Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Malossi 70 Teveel Zuigerspeling?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 601 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #68963 - Malossi 70 Teveel Zuigerspeling?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

fearox 2-1-2016 14:23 Print topicpost

Posts: 144
Hallo,

Na een paar "warmlopers" heb ik de cilinder niet meer laten draaien en ligt alles uit elkaar momenteel.

Nadat ik zojuist de cilinder er weer op had gezet viel me een kier bij de zuiger op.

Als ik de zuiger heen en weer beweeg zit er flink wat ruimte tussen. Ook lijkt dat de zuiger niet meer rond is, of de cilinderwand ovaal is.

Richting de uitlaatpoort en inlaat poort zit de meeste speling, en bij de spoelpoorten de minste speling. Volgens mij klopt er iets niet aan de zuiger of cilinderwand........

Heb nog een mooi filmpje gemaakt zodat je de zuigerspeling goed kan zien en horen.

https://youtu.be/HoIwFikuKKY

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 2-1-2016 om 14:34 uur.

Dit bericht is gewijzigd door fearox op 2-1-2016 om 14:59 uur.
 

vol_gas 2-1-2016 15:47 Print reply
Posts: 173
Zo, dat is echt veel te veel speling.
Honen en overmaat of gewoon andere cilinder + zuiger.
Weet je zeker wat de rede van het warmlopen is?

 
mbxrijder 2-1-2016 15:49 Print reply

Posts: 109
Meten is weten hierbij het geval en niet met een schuifmaat.
hiervoor gebruik je een driepuntsmeter en je zal op verschillende plaatsen in je cilinder moeten meten.
Ik weet niet wie die cilinder heeft geboord en op hoeveel hij de speling heb gezet maar 0,07 zou ik hierbij aanhouden (ga van mijn eigen ervaring uit)..
de beweging van inlaat naar uitlaat is meer dan zijdelings aangezien je toplager niet zijdelings kan draaien maar wel naar de in en uitlaatpoort!!!
Breng je cilinder met zuiger dus weg en laat alles opmeten!!
 
De Schout 2-1-2016 19:38 Print reply
Posts: 5326
Inderdaad goed op laten meten. Is lastig inschatten zo omdat een zuiger ook helemaal niet rond en recht hoort te zijn.
Voor de malossi idd 0,07 a 0.08 aanhouden.
Ook je zuiger laten meten! Ik heb met een malossi zuiger al eens meegemaakt dat deze erg vervormd was na een warmloper. En aan die zuiger was haast niets te zien.

een warmloper door te veel speling heb ik zelf nog niet meegemaakt. Meestal vluchten je zuigerveren weg door de uitlaatpoort als het echt te erg word.
 
tune tweak fiddle bang bummer
fearox 2-1-2016 19:52 Print reply

Posts: 144
Het warmlopen van de cilinder is 100% niet door de afstelling van de carburateur gekomen.

Had in het begin stotteren halverwege de powerband. Had dit opgelost met een maat kleinere sproeier 160.

Later begon die steeds minder trekkracht te krijgen maar startte wel nog goed. Nog later verdween bijna alle trekkracht en voelde ik echt bijna niks meer. Kort daarna liep die "warm".

Waar zou ik de cilinder + zuiger eventueel kunnen laten opmeten, hier in de buurt is er niet echt wat. Zoek ook nog een adres waar ik de cilinder eventueel kan laten opboren en honen.


 
WestlandMB 2-1-2016 20:31 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fearox
Het warmlopen van de cilinder is 100% niet door de afstelling van de carburateur gekomen.

Had in het begin stotteren halverwege de powerband. Had dit opgelost met een maat kleinere sproeier 160.

Later begon die steeds minder trekkracht te krijgen maar startte wel nog goed. Nog later verdween bijna alle trekkracht en voelde ik echt bijna niks meer. Kort daarna liep die "warm".

Waar zou ik de cilinder + zuiger eventueel kunnen laten opmeten, hier in de buurt is er niet echt wat. Zoek ook nog een adres waar ik de cilinder eventueel kan laten opboren en honen.




Als ik de laatste maanden je problemen leest op het forum zou ik nog maar een ding doen.

- Nieuwe cilinder kopen voor +- 150 euro met zuiger. Dan gewoon monteren met een originele Keihin HM183 18mm carburateur, sproeiertje 115 en grote luchtslangen.

Een bewezen setup die heel blijft! Mikuni heeft ook zo zijn complicaties...

Staat momenteel ook een goede GE2 cilinder op marktplaats bij een betrouwbare verkoper die goede spullen voor een goede prijs verkoopt!
 
fearox 3-1-2016 9:53 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]


Als ik de laatste maanden je problemen leest op het forum zou ik nog maar een ding doen.

- Nieuwe cilinder kopen voor +- 150 euro met zuiger. Dan gewoon monteren met een originele Keihin HM183 18mm carburateur, sproeiertje 115 en grote luchtslangen.

Een bewezen setup die heel blijft! Mikuni heeft ook zo zijn complicaties...

Staat momenteel ook een goede GE2 cilinder op marktplaats bij een betrouwbare verkoper die goede spullen voor een goede prijs verkoopt!


Weet zelf nog niet echt wat ik ga doen met deze cilinder. Zat er wel inderdaad aan te denken om volgende maand een nieuwe malossi 70 te kopen.

Iemand die goed kan boren en honen zijn moeilijk te vinden. En dan moet het nog precies uitkomen met de zuigerspeling dus ik heb er niet echt veel vertrouwen meer in.

Wel is deze cilinder getuned, grotere spoelpoorten. En zijn er extra "boyesen ports" geboord alleen volgens mij zijn ze niet echt precies recht geboord als ik ze zo bekijk. Misschien dat dit een oorzaak kan zijn?

http://www.brommerforum.nl/showtopic/68878



 
vol_gas 3-1-2016 14:25 Print reply
Posts: 173
Zou misschien de:
-afgevlakte 50cc kop
-in combinatie met maximale voorontsteking
Met de warmlopers te maken hebben gehad?

Heb namelijk zelf ook de fout gemaakt om door een op maat 70cc kop te draaien met met een flinke compressie verhouding en daarbij de "te veel voorontsteking" niet hebben terug gezet.
 
fearox 3-1-2016 20:02 Print reply

Posts: 144
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vol_gas
Zou misschien de:
-afgevlakte 50cc kop
-in combinatie met maximale voorontsteking
Met de warmlopers te maken hebben gehad?

Heb namelijk zelf ook de fout gemaakt om door een op maat 70cc kop te draaien met met een flinke compressie verhouding en daarbij de "te veel voorontsteking" niet hebben terug gezet.


Denk het niet, in het begin altijd om de zoveel meter gevoeld hoe warm die werd en eigenlijk was die altijd koel.

Het is waarschijnlijk valse lucht waardoor de sproeiermaat toch te klein weer is geworden.

Kon mij ineens herinneren dat voor de eerste warmloper dat hij ineens soms ging stotteren voor de powerband. (wat luid op een te kleine sproeier)

Ik had dit genegeerd omdat ik dacht dat dit niet kon aangezien de sproeier goed was.

Maarja even later liep die toch warm. Hierdoor is waarschijnlijk de zuiger misvormd geworden of de cilinderwand is ovaal.

Vandaar dat die nu telkens er mee kapt aangezien er veel te veel zuigerspeling is.
 

Dit topic is 4781 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved