Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dr80 probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 721 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #68961 - Dr80 probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3650 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robbemarien 30-12-2015 13:11 Print topicpost
Posts: 25
Heey


Ik ben nu al enkele maanden aan mijn Hm derapage uit 2013 aan het opknappen een maand geleden had hij al 10 minuten warm gedraaid en dan terug stil gelegd niet mee gereden ofzo hij stond gewoon op een crosslift stationair te draaien. Nu gisteren was hij eindelijk klaar en heb ik hem buiten gezet 10 minuten warm gedraaid en dan was het plan om even een rondje te rijden.

Nu het probleem, toen ik net thuis vertrok was er nog niets te zien aan de uitlaat maar toen ik 2km verder aan het kruispunt stond zat heel de demper en achterbrug onder de zwarte smurie Dus ik terug naar huis en stilgelegd om eens te kijken, het leek olie met water maar t was redelijk dik. Eerste wat ik dacht was koppakking dus deze voormiddag heb ik men brommer terug binnen gezet en heb ik de cilinderkop er eens afgehaald, het begon al met de kvs die hoort roze te zijn (klaargemaakt gekocht in een bus van 5l ik dnek dat het half half is?) maar het was bruin/zwart, wel gewoon mooi vloeibaar als water maar de kleur was niet oke, was iets donkerder als ice tea. Vervolgens de cilinderkop er af gehaald en op de kop zat een dikke laag zwarte vette troep net als op de zuiger? En met dik bedoel ik echt dik het liep niet fzo maar t was wel gewoon nat en vet, iemand enig idee hoe dit komt?

Setup: Dr80, dellorto 19mm en originele uitlaat. luchtfilter is ook ontgrenst. Verder was het gewoon benzine van de pomp hier in de buurt (Q8, super 95) Als olie heb ik putoline rs 959 ester tech.

ik heb geen idee wat het is wat koppaking ziet er gewoon goed uit en de kop is nog vlak, dus als iemand me verder zou kunne helpen ben ik die persoon zeer dankbaar!
 

vol_gas 30-12-2015 14:22 Print reply
Posts: 173
Maak je gebruik van het olie pompje? of gooi je het zelf door de brandstof?


 
Robbemarien 30-12-2015 14:25 Print reply
Posts: 25
Oliepompje, heb het aangesloten en ontlucht en nog een klein beetje olie extra in de tank gedaan nu voor de rodage.
 
PRO TUNING 30-12-2015 14:28 Print reply

Posts: 4000
Je gebruikt de verkeerde (en teveel) olie, Putoline gebruikt meestal ricinus als basis olie
 
Aprilia RX 50 2003 30-12-2015 15:49 Print reply

Posts: 6711
Veel te veel olie dat is al wel duidelijk. Die koelvloeistof kan verkleuren, kan geen kwaad.

HM mengt zelf op 1 op 66 af dus als je zelf op 1 op 50 gaat zitten zit je al meer dan rijk zat.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Robbemarien 30-12-2015 17:19 Print reply
Posts: 25
Bedankt voor jullie snelle antwoord! dan ga ik morgen de oliepomp wat minder zetten

@protuning: wat bedoel je met de verkeerde olie? In mijn beta rr50 enuro had ik mx9 kan ik beter deze gebruiken dan? had over rs959 ester tech gehoord dat dit bijna het beste van het beste is en geen aanslag geeft, vandaar ook de keuze voor deze olie
 
Aprilia RX 50 2003 30-12-2015 23:34 Print reply

Posts: 6711
Alle 2 takt olien zijn tegenwoordig wel goed, gewoon niet te veel smeren.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Robbemarien 30-12-2015 23:53 Print reply
Posts: 25
Heey thanks man! Ga ik morgen even kijken of k het kan oplossen.
 
Robbemarien 1-1-2016 17:32 Print reply
Posts: 25
http://oi65.tinypic.com/2937tqs.jpg

Isdit dan de standaardafstelling? heb hem nu gelijkgezet maar hij stond er onder (armer denk ik dus?) Iemand die weet of het zo goed is?

Dit bericht is gewijzigd door Robbemarien op 1-1-2016 om 17:32 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Robbemarien op 1-1-2016 om 17:33 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 1-1-2016 18:33 Print reply

Posts: 6711
Standaard instelling is heel erg afhankelijk per type en uitvoering.

HM gebruikt hele andere setups dan bv Rieju of Yamaha, de olieafstelling zal ook anders zijn.

Ik raad gewoon aan het pompje niet te gebruiken.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
vol_gas 2-1-2016 15:39 Print reply
Posts: 173
Idd gewoon oliepompje afdoppen en olie door de brandstof doen.
 

Dit topic is 3650 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved