebben. Maar de orginele uitlaat gaat onder het blok langs. Dus ik heb geen idee of het mogelijk is om bijv een leovince v6 eronder tedoen. Of een voca die door het blok gaat. Alsjeblieft geen haat dat ik een domme vraag heb gesteld. Maar heb uren zitten googlen en naar plaatjes gekeken.
Willen jullie foto's zien van mijn beta dat kun je altijd vragen.

Mvg,

Jesse
 

MT5Dennis 26-1-2016 16:13 Print reply
Posts: 73
Hoi,

Bij de meeste brommers kan je een bovenlangse of onderlangse uitlaat erop doen. Ik weet zelf niks van een beta, maar je kan kijken of er ruimte is voor bovenlangse pijp ( begreep dat je dat wil ) je kan ook ff googlen voor uitlaten die op je beta passen
 
braaaaappp
Snellehenkie 26-1-2016 16:20 Print reply
Posts: 15
Femon kan je hier verder mee helpen!
Alles kan! Onderlangs is juist voor de Motard bedoeld, bovenlangs voor de cross, zodat ie er niet onderuit gesprongen wordt.
 
Aprilia RX 50 2003 26-1-2016 17:50 Print reply

Posts: 6711
Onderlangs is voor de racers, bovenlangs voor SM en Enduro.

Beta heeft inderdaad het AM6 blok, maar hebben deze naar eigen voorkeur aangepast. Ten goede dat wel. Verder zijn wel alle AM6 motordelen te gebruiken.

Bovenlangs hoort er op en staat beter, maar gezien het een zeldzame brommer is zul je moeten passen of 1 van een ander merk past.

Omdat je uitlaat rechtslangs loopt wordt je keuze wat beperkt. Typen brommers die hem ook rechtslangs hebben en die je zou kunnen proberen:
Aprilia RX/MX <2006
Rieju MRT
HM CRE/CRM
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Snellehenkie 26-1-2016 21:05 Print reply
Posts: 15
....en de Fantic Caballero
 
Jessetje30 26-1-2016 21:29 Print reply
Posts: 8
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Onderlangs is voor de racers, bovenlangs voor SM en Enduro.

Beta heeft inderdaad het AM6 blok, maar hebben deze naar eigen voorkeur aangepast. Ten goede dat wel. Verder zijn wel alle AM6 motordelen te gebruiken.

Bovenlangs hoort er op en staat beter, maar gezien het een zeldzame brommer is zul je moeten passen of 1 van een ander merk past.

Omdat je uitlaat rechtslangs loopt wordt je keuze wat beperkt. Typen brommers die hem ook rechtslangs hebben en die je zou kunnen proberen:
Aprilia RX/MX <2006
Rieju MRT
HM CRE/CRM

Erg bedankt voor de uitgebreide reactie. Ook de anderen bedankt voor het snelle en juist response. Ik begrijp dat ik uitlaten zoals de leovince x, niet kan toepassen op mijn brommer? Maar dat maakt niet zoheel veel uit aangezien de uitlaat die ik nu heb gewoon prima is. Het was gewoon een vraag voor de toekomst.
 
Snellehenkie 27-1-2016 9:19 Print reply
Posts: 15
Bijna alle uitlaten rechtsom passen nagenoeg goed, hooguit een paar kleine aanpassingen, dus als je iets koopt, vraag dan of je eerst mag passen als je er niet zeker van bent.
Ik heb een uitlaat voor een Beta op mijn Fantic. Beetje buigen, slijpen en hameren, en huppekee: past! Zo wordt een Ferrari ook in elkaar gezet
 
thomastikken 27-1-2016 14:06 Print reply
Posts: 94
Is zo'n motard track niet het zelfde kwa frame als een Beta RR? wat dat zou betekenen dat je ook naar rr uitlaten kan gaan zoeken. Op bromfietsshop.nl staat een Tecnigas enox voor beta rr
 
Jessetje30 1-2-2016 1:50 Print reply
Posts: 8
Ja hij heet eigenlijk Beta RR Motard track 50



Kappensetten en stickers welke passen erop? En hoe weet ik dit. En hoe maken mensen stickers die de volledige kappen bedekken.
 
Snellehenkie 1-2-2016 11:19 Print reply
Posts: 15
Gewoon naar de plaatselijke beletteraar stappen (mal maken en een beetje plakken en knippen), of bijvoorbeeld Hyena.it, maar dat kost wel wat.
 
Robbemarien 12-2-2016 19:05 Print reply
Posts: 25
Misschien een beetje een late reactie aar ik denk dat je er misschien toch wat mee kan

Wat betreft de uitlaat, op mijn beta enduro had ik een dapp motor voorbocht die exclusief geleverd wordt door beta dealers. Als ik me niet vergis heeft het 2009 model nog de rechthoekige koplamp en bij deze modellen liep de uitlaat onder het frame door? Maar opzich zou het wel moeten kunnen met een rechtslopende uitlaat als je dan zelf nog een bevestiging punt maakt.

En voor een stickerset kan je ook kijken voor de originele en anders zijn er wel enkele sites die ze verkopen. Als je een facbook account hebt kan je ook contact opnemen met Augustas ramanauskas, t is wel een zweed fzo maar hij heeft verschilende modellen stickersets voor een schappelijke prijs (dacht iets van een ¤50 voor een volledige set)
 
Jessetje30 18-5-2016 14:07 Print reply
Posts: 8
Nog een vraagje: Ik heb weinig kennis over het blok. Ik kan aardig sleutelen en heb zeer handige vrienden en een zeer handige vader. Ik wil graag een andere cilinder erop zetten 70/80 cc, wat heb ik daar allemaal voor nodig? Een cilinderkit snap ik. Wat nog meer?

Daarnaast is er iets mis met mijn onsteking. Er zit een pinnentje in voor een eurobregenzer maar als ik die erin of uit haal veranderd niks. Echter als ik mijn knipperlicht aan doe met het pinnentje erin en als ik hoog gas geven gaat mijn motorblok haper en hak geluiden maken. Ik heb het niet geprobeerd zonder pinnetje.
Ik kan wel het gas heel traag geleidelijk op laten komen.

Mvg,

Jesse
 
Aprilia RX 50 2003 18-5-2016 19:06 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jessetje30
Nog een vraagje: Ik heb weinig kennis over het blok. Ik kan aardig sleutelen en heb zeer handige vrienden en een zeer handige vader. Ik wil graag een andere cilinder erop zetten 70/80 cc, wat heb ik daar allemaal voor nodig? Een cilinderkit snap ik. Wat nog meer?

Daarnaast is er iets mis met mijn onsteking. Er zit een pinnentje in voor een eurobregenzer maar als ik die erin of uit haal veranderd niks. Echter als ik mijn knipperlicht aan doe met het pinnentje erin en als ik hoog gas geven gaat mijn motorblok haper en hak geluiden maken. Ik heb het niet geprobeerd zonder pinnetje.
Ik kan wel het gas heel traag geleidelijk op laten komen.

Mvg,

Jesse


Dan zit je begrenzer aangesloten op de knipperlicht ipv die schakelaar

Andere cilinderkit en sproeiers om de carb af te stellen. Bij hoogtoerige cilinders ook een andere krukas.

Echter is het aller Aller ALLER belangrijkst bij het sleutelen...
Zorg dat die handige vriendjes minstens 10 km verderop zijn en zorg dat je handige vader op zakenreis is naar Australië.

Als je dat voor elkaar hebt kan er eigenlijk weinig mis gaan.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
PRO TUNING 19-5-2016 14:15 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Dan zit je begrenzer aangesloten op de knipperlicht ipv die schakelaar

Andere cilinderkit en sproeiers om de carb af te stellen. Bij hoogtoerige cilinders ook een andere krukas.

Echter is het aller Aller ALLER belangrijkst bij het sleutelen...
Zorg dat die handige vriendjes minstens 10 km verderop zijn en zorg dat je handige vader op zakenreis is naar Australië.

Als je dat voor elkaar hebt kan er eigenlijk weinig mis gaan.



Er zijn ook handige vaders die wel kunnen sleutelen, kijk maar naar het duo Jos en Max Verstappen.
 
Aprilia RX 50 2003 19-5-2016 18:00 Print reply

Posts: 6711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Er zijn ook handige vaders die wel kunnen sleutelen, kijk maar naar het duo Jos en Max Verstappen.


Vaak waar, maar zitten 999 v/d 1000 keer met techniek van 20 jaar voor jou brommer of van 20 jaar na jou brommer.

Die 1 op de 1000 keer dat het daadwerkelijk meer helpt dan kapotmaakt/irriteert ga ik hier even niet van uit
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Jessetje30 19-5-2016 18:43 Print reply
Posts: 8
Ik en mijn vader hebben al eerder onderdelen vervangen. Alleen motorisch gezien is hij inderdaad bekend met oude techniek. Heb je nog een aanrader voor de cilinderkit? En erg bedankt
 

Dit topic is 8511 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved