Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - puch maxi nostalgie 50CC knalt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 921 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #68907 - puch maxi nostalgie 50CC knalt
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3391 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jefferke 17-11-2015 21:04 Print topicpost
Posts: 45
Hallo brommerfans

Eindelijk rijdt ie weer (vrij) normaal, mn mooie poechje.
Klein probleempje; Wanneer ik optrek trek ik nogal traag op met een "rrrreeeeeuuuuuuh" geluid. Hierbij geef ik vol gas. Als ik ietsje minder gas geef, trekt ie veel beter. Raar toch?
Ook als ik dan eindelijk op topsnelheid geraak (en dus vol gas geef), dan knalt ie, en tijdens die knal voel ik effe vermogenverlies, en dan doet ie gewoon verder.

Iemand enig idee? Input is much appreciated

puch
 
Let niet op wat hierboven staat; ik ken er niks van.

Aprilia RX 50 2003 17-11-2015 21:10 Print reply

Posts: 6711
Klinkt als een ontstekingsprobleem.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Jurriepuch 17-11-2015 21:41 Print reply
Posts: 35
of te kleine sproeier, iets grotere nemen, was bij mijne tenminste


 
Viertakt 18-11-2015 2:12 Print reply

Posts: 3586
Gasschuif die boven de carb uitgetrokken wordt, komt vaker voor bij (imi)bings
 
Viertakt uber alles.
Jurriepuch 18-11-2015 8:19 Print reply
Posts: 35
ik zou een grotere sproeier nemen,en de ontsteking nakijken, als hij te vroeg staat gaat hij op topsnelheid knallen
 
Jefferke 18-11-2015 11:04 Print reply
Posts: 45
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Gasschuif die boven de carb uitgetrokken wordt, komt vaker voor bij (imi)bings


het is inderdaad een imitatie bing. Hoe kan ik dit dan verhelpen? De gaskabel iets meer slak geven?
 
Let niet op wat hierboven staat; ik ken er niks van.
Viertakt 18-11-2015 12:17 Print reply

Posts: 3586
Als je de carb er af haalt en de gasschuif/gaskabel laat zitten. Kijk dan bij volgas eens door de inlaat van de carburateur, let dan op of de gasschuif gelijk staat met de bovenkant van de venturie, of dat hij hoger komt.

Veel imibings hebben een te korte gasschuif, dit heb ik in het verleden wel eens opgelost door een ring bovenop de gasschuif te leggen zodat hij niet hoger komt.

Hierna carb opnieuw afstellen.


 
Viertakt uber alles.
Viertakt 18-11-2015 12:20 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jurriepuch
ik zou een grotere sproeier nemen,en de ontsteking nakijken, als hij te vroeg staat gaat hij op topsnelheid knallen



Bij een bosch puntenontsteking kun je de ontsteking eigenlijk niet zo afstellen dat hij te vroeg staat, omdat hij bij een te vroege ontsteking niet meer stationair wil lopen/wil starten.
 
Viertakt uber alles.
Jefferke 18-11-2015 13:22 Print reply
Posts: 45
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Als je de carb er af haalt en de gasschuif/gaskabel laat zitten. Kijk dan bij volgas eens door de inlaat van de carburateur, let dan op of de gasschuif gelijk staat met de bovenkant van de venturie, of dat hij hoger komt.

Veel imibings hebben een te korte gasschuif, dit heb ik in het verleden wel eens opgelost door een ring bovenop de gasschuif te leggen zodat hij niet hoger komt.

Hierna carb opnieuw afstellen.




Bedankt voor de tip, hij komt inderdaad te hoog. Je zegt van er dan een ring boven te zetten.Je bedoelt dan gewoon een ring de ervoor zorgt dat-ie niet hoger kan, juist? wat voor een ring zou je dan gebruiken? een rondel (vlaams voor een ring die je op een bout doet) met een goeie dikte?

 
Let niet op wat hierboven staat; ik ken er niks van.
Jurriepuch 18-11-2015 16:59 Print reply
Posts: 35
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]



Bij een bosch puntenontsteking kun je de ontsteking eigenlijk niet zo afstellen dat hij te vroeg staat, omdat hij bij een te vroege ontsteking niet meer stationair wil lopen/wil starten.


oh, gek, bij mij liep hij nog gewoon stationair, alleen loopt hij dan nog maar 35 opv 65
 
Jefferke 18-11-2015 21:21 Print reply
Posts: 45
UPDATE:

Bij mijn vorige rit knalde hij ook weer bij vol gas, maar tegen het einde van de rit knalde hij ook bij 1/2 gas. Toen ik bijna terug thuis was, viel hij zelfs stil. Heb hem dan geprobeerd terug aan te lopen, maar dit hield niks uit, hij wilde niet meer aanslaan, en hij knalde ook tijdens het aanlopen.

Heb nu de carburator volledig opengemaakt, alles proper gemaakt, gezien dat alles op zn plek zat, terug eronder, en weer datzelfde probleem.
Hij wilt niet meer aanslaan, en knalt wanneer ik hem ben aan het aanlopen. Nog iets opemrkelijks; tijdens dit aanlopen kreeg ik soms een schokje, dus dat het leek of mijn zuiger niet meer verder wilde.
Iemand enig idee?
 
Let niet op wat hierboven staat; ik ken er niks van.
Jurriepuch 18-11-2015 21:33 Print reply
Posts: 35
Ik denk dat je je condensator moet vervange, of je contactpunten, bij mij was dat puntje dat over het vliegwiel gaat krom, dan geeft ie soms een vonkje
 

Dit topic is 3391 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved